Duistere maatjes Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Grappig... Over de hele wereld zullen er honderdduizenden filmkokertjes liggen. Nou is er in Nederland een cacher die dit onderkend en snapt dat dit zo door zal blijven gaan. Alléén dus niet meer met het filmkokertje omdat die stomweg op 'uitsterven' staan. Waarom wordt deze cacher dan niet gewoon bedankt voor z'n voortvarendheid in denken en het feit dat het idee wordt gedeeld met de rest van de gemeenschap? Lijkt me beter dan te gaan klagen over iets dat zo ontzettend is ingeburgerd in de cache-wereld. Vanaf nu... 2013 is het jaar van de positieve cacher! Groet, Leo Ik wordt positief als ik weer een container tegenkom waar een pen/potlood/logboekje en ruilspulletjes inzitten.
Duistere maatjes Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Het lijkt mij allemaal zo simpel. DIt forum hoort bij geocaching.nl. Daar wordt op de homepage uitgelegd wat geocaching is; ik citeer. Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) Er wordt in een bepaalde provincie in Nederland gekaatst, een heel OUD spel, dat nog steeds in zijn originele vorm bestaat. In de loop der 'decinia' is het spel aangepast aan de vaart der volkeren. Nu heet het tennis. Spelregels zijn spelregels, HOUD JE DAAR DAN, AAN OF BEDENK EEN ANDER SPEL MET JE GPS Ik ga ze gewoon niet meer loggen en als er wel een leuke multi aan vooraf gaat doe ik die gewoon wel en plaats een 'not found' Dat is dan mijn nieuwe regel. 1
Duistere maatjes Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Maar er zijn nu eenmaal cachers die graag punten willen scoren en het hun niet om het zoeken of om de informatie van interressante plekken gaat maar alleen puur om het loggen. Ook dat moet je respecteren dat het zo is. Het gaat niet om de cache, niet om het zoeken, niet om de informatie van interessante plekken. Het gaat puur om het loggen voor een puntje. Wat heeft dat in vredesnaam nog met geocachen te maken? Dan is het toch veel efficiënter en comfortabeler om vanuit je leunstoel je eigen voortuincache 10.000 keer te loggen? En moet je de simpele zielen, die een mooi spel zo degraderen, dan ook nog respecteren? Zo, dat is duidelijk, hoe Vlindertje er over denkt. Als Vlindertje een ieder niet zijn/haar manier van cachen gunt, dan lijkt het mij dat Vlindertje zelf de simpele ziel is. Wie is Vlindertje om te bepalen wat goed is voor een ander? Wie is Vlindertje om te bepalen wat wel en wat niet mag? NIet alleen vlindertje hoor, het is je gewoon aan de spelregels houden zoals op de homepage staat en ander bedenk je toch zelf fotokokertgps.nl of zo, 1
barny Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 er zijn tegenwoordig al een heel hoop spelletjes die je met je mobiletelefoon outdoore kan doen, daar heb je helemaal geen kokers op de heide voor nodig het is mij dan ook totaal onbekent waarom mensen deze overbodige plastiek afval dan nog steeds in de natuur achterlaten? Barny
wolojoli Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Het lijkt mij allemaal zo simpel. DIt forum hoort bij geocaching.nl. Daar wordt op de homepage uitgelegd wat geocaching is; ik citeer. Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) Er wordt in een bepaalde provincie in Nederland gekaatst, een heel OUD spel, dat nog steeds in zijn originele vorm bestaat. In de loop der 'decinia' is het spel aangepast aan de vaart der volkeren. Nu heet het tennis. Spelregels zijn spelregels, HOUD JE DAAR DAN, AAN OF BEDENK EEN ANDER SPEL MET JE GPS Ik ga ze gewoon niet meer loggen en als er wel een leuke multi aan vooraf gaat doe ik die gewoon wel en plaats een 'not found' Dat is dan mijn nieuwe regel. geocaching.nl is niet degene die de regels bepaald. Dat doe groundspeak. En daar is vermeld: Micro - Less than 100ml. Examples: a 35 mm film canister or a tiny storage box typically containing only a logbook or a logsheet. A nano cache is a common sub-type of a micro cache that is less than 10ml and can only hold a small logsheet Dus geen probleem om film-kokers te verstoppen. Overigens kom ik ook film-kokers tegen op plaatsen waarvan ik denk: Had hier niet iets groters versopt kunnen worden? Maar ach, dat is nog steed aan de CO zelf.
mmjjt Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Wat is een waterdichte doos? en wat is een logboek? Je kan het overal niet mee eens zijn, maar daar zijn filters voor. Betekend nog niet dat jou zienswijze de juiste is. Uitdragen van je zienswijze is één, maar stellen dat dit de enige juiste is, is iets anders. Dit soort gedrag is de mensheid niet vreemd en er is menig conflict en/of oorlog door ontstaan. Discussie is goed, uitwisselen van beleving ook, maar de rest is ..........
barny Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 helaas is wat nu nog steeds op de frontpagina van deze site staat, stond ook bijna 10 jaar op de frondpage van geocaching.com maar toen ze er achter kwamen dat een regular cache helelaal niet meer regular was maar en filmkokertje meer regular voorkwam hebben ze het spelletje vanwege $$ ver naar beneden geschaald en de frontpage veranderd tot wat het nu is en van de size regular cache een size medium gemaakt. Groundspeak moet blijven groeien, de Bobo's van Groundspeak willen de wereld blijven rondreizen het gaat om geld al lang niet meer om het spelletje en dat kost eenmaal offers in dit geval offers aan de grondbeginselen Barny
Vlindertje Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Groundspeak bepaalt geen regels, maar volgt de ontwikkelingen in de markt. Als accounthouders 35mm filmcanisters als geocaches gaan plaatsen, dan voegt Groundspeak dit toe als (voorbeeld van) een categorie. Voor Groundspeak is alles een geocache, zolang het maar bezoekers/klanten oplevert.
wolojoli Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 En wie het niet eens is met Groundspeak kan altijd via een andere geocache-site zijn hobby beoefenen.
Vlindertje Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Of zijn geocache in een nieuwsgroep publiceren, zoals de eerste geocachers dat deden.
de kikkers Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Of zijn geocache in een nieuwsgroep publiceren, zoals de eerste geocachers dat deden. ZIJN cache? Over welke cache gaat dit?
mmjjt Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 Vlinder is Quality caching niet iets voor jou? Fijne caches in de spirit zoals het, volgens jou, hoort. Met ook een fijn forum voor gelijkgestemden, nou ja gelijkgestemden, de laatste forum entry gaat over nano's ...... Maar de caches zijn echte juweeltjes, gelegd met en zonder toestemming, maar wel in de gedachte van het echte geocachen! Ik kan je caches op Texel vooral aanraden, maar als enige echte cacher wist je dit natuurlijk al, toch? 2
Vlindertje Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 QualityCaching is niet iets VOOR mij, QualityCaching is VAN mij (en van 2 mede-oprichters). Maar dat wist jij natuurlijk al, toch?
Birdie.NL Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 En na deze reclameboodschap graag weer naar het eigenlijke onderwerp: elke terrein vereist zijn eigen container grootte. Persoonlijk zou ik nooit voor een nano-grootte kiezen, maar op drukke plekken kan het handig zijn. Ik kies eerder voor een natuurgebied of park, waar een small tot regular cache makkelijk verborgen kan worden.
mmjjt Geplaatst 21 februari 2013 Geplaatst 21 februari 2013 (bewerkt) Echt waar? Oh maar dan valt alles op zijn plek zeg. Ik zou zeggen hoe kan het dan zo zijn dat jou posts daar een stuk positiever zijn dan hier? Waarom breng je die positiviteit niet over naar hier? Waarom laat je de mensen niet kennis maken met JOU site? Maar vooral waarom maak je, je zo druk om wat een ander doet of laat? Krijg je te weinig hits? ben je niet bekend genoeg? of ben je van nature zo boos op alles wat met een GPS rondloopt te rennen dat je jou site liever verbergt voor de massa? Persoonlijk zou ik nooit voor een nano-grootte kiezen, maar op drukke plekken kan het handig zijn.Ik kies eerder voor een natuurgebied of park, waar een small tot regular cache makkelijk verborgen kan worden. Eens, maar de grote van de cache word niet altijd bepaald door de legger. En er zijn plaatsen die te mooi zijn om niet te laten zien en een petling of fotorolhouder zijn voor mij dan een prima alternatief hoor. 21 februari 2013 bewerkt door mmjjt
Aanbevolen berichten