Spring naar bijdragen

Gsak 7 Opeens Megatraag Op Nieuwe W8.1 Laptop


fastfolkert

Aanbevolen berichten

(deze vraag heb ik ook in het GSAK forum gesteld, maar is daar nog niet afdoende beantwoord)

 

We gebruiken (geregistreerd) al jaren GSAK 7; op een windows 7 laptop. Draait als een zonnetje.

Inmiddels hebben we een windows 8.1 laptop, en daarop heb ik de laatste versie 7 van GSAK (7.7.4.36 geloof ik) geinstalleerd. Database overgezet en klaar.

Helaas werkt dit voor geen meter; zelfs het GSAK venster verslepen duurt 5-10 seconden terwijl dan de hele boel even bevriest.

Ik heb geprobeerd om GSAK in W7 en XP compatibility mode op te starten en ook in de firewall (McAfee) volledige toegang geregeld voor GSAK.

Helaas helpt dit niet; GSAK blijft onwerkbaar traag. :no:

 

Nog even wat achtergrondinfo: database staat lokaal op de laptop, en een backup op de NAS. Laptop is draadloos verbonden met het netwerk.

Laptop draait W8.1; quadcore i7 en 8GB ram. Alle andere applicaties draaien als de brandweer :clown:

 

Wie heeft er tips? Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een firewall regelt dataverkeer van de computer naar het netwerk/internet en andersom. Een venster maximaliseren heeft naar niets mee te maken, dus ik denk niet dat het de firewall is.

Jouw probleem lijkt me meer het werk van een overactieve virusscanner of iets dergelijks. Als je die ook hebt draaien, schakel die dan eens uit en kijk dan of het wat uitmaakt.

Wat je ook kan proberen is om de computer in Veilige Modus op te starten. Als GSAK het dan wel goed doet weet je in ieder geval dat een programma die in de achtergrond draait roet in het eten gooit.

En anders, versie 8 van GSAK werkt als een zonnetje onder Windows 8(.1). Veel meer en betere mogelijkheden dan v7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UPDATE:

 

In safe mode boot , met networking, loopt GSAK7 goed op mijn W8.1 machine

In normal boot, maar zonder virusscanner en zonder firewall, is het oude probleem terug. (resizen vensters traag, etc.)

 

Ik ben er nu achter dat het ermee te maken heeft dat ik split-screen mode werk, met een "active map" in het onderste scherm.

Die map updaten kost bij het verslepen van het venster veel tijd.

Disable ik die "active map" in split screen mode; of gebruik ik single screen mode, dan is alles weer gewoon snel.

 

Clyde meldde in het GSAK support forum (waar ik deze discussie ben gestart), dat GSAK8 anders omgaat met deze map, en de verbindingen er naar toe, en dat GSAK8 soepel in W8.1 zou moeten werken.

 

Komende dagen zal ik GSAK8 even proberen en als dat soepel werkt, toch maar die upgrade-fee betalen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...