Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum.

sinds een tijdje ben ik geobserveerd geraakt door het fenomeen geocachen. Ik ben een paar keer meegegaan met andere teams en dat heeft me doen besluiten zelf een gps aan te schaffen.

Na wat onderzoek lijkt de garmin etrex venture voor mij de beste keuze.

Heeft er iemand ervaring met deze gps en is het voor geocachen inderdaad een goed toestel?

alvast bedankt,

Marij

Geplaatst

Waarom niet?

Je moet ergens mee beginnen :)

Het is bovendien een prima toestel.

Heb m zelf ook een tijdje gebruikt.

Misschien dat je over een tijdje meer uit je gps wilt halen, dan kun je altijd nog besluiten om verder te kijken naar een uitgebreidere versie.

prima aankoop, zou ik zeggen :D

greetz, Eekhoorn

Geplaatst

Ja, de Venture is voor het cachen prima geschikt. Trouwens, dat is de hele Etrex serie.

Overigens, de Venture kost zo rond de € 225,--. Voor een extra € 25,-- koop je momenteel de Legend, met 8MB intern geheugen voor kaartmateriaal. Zou ik toch zeker overwegen!

Geplaatst

Als je echt verslingerd bent aan geocachen is mijn advies koop gelijk

iets goeds.

Venture is niet slecht maar in Nederland 2e hands toch nog 200 euro.

Leuk ding, wij hebben onze start gemaakt met het huren van de venture.

Een jaar later na de Etrex Vista (verkocht voor 345) de 60 cs in America gekocht voor 390 euro incl verzenden.

De 60cs heeft alles wat de Vista had + kleurenscherm, sneller, geluid, auto routing (hiervoor moet city select wel extra aanschaffen) en een veel betere ontvangst met de quad helix antenne.

dus voor 190 euro meer dan een 2e hands venture heb je een nieuwe 60cs uit de States. (lees alles over de 60cs en c maar eens na op het forum. )

succes

Geplaatst

bedankt voor de reacties tot nu toe!

@Peetee: ik ben aankomend student, dus ik wil een beetje op de kosten letten. Een vriend van me heeft een magallan sportrack, zonder kaart dus. Hij zegt dat hij de kaartfunctie niet mist voor het cachen, daarom heb ik eigenlijk voor de Venture gekozen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zonde om nu geen 25 euro te besteden aan iets wat ik later misschien wel ga missen (die kaartfunctie op de Legend dus).

Is die kaartfunctie een veel gebruikte functie van de gps?

Geplaatst

Hallo Marij,

ik ben nog niet zo lang aan het cachen en ik maak veel gebruik van de kaart functie op mijn gps (etrex vista). Vooral omdat ik een van de bevoorrechte cachers ben die in de cacherijke omgeving Zoetermeer woont :) vind ik het makkelijk om op mijn gps te zien waar de cache zich bevind zonder dat ik mijn computer van te voren moet raadplegen. Je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik jou was zou ik dat kleine beetje extra toch investeren. Suc-6 er mee!

groeten, Chantal

Geplaatst

Ik mijn Venture twee jaar geleden gekocht. Ik ben er nog steeds heel erg tevreden over.

Maar toen ik de keuze had, was het verschil tussen de venture en de legend €150,-.

Als ik nu voor dezelfde keuze zou staan dan zou ik zeker kiezen voor de legend, en al helemaal voor €25.

Aan het begin van je Geocache-carriere zul je waarschijnlijk de kaartfunctie niet zo waarderen, maar in de toekomst zul je dit toch gaan gebruiken.

Mocht je toch weinig geld hebben, dan zou ik kiezen voor de Geko201. Zodat je geld overhoudt om zometeen een andere GPS te kopen. :)

Geplaatst

Hoi Pallas,

Wij hadden al een ontvanger met kaartmateriaal e navigatie erop, maar zopas als extra voor mijn kinderen op Marktplaats een gebruikte Etrex aangeschaft voor een veel zachter prijsje dan in de winkel.Als je niet te veel uit wilt geven en je zoekt even is er een keur aan prima ontvangers gebruikt te koop.

Succes...Wil :)

Geplaatst

okee, gezien de reacties moet ik de Legend dus ook nog even ter overweging houden...

helaas is die vriend (met Magallan Sportrack, zonder kaartfunctie) nu op vakantie, dus ik kan hem nog niet om reactie hierop vragen.

en inderdaad... die 30 euro (bij George Kniest, is makkelijk ivm garantie) is ook een investering in de toekomst...

Geplaatst

@ Pallas

Tot voor kort waren wij ook Venture gebruikers.

Tijden het cachen de kaart nooit gemist.

Nu moet ik wel toe geven dat ik met een PDA op zak loop.

Als er op kaarten gekeken moest worden gebruikte we deze.

De kaarten op de PDA zijn echter niet te vergelijken met die in bv een Vista.

De Vista bepekt zich tot wegen enz tewijl de PDA ook bospaden enz laat zien.

Meestal zal de beschikbare kaart info van de Vista tijdens het cachen minimaal zijn.

Voor het rijden naar of het orienteren waar een cache ligt kan de kaart functie handig zijn.

Maar als je thuis al het voorberijdende werk doet, is de Venture een perfecte GPS.

Geplaatst
Is die kaartfunctie een veel gebruikte functie van de gps?

Het is inderdaad wat de anderen al zeggen. Bij het cachen heb je de kaartfunctie beslist niet nodig.

Maar persoonlijk vind ik het prettig om me een beetje te kunnen oriënteren, voor het geval dat nodig mocht zijn. Je zult voorlopig waarschijnlijk vooral in je woonomgeving caches gaan zoeken, dus in gebieden waarin je bekend bent. Maar als je later ook verderop gaat zoeken in gebieden waar je niet zo bekend bent, dan is het handig om je gps te kunnen laten bepalen waar je ongeveer zit (handig bv. als je i.v.m. autopech de Wegenwacht moet bellen en je niet precies weet waar je je bevindt).

• 3 weeks later...
Geplaatst

beste allemaal

ik heb vandaag mijn bestelde Venture opgehaald, en hij bevalt voor alsnog prima ;)

na lang nadenken heb ik toch maar voor de Venture gekozen in plaats van de Legend: een beetje pionieren (zonder kaart dus) is toch ook wel leuk :angry:

heel erg bedankt in elk geval voor al jullie reacties!!!

Groetjes, Marij

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...