TheWorker Geplaatst 25 juni 2013 Geplaatst 25 juni 2013 Heb een Montana 650 en gebruik hem voor auto, motor en geocachen. Ik haal de caches via GSAK van geocaching.com en zet ze ook d.m.v. GSAK op mijn Montana. Nu is de vraag, hoe doen jullie dat met multi-caches? Als ik navigeer naar een multi-cache dan gaat alles goed, alleen WP2 dan te vinden gaat via omwegen. Kaart bekijken, waar ligt WP2 en dan opnieuw navigeren naar WP2. Gaat dat niet ergens gemakkelijker, want soms is het echt zoeken naar WP2 op de kaart. Als er dan meerdere WP`s zijn, dan is het echt zoeken... Had gehoopt dat hij bij "ga naar volgende" naar het volgende WP zou gaan, maar niet dus. Je moet coordinaten invoeren,dus nog omslachtiger als zoeken naar het WP op de kaart. Leuk voorbeeld: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC3VVHJ Als ik deze via GSAK op de Montana zet, dan geeft hij de final niet aan en dus ook niet waar de cache is te vinden. De info "De cache is te vinden op: N 52. 59.Y E 007.06.Z staat er dus domweg niet bij. Ik ben dus nog steeds afhankelijk van "onderweg internet" en daar wilde ik juist zoveel mogelijk van af. Toen we begonnen met cachen waren we met een tablet, auto-gps, cache-gps, papierwerk en mobieltje onderweg en daarom heb ik juist een Montana gekocht om al die dingen niet meer mee te hoeven slepen en ook zelf tijd te hebben voor zoeken Doe ik iets verkeerd, is er een andere mogelijkheid of hoe lossen jullie dit op met multi´s?
Birdie.NL Geplaatst 25 juni 2013 Geplaatst 25 juni 2013 Nee, je doet niet verkeerd. Garmin heeft voor multi's nog een weg te gaan om die werkelijk papierloos te kunnen doen. Daarom print ik de beschrijving ook meestal uit.Bij het lopen kies ik meestal voor de optie "Next stage" om de volgende coördinaat in te voeren en toch beschrijving, logboeken en hint snel te kunnen raadplegen. Ik heb al eens bij Garmin de suggestie gedaan om bij Next stage ook corresponderende waypoints te kunnen kiezen (simpel immers aangezien daarin de gc-code verwerkt is). De tweede manier is opgegeven waypoints op te zoeken. Bij jouw voorbeeld zou dat FN3VVHJ moeten heten
TheWorker Geplaatst 26 juni 2013 Auteur Geplaatst 26 juni 2013 Bedankt voor je antwoord Zo doe ik het inderdaad nu ook, dus de 2e waypoint zoeken en dan verder. Omdat bij mijn voorbeeld de formule voor de eindcache niet in de listing staat maar bij de final-waypoint, zie ik die formule dus niet op de Montana en dan vind je hem natuurlijk nooit omdat die coordinaten nog niet bekent zijn. Het zou ideaal zijn als je "naar volgend punt" zou kiezen, dat je daar de waypoints zou zien die bij de multi horen. Garmin heeft met de Montana een grote stap in de goede "cache" richting gedaan, maar dit is inderdaad een stap die nog moet worden aangepast om de boel papierloos te kunnen maken. Ik zal ook nog even een mail naar Garmin sturen hierover, misschien als er meer mensen dit probleem aankaarten dat ze er toch wel iets in zien.
Aanbevolen berichten