Doenjaislief Geplaatst 19 mei 2013 Geplaatst 19 mei 2013 Sinds vorige week is er opeens van alles van mijn Oregon verdwenen. - Ik kan geen Nederlandse taal meer instellingen (alleen een engelse bij selecteren van taal) - De kaart (legaal) is verdwenen, ook wanneer ik hem opnieuw installeer, laat ie hem in eerste instantie alleen een klein stukje zien, nog geen 5 minuten daarna, niet meer en is de kaart weer verdwenen. - de microkaart zit goed, - de microkaart is al volledig leeggehaald en weer opnieuw geladen. - de kaart is al opnieuw geladen - batterijen zijn er in en uit geweest. Wie kan me helpen dit op te lossen?? Alvast bedankt. Esther
Triskelle Geplaatst 20 mei 2013 Geplaatst 20 mei 2013 Sinds vorige week is er opeens van alles van mijn Oregon verdwenen. [...] Wie kan me helpen dit op te lossen?? Alvast bedankt. Hoi Ester, Welkom op dit forum! Of ik jou daadwerkelijk kan helpen durf ik niet te zeggen, maar over het algemeen krijg ik een vreemd gevoel als er opeens zaken veranderen in een apparaat. Heb je een tijdje geleden iets geüpdate, verwijderd, laten vallen, meldingen gehad of iets dergelijks? Dat soort informatie zou kunnen helpen bij het vaststellen van het probleem. Wat ik op het moment kan voorstellen is een harde reset van het toestel (hierdoor raak je wel alle persoonlijke instellingen kwijt). De werkwijze hiervoor staat beschreven in de Oregon Wiki. Mocht dit (of een andere oplossing) werken en heb je het apparaat weer aan de praat, neem dan een kwartiertje de tijd om met JaVaWa Device Manager een goede complete backup te maken (dit programma kan jou ook wijzen op bepaalde problemen met het apparaat, maar ga daar vooral voorzichtig mee om!). Succes en laat weten of het al dan niet gelukt is!
Team Tabak Geplaatst 20 mei 2013 Geplaatst 20 mei 2013 Het is in dit geval wellicht mosterd na de maaltijd, maar na de aankoop van een Garmin is het altijd verstandig om het apparaatje aan je computer te hangen en in een speciaal daarvoor aangemaakte directory op je computer (in dit geval bijvoorbeeld Garmin450) een volledige kopie te maken van de software die op de Garmin aanwezig is. In het geval van een uitval zoals hier is het dan kinderlijk eenvoudig om de software weer terug te zetten. Ik maak er een gewoonte van om na iedere softwareupdate deze procedure te herhalen. Ook ik heb al eens zo'n probleem gekend als jij (met de 550T) en na terugzetting van de software werkte het weer als een zonnetje. Helaas heb je waarschijnlijk niets aan dit verhaal voor je huidige probleem. Maar wat dat betreft komt de voorgaande schrijver met een aantal praktische mogelijkheden, die vast wel tot succes gaan leiden!!!
Doenjaislief Geplaatst 20 mei 2013 Auteur Geplaatst 20 mei 2013 Hallo Triskelle, Nee, geen van alle dingen die jij noemt is met de gps gebeurd :-( Wat ik mij vanmorgen wel herinnerde is dat een deel van de kaart aan de onderzijde van de gps wel vaker uitviel/valt. De tip die jij geeft via garmin oregon wiki heeft helaas niet geholpen, binnenkort dus maar terug naar de zaak waar ik hem gekocht heb en hopen dat zij mij kunnen helpen. Zijn vast ook beter op digitaal gebied dan ik ;-) Dank voor je reactie evenals team Tabak. Vriendelijke groet, esther
Doenjaislief Geplaatst 21 mei 2013 Auteur Geplaatst 21 mei 2013 Hoi hoi, probleem opgelost na update http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=999-99999-27 Tip van Waypoint in Leek
Aanbevolen berichten