Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil het geocachen weer eens oppakken en ben me weer aan het inlezen op het forum.
Twee jaar geleden een nieuwe Extrex Vista HCx gekregen en die heb ik vanavond maar eens aangezwengeld. Verder geen probleem: hij doet het.

Maar nu het probleem: via de .com site kan je als je een cache hebt uitgezocht deze naar je GPS sturen. Het lukt me ook nog om deze op de GPS te vinden, maar als ik vervolgens aangeef dat ie hem moet laten zien op de kaart krijg ik inderdaad het icoontje voor een cache met de daarbij behorende code. Maar verder is het een nikszeggende kaart met alleen maar een rode lijn (de snelweg A12) met verder een bruinige kleur in de omgeving).
Er worden geen weggetjes etc aangegeven en ik had de indruk dat dat wel kon/moest. Als ik verder uitzoom dan krijg ik alleen wat snelwegen te zien...

Heb ik ergens een instelling verkeerd staan?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

gr.

Elmer

Geplaatst

Ik vermoed dat je alleen een basiskaart op je GPS hebt staan. Even kijken dus of er nog een andere kaart op staat (in het menu). Als dit niet het geval is zou je bijvoorbeeld een kaart van open street maps er op kunnen zetten. Zelf heb ik de open fietskaart er op en dat bevalt goed.

Geplaatst

Ik weet wel zeker dat je enkel de basiskaart er op hebt staan.

Kaart toevoegen mbv mapsource of basecamp.

En er zijn zat topics hier op het forum hoe dat te doen en welke kaart te nemen.

Geplaatst

via de bijgeleverde mapsource word ik nog niet echt vrolijk...daar kan ik zoetermeer niet op vinden (tenzij ik weer wat verkeerds heb ingesteld natuurlijk...). Al het één en ander gelezen over OSM dus daar maar eens op zoeken binnen het forum!

Geplaatst
Ik wil het geocachen weer eens oppakken en ben me weer aan het inlezen op het forum.

Twee jaar geleden een nieuwe Extrex Vista HCx gekregen en die heb ik vanavond maar eens aangezwengeld. Verder geen probleem: hij doet het.

Heb je er wel een fiets of wandelkaart opstaan ?

Geplaatst

heb nu de open fiets map erop gezet (als het goed is :-))

moet alleen nog proberen de hikers layer er op te zetten (vanavond even naar kijken).

Geplaatst

De open fiets map werkt prima. Ik kan de kaart in ieder geval in-en uitzoomen. Heb hem nog niet gebruikt met cachen.

De hikers-layer krijg ik er echter niet op...

Hij staat wel in mn mapsource, maar als ik hem naar mn etrex zend dan krijg ik weer dezelfde nietszeggende basiskaart die ik in eerste instantie had (voor de open fiets map).

Ben er nog niet achter hoe ik dat moet wijzigen dat ik de open fiets map EN de hikers-layer heb. Ik neem aan dat ik de hikers over de open fiets map moet krijgen...

Vanavond maar weer eens zoeken op het forum!

Mocht iemand nog ideeën hebben dan hou ik me aanbevolen!

Geplaatst

Je moet de OFM en de hiking layer tegelijk naar je toestel zenden. Als je het een voor een doet overschrijft de tweede de eerste.

Overigens is de hiking layer niet zo interessant, gewoon een paar tracks geprojecteerd op de onderliggende kaart.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...