skansen Geplaatst 28 april 2004 Geplaatst 28 april 2004 GPSearching heeft een leuk aantal caches uitgezet. Na drie caches kan je met enige moeite of het juiste prog gewoon vier overslaan en 5 doen. Dit betekent dat je een server op moet van een provider. Daar wat dirs struinen en dan klik klak klaar. Tot mijn verbazing hebben een aantal mensen dat gedaan. Je kan het zien als een lek in de mogelijkheden om de code te krijgen. Veel is duidelijk. Maar ga je een server overbelasten, zoals er geschreven werd. "HET IS NIET DE BEDOELING DAT ER NU OP ALLERLEI MANIEREN HET PASSWORD GEPROBEERD WORDT TE CRACKEN. DIT VEROORZAAKT EEN TE HOOG DATAVERKEER BIJ DIEGENE DIE HET SCRIPT BEHEERT WAARDOOR DE BOEL BLOKKEERD! SMALL PLACE ZAL BINNENKORT BESCHIKBAAR ZIJN EN ZO KAN MEN TREISURE PLACE OOK VINDEN!". Citaat is kopie van Treasure place en is geschreven door GPSearching in hoofdletters. Het is blijkbaar "having i.p.v. de Geocaching". Mijn persoonlijke mening is dat ik dit niet vind kunnen de logs verwijderd moet worden. In het begin van de tekst staat dat je alleen 5 kan doen als je de andere caches gevonden hebt. Misschien moet de beschrijving aangpast worden dat naast kabouters, er toch maar niet in computers gestruind kan/mag en gaat worden. Misschien is bellen naar het 06 nummer dan sneller makkelijker en eerlijker. Ik heb me afgevraagd of ik dit aan de orde zou stellen. Een ieder moet maar weten hoe hij/zij een hobby beoefend. Maar misschien zijn er toch af en toe een beetje regeltjes, etiquetten waar je je aan kan houden. Met het aansnijden van dit onderwerp ben ik me bewust dat ik een behoorlijke lading over me heen kan krijgen. Maar goed. Let's see. Ik hoop dat mensen die iets leuks bedenken in welke vorm dan ook. Gewoon dit blijven doen. Van meer Puzzl caches tot wiskunde caches en je zelfs aanzetten tot het lezen van wat oudere schrift vormen. En niet dat je ook nog een keer een computer moet gaan beveiligen zodat iemand je dir struktuur niet kan zien. Skansen
Reintje de Vos † Geplaatst 28 april 2004 Geplaatst 28 april 2004 In mijn ogen is het juist een van de uitdagingen om op een, voor de hunter, zo eenvoudig mogelijke manier de cache te vinden. De grens ligt wat mij betreft bij de "gewone regels". Geen overtredingen begaan, niet de zaak slopen etc. Als op basis van de cache beschrijving een voorschotje op de oplossing kan worden genomen is dat m.i. volkomen geoorloofd. Bij het uitzetten van "Het hoogtepunt" heb ik me gerealiseerd dat je een voordeel kan hebben al je heel moeilijk doet. Ik heb overwogen om daar een stokje voor te steken, maar vond dat als iemand zich zo uitleefde, er wel een voordeeltje in mocht zitten. Wel heb ik de zaak zo geregeld dat het alsnog een verrassing zou opleveren. Ik moet bekennen dat ik zelf recentelijk op de website van Pyne heb rond gekeken naar informatie over "Spring". Daar heb ik niets gevonden, maar het is volgens mij volkomen geoorloofd. Iedereen lost een cache op zijn of haar persoonlijke manier op.
skansen Geplaatst 28 april 2004 Auteur Geplaatst 28 april 2004 Staat nog een note bij over het runnen van scripjes op de server. Eerder heeft Diamant geschreven dat er 676 (meen ik )mogelijkheden waren. Met een beetje prog kan je genoeg verkeer genereren en achter het antwoord komen. Is dat geoorloofd. Jouw Hoogte is wat mij betreft anders. En Pyne laat ook geen sporen na. Misschien kan je zeggen dat GPSearching beter beter de dirs had moeten beveiligen.
Gast diamant Geplaatst 28 april 2004 Geplaatst 28 april 2004 de eerste found log was van cache-dummies, en zij werden gefeliciteerd door de maker zonder kanttekening; ik neem dan aan dat er geen spoiler informatie is verstrekt en dat ze de code'eerlijk' hebben gekraakt, en dat de maker het goed vindt dat dit doorgaat. Pas na de vierde log wordt opeens bekend dat het decoderen niet gewenst is, voor die tijd had ik de code met eenvoudig 'handwerk' al gekraakt.
Jan en Jany Geplaatst 28 april 2004 Geplaatst 28 april 2004 Ik vind dat ze alle cache's tegelijk hadden moeten open zetten , zodat iedereen netjes kan loggen per cache en zo uit eindelijk op de final cache uit hadden moeten komen. Dus voor ons is het afwachten op de 4' cache en dan op naar de final.
skansen Geplaatst 28 april 2004 Auteur Geplaatst 28 april 2004 Ieder moet maar cachen zoals het goed dunkt. Als je maar lol hebt. Na drie was de verleiding erg groot om vier maar over te slaan. Maar ik vind de route erg mooi dus ik wacht ook maar op 4 en dan naar 5. Ik had misschien beter de mond kunnen houden.
MiepMiep...Zzzoefff... Geplaatst 28 april 2004 Geplaatst 28 april 2004 Ik had misschien beter de mond kunnen houden. Natuurlijk niet!! Onder de geocachers zitten nu eenmaal een hoop ict-ers die wel van een extra-tje houden. Prima toch! Het is altijd leuk om op een of andere manier een cache te kraken. Vandaag deed ik het nog. Heeft niemand last van, behalve wij zelf misschien. .
skansen Geplaatst 28 april 2004 Auteur Geplaatst 28 april 2004 zo ict-tje als ik ook ben? Het is vreemd dat ik toch me ook wel eens afvraag wat ik wel of niet leuk vind wat anderen doen. De discussie over verschillende cache vormen. De score race. Allemaal best. Misschien gaat het mij soms te ver met uitwisselen van lokaties of zoals dit. Misschien wat geschokt. Terwijl de uitnodiging zo voor handen is. Misschien ben ik wat freak die iedere millimeter wil lopen, fietsen, rijden om alles te zien en te begrijpen wat iemand gemaakt heeft. Soms vraag ik wel eens een hulplijntje. Maar dit meestal als er na lang zoeken en vaak terug gaan naar de plek niet de cache gevonden wordt welke ik toch graag op mijn lijstje wil, vanwege mooie route, verzorging of welke reden dan ook. Of gewoon bij bizarre EPE van zo'n 47m
Aanbevolen berichten