Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Daar hoef je niet rouwig om te wezen.

Deze update is idd een flop.

Hij is onbruikbaar.

Je kunt niet naar een WP op je kaart navigeren. Dat sluit hij af. Je kunt niet een punt op de kaart aantikken en 'ga naar' gebruiken want dan sluit hij af.

Vreemd genoeg kan ik wel een cache op de kaart selecteren.

De nauwkeurigheid in het bos was beter. 8 - 12m maar nog steeds beneden de maat. Garmin heeft 379 van mijn Euro-tjes aangenomen voor een toestel met verbeterde nauwkeurigheid. Mijn Dakota 10 deed meestal 6-8m in het bos.

Ik woon in Noord Limburg. Nou weet ik dat de hoogte meters van een GPS niet al te best zijn. Maar we zitten hier op 15-30 +NAP. Om dat -10 aan te geven is te gek. Al helemaal omdat ik vanochtend nog de barometer gekalibreerd heb.

Ik zet 3.10 weer terug. Hier heb ik niets aan.

Geplaatst

Hoe zet je trouwens een oudere versie terug? Ik heb op de Garmin wiki site een gpd file gevonden. Maar kan ik daar wat mee?

Geplaatst

3.20 is teruggehaald.

Vanmiddag getest, alles werkt, maar hij is wel 2 keer bevroren. Echter, daar had hij eerder ook al last van en de 450 kampte ook met dat probleem. Misschien heeft het te maken met de grote hoeveelheid caches die ik erin stop.

Geplaatst

Nee hij heeft alleen gisteren enige uren online gestaan.

Als Garmin slim is dan zetten ze versie 3.30 (identiek aan 3.10) nu online. Dan hebben we tenminste weer een stabiel systeem. dat downgraden lukt me nog niet.

Nessa, hebben jullie geprobeerd om via de kaart naar een waypoint te lopen? Bijvoorbeeld terug naar jullie parkeerplaats.

Bij mij schakelt hij dan gelijk uit. Op de Oregon Wiki staat dat dat de regel is bij deze nieuwe update :(

Dat is balen wat zo gebruik ik mijn GPS vaak.

Geplaatst (bewerkt)

Vandaag toch op pad met versie 3.20.

Eigenlijk geen problemen gehad. De GPS was veel nauwkeuriger dan vorige week in het Hinsbeckerwald. In het begin had ik zo'n 9 m nauwkeurigheid onder de bladeren. Later werd dat 5-7 m. Niet goed genoeg maar veel beter dan bij versie 3.10.

Wel was het lastig om terug te navigeren. Omdat ik zo'n 7 km van mijn auto was gelopen was het vrij lastig om de juiste parkeerplaats terug te vinden in de lijst. Selecteren op het scherm gaat niet. dan valt het toestel uit.

Hopelijk weet Garmin komende week versie 3.20 stabiel te maken. dat zou toch niet zo'n probleem moeten zijn. Het is een stap voorwaarts. Zodra de Nauwkeurigheid in het bos typisch onder de 5 me ligt ben ik tevreden.

Ik heb ook geen problemen gehad met het verlopen van het kompas. Gisteren dacht ik van wel maar toen heb ik dat gecontroleerd met een kompasje van een paar Euro van de Bever. Dat ding wijst zelf ook niet goed. ik heb het vandaag weggegooid. Gecontroleerd langs mijn Suunto was het GPS-kompas wel stabiel en bleef het ook na 4 uur de juiste richting op wijzen.

bewerkt door Blade21
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...