Spring naar bijdragen

Waypoints, Ik Kom Er Niet Uit


Fruit

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds kort ben ik actief aan het geocachen met mijn Dakota 20.

Ik zit echter bij een cache met de volgende opdracht:

 

Vanaf punt X heb ik 4 waypoints gekregen elk met een afstand en aantal graden waarop het waypoint zich bevindt (bij alle waypoints zijn de graden en de afstand vanaf punt X!):

 

Waypoint 1: op 125 graden, afstand 375 meter

Waypoint 2: op 150 graden, afstand 944 meter

Waypoint 3: op 90 graden, afstand 712 meter

Waypoint 4: op 130 graden, afstand 804 meter

 

Hoe stel ik nu in dat ik vanaf punt X alle waypoints langs wil lopen en wil eindigen bij Waypoint 4, maar wel een zo kort mogelijke afstand wil lopen in totaal (dus waarschijnlijk vanaf punt X eerst naar waypoint 1, dan vanaf waypoint 1 naar waypoint 3, dan van 3 naar 2, en ten slotte van 2 naar 4.

 

Alle hulp is welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eerst vanaf het punt waar je staat (punt x) 4 x projecteren met de door jou gevonden gegevens. De gevonden resultaten vastzetten op resp. Waypoint 1, 2, 3 en 4. (Ik neem aan, dat je weet hoe je dat moet doen met je Dakota 20) Vervolgens kijk je op de kaart van je apparaatje, waar de 4 waypoints zich bevinden en dan zie je m.i. onmiddellijk hoe je het best kunt lopen. Het zijn immers niet van die grote afstanden. Althans, zo zou ik het doen. Als je het zelf niet direct ziet, zou je je Dakota op basis van die vier punten ook nog een route kunnen laten bepalen. Mijn ervaring heeft me geleerd, dat dit niet altijd de snelste of kortste optie hoeft te zijn. Goed kijken op de kaart (het liefst een topografische kaart met veel detail) en zelf bepalen wat de snelste route is. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Het projecteren is geen probleem nee. Ik denk dat het goed kijken op de kaart inderdaad dan de handigste optie is. Ik was alleen druk op zoek om de dakota dat voor mij te laten doen! Maar als de ervaring leert dat dit vooral terrein afhankelijk is, dan is dit wellicht toch niet zo handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het natuurlijk ter plekke best even proberen. Laat de Dakota eens een route maken beginnend bij punt x (waar jij staat) en dan langs de vier waypoints, eindigend bij nummer 4. Misschien, dat hij op basis van de bij jou voorstaande kaart wel met een flitsende route komt. Het is het proberen waard en je leert je nieuwe Dakota er natuurlijk wel perfect mee kennen.

 

Maar als je vooraf thuís al de vier projecties kunt uitvoeren (ervan uitgaande, dat je de coördinaten van punt x reeds kent) en de verkregen waypoints even ingeeft in bijv. Mapsource of Basecamp, dan kun je thuis natuurlijk al een mooie route in elkaar steken, die je in het veld vanaf punt x kunt lopen of fietsen. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Er is slechts één verschil. In Rome kun je de zegen krijgen en op waypoints 1, 2, 3 en 4 is die kans een stuk kleiner..... :-) (denk ik) Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet kunnen zijn dat je een kruispeiling moet maken?

Maak van elk wp een peiling vanaf punt X, en geef deze elke peiling een uniek naam. Bv wp1, wp2, wp3, wp4.

Maak dan een route van wp1 naar wp3, en van wp2 naar wp4. Als je dan op de kaart kijkt zie de routes die elkaar kruisen. op het punt waar ze elkaar kruisen zou dan een waypoint zijn waar je weer wat moet zoeken.

 

Ik ken de cache niet, dus het zou natuurlijk ook kunnen zijn zoals team Tabak het beschrijft. Kwestie van even proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...