Team Mavos Geplaatst 20 maart 2013 Geplaatst 20 maart 2013 Ik heb er de laatste tijd steeds vaker last van dat GSAK zo ontzettend langzaam opstart. Vandaag duurde het 11 minuten voordat ik er mee aan de slag kon. Je ziet op het scherm heel langzaam een voor een alle Codes verschijnen, daarna de volgende kolom, daarna alle regels en dan loopt hij weer een voor een alle codes te verwerken. Als ik vervolgens iets wil doen begint het hele proces opnieuw. Het is geen werken zo. Ik heb dit al eerder gehad maar toen is het weer over gegaan. Ik gebruik de laatste versie van GSAK met alle updates bijgewerkt. In mijn database staan alle Nederlandse caches die ik nog niet gevonden heb, ruim 20.000 Weet iemand wat hiervan de oorzaak is, hoe ik het op kan lossen en hoe voorkomen?
Team WilP Geplaatst 20 maart 2013 Geplaatst 20 maart 2013 Ik draai 2 grote databases, ook alle caches NL en ook nog een paar kleinere maar heb geen problemen daarmee. Lijkt me dus een lokaal probleem, kan je helaas niet verder helpen.
@rend Geplaatst 20 maart 2013 Geplaatst 20 maart 2013 Ik denk een Windows probleem. Een keer opschonen.
fietspomp Geplaatst 20 maart 2013 Geplaatst 20 maart 2013 Misschien is je database met logs zo groot geworden dat je geheugenproblemen hebt. Je kan een aantal logs purgen en een repair/defrag op je database doen. Beide opties zijn te vinden onder het database menu. Voor gebruik even een backup maken geeft altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar het origineel.
Team WilP Geplaatst 21 maart 2013 Geplaatst 21 maart 2013 Misschien is je database met logs zo groot geworden dat je geheugenproblemen hebt. Je kan een aantal logs purgen en een repair/defrag op je database doen. Beide opties zijn te vinden onder het database menu. Voor gebruik even een backup maken geeft altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar het origineel. Mijn database bestaat uit ruim 8000 caches met logs en notes, levert geen probleem op, daarnaast nog een data base met alle NL caches. Ik vermoed dat @rend gelijk heeft.
D_Jakke Geplaatst 22 maart 2013 Geplaatst 22 maart 2013 Mijn database bestaat uit ruim 8000 caches met logs en notes, levert geen probleem op, daarnaast nog een data base met alle NL caches. Ik vermoed dat @rend gelijk heeft. Best je (corrected)database eens refreshen want zitten ertussen die al anderhalf jaar in het archief zitten.
Team Mavos Geplaatst 7 april 2013 Auteur Geplaatst 7 april 2013 Ik ben aan de slag gegaan met het logs purgen en dat helpt heel veel. Hartelijk dank voor jullie reacties
Jurgen & Co Geplaatst 7 april 2013 Geplaatst 7 april 2013 Heb je dan ook een Repair/Defrag gedaan dit scheelt namelijk heel veel ruimte ook na verwijderen van logs en Caches word op de een of andere manier hier ruimte voor vrij gehouden.
terp1234 Geplaatst 7 april 2013 Geplaatst 7 april 2013 Ik had op een gegeven moment ook last dat GSAK erg trage respons gaf. Op het GSAK forum las ik dat dat met je antivirus te maken kan hebben. Ik heb mijn data directory van GSAK (bij mij onder c:\Users\<naam>\AppData\Roaming\GSAK8\data\) uitgesloten in mijn virus scanner (Avast) en nu draait GSAK weer als een tierelier. Ik merkte het vooral dat het opbouwen van de kolommen erg traag ging als op Zoek op naam iets invulde. Nu krijg ik weer direct respons als ik met typen in het zoekveld bezig ben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden