Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Mijn eerste tekst richting dit forum zijn wat vragen. Halverwege april heb ik een cache uitgezet die in het begin wat beschrijvingsfouten hadDe cache was geapproved en ik was in de veronderstelling dat deze dan geheel gecontroleerd wordt. Klopt dit of checked men alleen de eindlokatie(s)?

Verder heb ik van een mede geocacher een tip gekregen om mijn cache beschrijving te verbeteren (waarvoor mijn dank) Nu zag ik echter dat in de cachelog een soort forum discussie aan het ontstaan is en volgens mij is dat niet de bedoeling, of vergis ik me weer? Is het mogelijk om als cache"eigenaar" logs cq notes van je eigen cache te wissen?

 

Wie kan mij als new-bee hierover inlichten.

 

Siberhusky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De cache was geapproved en ik was in de veronderstelling dat deze dan geheel gecontroleerd wordt. Klopt dit of checked men alleen de eindlokatie(s)?

De approver controleert of er toestemming is voor de eindlocatie en of deze niet op verboden gebied ligt. Verder kijkt hij of de eigenaar in de buurt van de locatie woont, zodat hij/zij de cache kan onderhouden. Hij maakt eventueel een correctie in de coördinaten, maar niet in de beschijving.

 

Nu zag ik echter dat in de cachelog een soort forum discussie aan het ontstaan is en volgens mij is dat niet de bedoeling, of vergis ik me weer?

 

Acha, dat kan je zelf bepalen. Soms verduidelijken deze discusie's de cache en is het voor anderen daardoor makkelijker om te begrijpen wat er wordt bedoelt.

 

Is het mogelijk om als cache"eigenaar" logs cq notes van je eigen cache te wissen?

 

Ja, als eigenaar kan je alle logs wissen. Maar als je een log wil wissen, dan is mijn advies alleen de write notes.

Als iemand een log heeft als found, lijkt het mij niet gepast dat jij deze verwijderd, tenzij je 100% zeker weet dat deze persoon niet je cache heeft gevonden, of dat hij niet aan de opdracht heeft voldaan.

 

Ik heb even je cache bekeken en begrijp wat je bedoelt. Op zich lijkt het mij dat alles nu goed is opgelost, je zou het nog even kunnen laten staan en dan over een maand of zo eraf halen, maar je kan ze ook nu er af halen.

 

Veel plezier verder met deze hobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Andemo,

 

Dank je wel voor je snelle reactie, je antwoorden zijn duidelijk maar hoe kan ik de notes (die bedoelde ik ook) dan wissen. De cachelogs found etc is natuurlijk niet de bedoeling dat deze gewist worden, ik ben zelf ook "trots" als er weer een found bij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op de knop view this log on a separate page druk, dan krijg je de mogelijkheden. Maar mail anders eerst naar die personen. Je ziet aan de reactie van mega heks dat ze allemaal welwillend zijn. Ik ga er altijd vanuit dat iedereen he goed bedoeld, soms erg moeilijk en niet altijd realistisch, maar ja, dat vind ik fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal de write notes nog even laten staan want ik begrijp ook dat andere aan sommige notes iets kunnen hebben. Ik kan er zelf ook nog van leren!

Mogelijk dat de betreffende personen, net zoals Megaheks, zelf de notes die niet relevant zijn verwijderen.

Ik wilde er zelf nog een note bijplaatsen dat het uitzetten van de cache ook bedoeld was om een mooi stukje natuur te laten zien. Met het rechtstreeks naar de cache lopen "missen" mensen naar mijn idee toch iets moois. Maar dat mag natuurlijk ieder voor zich bepalen. Ik weet dat ik van beide kan genieten, het wandelen maar ook de spanning van iets vinden wat een ander verborgen heeft. Ik heb niet gekozen voor het plaatsen van die note omdat ik dan mogelijk de discussie op gang zou houden. Vandaar de keuze via dit forum.

Voor nu bedankt voor jullie reakties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal de write notes nog even laten staan want ik begrijp ook dat andere aan sommige notes iets kunnen hebben. Ik kan er zelf ook nog van leren!

Mogelijk dat de betreffende personen, net zoals Megaheks, zelf de notes die niet relevant zijn verwijderen.

Ik wilde er zelf nog een note bijplaatsen dat het uitzetten van de cache ook bedoeld was om een mooi stukje natuur te laten zien. Met het rechtstreeks naar de cache lopen "missen" mensen naar mijn idee toch iets moois. Maar dat mag natuurlijk ieder voor zich bepalen. Ik weet dat ik van beide kan genieten, het wandelen maar ook de spanning van iets vinden wat een ander verborgen heeft. Ik heb niet gekozen voor het plaatsen van die note omdat ik dan mogelijk de discussie op gang zou houden. Vandaar de keuze via dit forum.

Voor nu bedankt voor jullie reakties

Beste Siberhusky,

Als Ma HobbyWalker geniet ik altijd van lange GPS wandelingen. Pa Hobbywalker doet het GPS werk en ik probeer de schat te vinden. We hadden ons oog laten vallen op het Groot Huisven vanwege de lengte en de te verwachten mooie natuur. En natuurlijk de ontmaagding!

 

Net als team Eigen Huis en Weiland begrepen wij niet hoe je de uitkomst van de letters op de paddestoel moet interpreteren! Het wordt n.l. zo'n groot getal. (Zie het PS in ons log) We hebben lang gewandeld, omdat we problemen hadden met het vinden van CHC2. We hebben ijverig gezocht en diverse locaties geprobeerd ( zijn elfenbankjes rond en om op te zitten?) maar niets gevonden. Pas na een uur zoeken en niet willen opgeven zijn we via logisch nadenken , via een spannend paadje met bruggetjes en klimplanken, bij punt W terecht gekomen. Alles klopte weer en tevreden konden we onze tocht voortzetten.

 

Nu moet ik wel zeggen dat we een cache eigenlijk extra leuk vinden als het ons lukt om, ondanks een gemiste , niet meer bestaande, of niet begrepen aanwijzing, toch de tocht te volbrengen! Toen we De Mortelen liepen, ontbraken zelfs 6 gegevens, doordat de schilder langs was geweest!

 

Al met al hebben we genoten van een bijna 10 km lange wandeling door een schitterend gebied. Siberhusky, bedankt daarvoor!

Groeten en veel geocaching-plezier,

Ma HobbyWalker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...