Blade21 Geplaatst 28 mei 2013 Geplaatst 28 mei 2013 Gisteren geprobeerd te geocachen. Maar de nauwkeurigheid was abominabel. 7 m in het vrije veld en 19m in het bos.. Ik stond bovenop een waypoint, naar veel moeite gevonden en hij gaf nog 19 meter aan.Dat ik ook wat het toestel zelf aangaf wat zijn nauwkeurigheid was. Dus vandaag toch maar eens met Garmin gebeld. Ze raden me aan om het toestel eerst maar eens een master reset te geven. Dit zou kunnen door op de linker bovenhoek van het scherm te drukken en dan het toestel aan te zetten. Ik heb het nu al enkele tientallen malen geprobeerd maar hij reset niet. Zou het bij de 600 anders gaan dan bij de vorige versies?
wolojoli Geplaatst 28 mei 2013 Geplaatst 28 mei 2013 Even snel googlen en.... http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Diagnostic
J-Thread Geplaatst 28 mei 2013 Geplaatst 28 mei 2013 Je schrijft "door op de linker bovenhoek van het scherm te drukken en dan het toestel aan te zetten" maar dit moet zijn "door op de linker bovenhoek van het scherm te drukken terwijl je het toestel aan zet". Je moet dus volgens mij, in elk geval bij eerdere Oregon modellen, blijven drukken terwijl je hem aan zet. Misschien bedoelde je dat ook, maar voor de zekerheid...
Blade21 Geplaatst 28 mei 2013 Auteur Geplaatst 28 mei 2013 Wolojoli Het lijkt te werken alleen blijven mijn caches en waypoint gewoon op het toestel staan. Wel vreemd dat de helpdesk van Garmin zelf niet weet hoe je de 600 reset. Goed ik weet niet of hij werkelijk gereset is maar hij ligt nu buiten om een nieuwe almenak in te laden. Ik verwacht er niet al te veel van maar we zullen zien.
Blade21 Geplaatst 28 mei 2013 Auteur Geplaatst 28 mei 2013 Nou volgens mij werkt het niet. wat een baggertoestel! Ik kom dus wel in het reset menu. Maar de twee toetsen lijken bevroren. Na een poosje op de erase toets gedrukt te hebben, valt het scherm even weg en start het toestel opnieuw op maar dan zijn alleen de toestelsettings gereset. Maar al mijn gegevens (waypoints, geocaches etc) staan er nog op. Maar goed. Ik heb het toestel een half uurtje buiten gelegd en toen stond de nauwkeurigheid op 5m. Dus toen ben ik maar in de auto gestapt en naar het bos gegaan. Het toestel aangezet en een paar minuten gewacht tot de nauwkeurigheid op 6m was aangeland. Ik was goed en wel 200 meter het bos ingelopen en toen stond de nauwkeurigheid weer op 18m. Werkelijk waardeloos. Garmin gooit haar naam mooi te grabbel met dit toestel. Dit toestel of de software zijn niet af.
D_Jakke Geplaatst 28 mei 2013 Geplaatst 28 mei 2013 leuk om te horen dat ik niet de enige ben die de 600 een bagger toestel vind
Jarod67 Geplaatst 28 mei 2013 Geplaatst 28 mei 2013 even contact op nemen met garmin. ps harde rest is onderste zijknop ingedrukt houden en toestel aandoen. gr. Jarod67
Blade21 Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Geplaatst 29 mei 2013 (bewerkt) Ik weet het Jarod. Ik heb gisteren met Garmin gebeld. De helpdesk gaf met de verkeerde instructies. Het waren de instructies voor de oudere modellen. Wolojoli was zo vriendelijk me naar een site te verwijzen met de juiste methode. Maar goed dat is allemaal irrelevant omdat de twee knoppen die ik krijg "wissen" en "annuleren" bevriezen en ik de reset dus niet uit kan voeren. Ik bel zo meteen weer met Garmin. Hopelijk gaat het nu sneller. Gisteren heb ik 15 minuten in de wacht gestaan. 29 mei 2013 bewerkt door Blade21
Hogelanders Geplaatst 29 mei 2013 Geplaatst 29 mei 2013 Wat jammer, zeker gezien de prijs van het toestel. Ik had er hoge verwachtingen van. En las ook positieve reacties op buitenlandse fora...
zitawalk Geplaatst 29 mei 2013 Geplaatst 29 mei 2013 Mmmm. wij wilden hem gaan aanschaffen..... toch nog maar even wachten dus!!
Blade21 Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Geplaatst 29 mei 2013 Vooral wachten. Dit is voorlopig een miskoop. Ik heb vanmiddag nog met Garmin gebeld. Toch nogmaals geprobeerd om te resetten. Ik geloof echt dat hij niets reset. Je drukt op wis en dan wordt het scherm blank en start het toestel opnieuw op. De toestel setting zijn gereset maar de user gegevens niet. Maar goed. Het toestel in mijn auto gelegd om een nieuwe satelliet almanak in te laden. Na 3 kwartier gekeken en ja hoor de nauwkeurigheid stond op 3m. Ik blij en dus na mijn werk gelijk in het bos proberen. Toestel aan en de nauwkeurigheid liep op tot 4m. na 400 m lopen was de (on)nauwkeurigheid opgelopen tot 14m. Teleurgesteld terug gelopen naar de auto. Toestel aan en uitgezet. Gewacht tot de nauwkeurigheid op 4m was aangeland. Daarna in een andere richting gelopen. Na 350m was de onnauwkeurigheid 12m. Ik ben maar weer omgekeerd. Toen een test gaan doen. Met geocachen gebruik ik de off road methode.Afgelopen zaterdag in de buurt van Nijmegen liep ik langs een kanaal. Op de kaart zag ik dat de GPS mij verschillende keren aan de verkeerde zijde van een kanaal had geplaatst. Niet ver van hier is een kanaal met aan beide zijden een weg. Ik heb de GPS aangezet en ben gaan lopen. Pas na 500 meter heb ik hem een route laten berekenen naar een punt. Waar ik voor vreesde gebeurde. De GPS plaatste me aan de verkeerde zijde van het kanaal en gaf dus foute aanwijzingen over hoe ik moest lopen. Morgen bel ik Garmin en vraag wat ik moet doen om het toestel om te ruilen. Aan dit toestel heb ik niets. Maar dit is zwaar k**. Ik ben aan het oefenen voor de vierdaagse. Ik heb verschillende oefenroutes gezocht op internet. Zonder GPS kan ik ze niet lopen. Dus ik moet dit toestel nog enige tijd houden. Het omruilen zal ongetwijfeld wel weer enkele weken duren. ik krijg een nieuwe. hoop dat ie beter is. Ik vermoed dat het een loterij is.
D_Jakke Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 ik krijg een nieuwe. hoop dat ie beter is. En werkt deze nu beter?
Jarod67 Geplaatst 30 mei 2013 Geplaatst 30 mei 2013 Heb hem nog niet. maar als ik hem heb dan meld ik me.
Blade21 Geplaatst 31 mei 2013 Auteur Geplaatst 31 mei 2013 Mijn toestel is terug naar Garmin.Ik heb vanochtend nog met hen gebeld en we vonden dat dat het beste was. Ik heb hem zojuist bij Bever ingeleverd. Ik kreeg kosteloos een leentoestel mee Dus ik kan gewoon blijven wandelen. Een Oregon 300. Bever scoort hier punten bij mij! Wat nu wel opvalt nu is hoe geweldig goed het scherm van de 600 is. Ik hoop dat ik hem snel terug heb. Het zal waarschijnlijk een paar weken duren.
Aanbevolen berichten