rien51 Geplaatst 3 maart 2013 Geplaatst 3 maart 2013 Hoe kan het zijn dat ik allerlei vreemde tekstekens (><align=''center'' etc) in de beschrijving van een cache in mijn gps62s krijg waar deze voorheen een normale tekst gaf? Ben sinds kort aan het stoeien met GSAK, dus vermoed dat ik hier iets ingesteld heb wat dit veroorzaakt.
Team Tabak Geplaatst 3 maart 2013 Geplaatst 3 maart 2013 Indien caches rechtstreeks vanaf de site van geocaching.com naar de GPSr worden overgezet komen de html codes (jouw vreemde tekens) vaak mee. Je kunt dit voorkomen, door de caches eerst in GSAK in te laden en vervolgens met de macro "GarminExport.gsk" over te brengen naar de GPSr. Dan blijven de HTML tekens achterwege. Gewoon eens uitproberen.
rien51 Geplaatst 3 maart 2013 Auteur Geplaatst 3 maart 2013 (bewerkt) tabakteam, wederom dank. 3 maart 2013 bewerkt door rien51
Duifjes Geplaatst 3 maart 2013 Geplaatst 3 maart 2013 Lijkt me geen juiste analyse. Want wij hebben het nog nooit meegemaakt dat de pocket query of een directe cahe download een vreemde (HTML) opmaak geeft. GSAK gebruiken we niet dus daar kunnen we geen opmerkingen over maken.
JackHoe Geplaatst 3 maart 2013 Geplaatst 3 maart 2013 Wanneer ik een cache via "Send to my GPS" naar mijn Oregon stuur, krijg ik ook die ongewenste opmaak. Maar als ik de cache opsla door gebruik te maken van de knop "GPX file" en deze rechtstreeks opsla op mijn Oregon (in het mapje GPX), dan krijg ik wel de gewenste weergave.
rien51 Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Inderdaad, heb dit ook even gechecked en het laatste klopt wat JackHoe zegt. "send to my gps'' geeft alleen deze ongewenste opmaak op mijn gps62s. "gpx file" of sturen vanuit gsak geven een normale tekst????? Dit was voordat ik gsak had geinstalleerd en laten koppelen met geocaching.com beslist niet het geval. Iemand een idee hoe dit kan?
Team Tabak Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Nee, zie even geen verband, maar misschien kan iemand anders een analyse van het probleem verschaffen.
Orangetree-Turtles Geplaatst 10 maart 2013 Geplaatst 10 maart 2013 Ik heb een 62s en liep tegen hetzelfde aan. Een aanpassing in een instelling in mijn account op geocaching.com hielp. Kijk eens in je account details bij jouw voorkeuren. Wat staat er bij GPX Versie, 1.0 of 1.0.1? Als het 1.0.1 is dan zou dat het probleem kunnen zijn. Probeer eens wat er gebeurt met Send to My GPS als je die instelling op 1.0 hebt gezet. Ik vermoed dat je probleem dan is opgelost. Heb nog even een tekstje van een ander forum geplukt en ik citeer JaVaVa: "Als je een premium account hebt, zorg dan dat je de juiste GPX-instelling kiest bij je accountgegevens: GPX 1.0. De andere (1.0.1) werkt niet goed met de soft- en hardware van Garmin. Gebruik je GSAK met de macro's voor Garmin-toestellen, dan moet je juist wél de andere instelling kiezen (1.0.1 biedt aanvullende info die van pas komt bij het filteren in GSAK, en de macro's zorgen voor het omzetten in het juiste formaat voor op het toestel)." Terug te vinden in: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=738&sid=925f3720f6bdca97eee153b088342c5a Als je profiel nu ook al op 1.0 staat dan weet ik het ook even niet. Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt. Hoor graag of het geholpen heeft. Succes!
Aanbevolen berichten