mesdagloopers Geplaatst 12 juni 2013 Geplaatst 12 juni 2013 Ik heb een Magallan expl. 510. Gekocht in 2011. Nu gebeurt het de laatste tijd regelmatig dat hij "vaststaat". Gewoon onderweg. Ik moet dan de batterijen eruit halen om hem uit te zetten. Doe ik de batterijen er weer in, duurt het heel lang. Het icoontje blijft draaien en op een gegeven moment komt dan de melding: vervang de batterijen. De batterijen zijn dan uiteraard niet leeg, ook als ik er andere (nieuwe) batterijen in doe, krijg ik dezelfde melding. Als ik het apparaat uitzet (de batterijen er dus uithaal) en het een minuut of 10 later weer aanzet doet hij het meestal wel weer. We gebruiken oplaadbare Varta power accu 2300 mAh. Deze zijn nu ongeveer 2 maanden oud. De vorigen waren hetzelfde. Die hebben we na ongeveer 1 jaar vervangen. Het gebruik is hetzelfde gebleven. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
jefmen Geplaatst 12 juni 2013 Geplaatst 12 juni 2013 Misschien is de software in de gps te oud en moet je hem updaten.
Birdie.NL Geplaatst 12 juni 2013 Geplaatst 12 juni 2013 Bij mijn Garmin kun je instellen welke soort batterijen je gebruikt. Misschien is dat onbedoeld op een andere stand geraakt. http://www.outdoordacht.nl/pdfdocs/outdoor/eXplorist%20510.610.710%20handleiding%20NL.pdf Zo te lezen kun je dat op je Magellan ook instellen en op diverse manieren energie besparen (p. 17). Tweak daar eens mee - hopelijk helpt dat.
mesdagloopers Geplaatst 13 juni 2013 Auteur Geplaatst 13 juni 2013 Dank voor jullie antwoord. De software is nog niet te oud en de batterijen stand staat goed. Energiebesparing is ook oke. Vandaag en gisteren hebben we het apparaat even gebruikt en hij deed het gewoon goed. Het is maar af en toe dat het mis gaat, heel vervelend. Ik heb een mail naar Magellan Nederland gestuurd, nog geen antwoord op gehad. Heb ook 3 keer gebeld, maar iedere keer 10 minuten lang te horen gekregen: "U bent de eerste in de wachtrij", dus daar begin ik niet meer aan....
mesdagloopers Geplaatst 1 september 2013 Auteur Geplaatst 1 september 2013 Een tijdje hebben we geen problemen gehad, af en toe blokkeerde hij spontaan, maar na de batterijen er even uitgehaald te hebben en er weer in, deed hij het gewoon weer. Tot vandaag. We zetten hem thuis aan om wat caches te laden en weer hetzelfde probleem: hij blijft draaien in het opstartscherm en verder gebeurt er niks. Andere batterijen erin, zelfde probleem. Van alles geprobeerd: Reeboot, reset, helpt niet. Geprobeerd om de software te ‘updaten”, maar dat kan alleen als hij aan staat in het startscherm en daar komt hij dus niet in. Afgelopen tijd nog regelmatig geprobeerd contact te krijgen met Magallan, maar die krijg ik niet te pakken. Krijgen ook geen antwoord op vragen via de mail. We zijn nu klaar met dit apparaat, al is het een ideaal ding als het werkt. Gaan op zoek naar een ander merk. Iemand tips?
Flaker91 Geplaatst 1 september 2013 Geplaatst 1 september 2013 Tja, er zullen overal wel slechte apparaatjes tussen zitten. De vraag is vooral: Wat voor functies wil je en hoeveel heb je er voor over. Ik heb zelf een Garmin, daar ben ik vrij tevreden over. De service is vrij aardig, ook al heb ik daar nog maar 1 of 2 keer naar hoeven vragen.
mesdagloopers Geplaatst 1 september 2013 Auteur Geplaatst 1 september 2013 Ja, wat willen we graag: een groot, duidelijk scherm, we gebruiken hem vaak op de fiets. We hebben nu een touchscreen, vinden wij erg handig. makkelijk te bedienen we willen er natuurlijk caches op kunnen laden er moet een gedetailleerde kaart op zitten (kunnen) we hoeven er geen foto's mee te maken. Kon met de Magallan wel, maar in de praktijk gebruiken we gewoon onze camera. en de prijs: niet boven de 300 euro.
Aanbevolen berichten