Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb even een vraagje,

Ik wilde vandaag een cache gaan uitzetten, maar toen ik mijn GPS aanzette en verbinding had. Zag ik dat de tijd heel raar deed. :dribble: D.w.z. de seconden gingen erg snel, hij deed ± 5 sec. over 1 minuut. Nu heb ik twee vragen:

1. Is dit een probleem bij het bepalen van de coordinaat

2. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op?

(ik heb een Maggelan Sportrak)

wie o wie helpt mij?

Geplaatst

Net nadat je je GPS aanzet kan dat inderdaad voorkomen. En is een normaal verschijnsel. Je GPS klokje kan wat achter of voor gaan lopen als hij uitstaat. Op het moment van aanzetten wordt die klok gesynchroniseert aan de hand van de de sateliet signalen. Dit is een recursief proces waarbij je GPS even wat sneller of langzamer gaat lopen, totdat synchronisatie is bereikt. Waarna de positie kan worden weergegeven.

Meer over dit proces in:

http://www.gisdevelopment.net/technology/g.../techgp0036.htm

Geplaatst
Dit is een recursief proces waarbij je GPS EVEN wat sneller of langzamer gaat lopen, totdat synchronisatie is bereikt.

Oke, dat het even is kan ik begrijpen, maar mijn klok staat nu (21 apr om 21.54 uur) op 22 april 11.45 uur. Wel erg vreemd en de secondes vliegen voorbij. Echt niet normaal!

HELP!!!

Ook als ik stil sta geeft hij een snelheid aan van 19 km/uur. Raar!

Wie kan me een duidelijke oplossing geven?

Geplaatst

Overstappen op een A-merk

Wat bedoel je daarmee? is Magellan dan niet goed genoeg?

Geplaatst
maar mijn klok staat nu (21 apr om 21.54 uur) op 22 april 11.45 uur. Wel erg vreemd en de secondes vliegen voorbij. Echt niet normaal!

HELP!!!

Ook als ik stil sta geeft hij een snelheid aan van 19 km/uur. Raar!

Inderdaad niet normaal.

Magellan is een prima merk en de Sportrak een prima apparaat. Maar mogelijk is deze van de heftruck gevallen. De suggestie van Mega kan geen kwaad kies Menu, Setup, Clear memory, All voor zo'n reset. Zet je hem vervolgens weer aan initieer, en probeer hem buiten met goede ontvangst eens uit. En anders terug naar de leverancier voor een ander apparaat (indien garantie) of reparatie.

gr J@s

Geplaatst

Oke bedankt Megaheks en J@s,

heb het ff gedaan en hij werkt weer perfect!

Kan nu snel weer een cache gaan uitzetten en gaan zoeken.

Groetjes Patje

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...