Spring naar bijdragen

Vele geocaching sites - Voor elk wat wils


Aanbevolen berichten

Lezend in de newsgroup alt.rec.geocaching  waar vanaf het begin al mensen meningen uitwisselen op een vaak onaangename manier zodat het op vetes lijkt ('too psyched') - een beetje analoog aan wat we in ons landje hebben - zijn er meer parallellen te zien.

In de USA rijzen nieuwe geocaching sites als paddestoelen uit de grond; veelal copy-cats van geocaching.com met een verschillend (of helemaal geen) business-plan maar allemaal proberend een grass-root dan wel een community-driven site te worden. (navicache.com en Buxley's Geocaching waypoints)

Sommige ontwikkelen zich in anderssoortige richtingen (Minute War, geodashing, GeoCoins) en proberen zo deelnemers te vinden. Er zijn de sites met 'collectibles' zoals MGB's en Moun10bikes.

De laatste waar e.e.a. over te doen is heet geogamer.com. Daar wordt gewerkt met de aanschaf van Cache-Coins, een soort invul kartonnetjes voor $6 per stuk en op de een of andere manier moet je die opzenden ergens heen.

Typisch is wel dat al die nieuwe USA-sites zo unilateraal zijn, zelfs als de naam anders doet denken zoals geocachingWorldwide.com

Dit alles bekijkend is de opzet van geocaching.com niet zo slecht: wat verkoop van goodies, de Travel-bugs, lokale filialen, MOC caches, donaties.

En bovenal: geocaching.com heeft inhoud. Andere sites zien er uit als een lege streek-bibliotheekbus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ReizenReizen

Wij lopen toch ook weer achter de US aan.

 

De site geocaching.nu is nl ook in de lucht, of moet je zeggen op het web?

 

Ik heb zijdelings de totstandkoming hiervan gevolgd en persoonlijk denk ik dat dit een logisch gevolg is van de meningen binnen de nederlandse geocachinggemeenschap.

 

Ik denk dat beide sites prima naast elkaar kunnen bestaan.

 

Nu maar hopen dat anderen [niet zijnde de site-eigenaren] geen hetzes gaan voeren........... maar of dat zo zal zijn?

 

ZONNIG SPOOR  :D  ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere sites zien er uit als een lege streek-bibliotheekbus.
 :laugh:

 

Right, als nieuwkomer valt het mij op dat er een hoop sites in de States en nu ook in Nederland zijn die totaal niets toevoegen aan wat er op de .com en .nl te zien is. Ik heb de nu site bekeken en vindt het een schaamteloze kopie van alles wat er al is. Zelfs de stashlogo's zijn overgenomen. Ook het 'raten' van caches is gejat van de .nl zag ik. Een blijk van het absoluut niet bezitten van enige vorm van creativiteit. Inderdaad copycats. De Worldwide geocaching en de geocache zijn alle slechts lege doppen. Ik vraag mij af wat deze mensen drijft. Het kost je een hoop tijd en geld om een site te onderhouden. Geld zal het je naar ik aanneem, zeker in Nederland, nooit opleveren. Wat wel? Aanzien? Mij een raadsel.

Ben dan ook geen psycholoog.

 

Dit alles doet me denken aan alle startpagina.nl klonen die als paddestoelen uit de grond schoten. Kan iemand er nog één noemen?

 

Nee, na een breed orienterend rondje Internet ben ik tot de conclusie gekomen dat de Nederlandse jager hier, buiten alle andere mogelijkheden, goed zit voor een forum vraag, en dat je je caches moet aanmelden op de .com site. Meer heb IK niet nodig.

 

Dr Koos van Erven Doorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...