sjaspair Geplaatst 15 december 2012 Geplaatst 15 december 2012 Ik woon in Amsterdam, in De Pijp om precies te zijn. Het lijkt me leuk om daar met mijn kinderen een cache te plaatsen. Is er iemand met ervaring met het vragen van toestemming aan de gemeente, en stadseeld Oud-Zuid in het bijzonder? Wat zijn sowieso tips voor het plaatsen van een cache in de stad, zodanig dat het niet een enorm gedoe gaat worden om toestemming te krijgen? Hartelijk dank alvast! Jasper.
Flaker91 Geplaatst 15 december 2012 Geplaatst 15 december 2012 Hey Jasper, Allereerst welkom op't forum! Uit ervaring in m'n eigen stadje kan ik je al zeggen: Ze hebben bij de gemeente misschien de gedachte dat geocachen gelijk staat aan graafwerk op plekken waar zij daar geen zin in hebben. Als je stelt dat er geen graafwerk nodig is en dat openbaar groen bij normaal gedrag niet hoeft te lijden onder de cache, zijn ze waarschijnlijk wel over te halen. M.b.t. VHF-radio borden (die blauwe borden langs het water, vooral bij sluizen etc.)... Hoef je niet aan te beginnen, wordt niet gewaardeerd. Makkelijke oplossingen voor in de stad = Voortuincache of winkelcache. Misschien is het een idee om in andere grotere steden (Utrecht of Rotterdam bvb.) eens te gaan cachen en zien hoe ze caches daar gelegd hebben. Andere, logische oplossing is het mailen naar lokale CO's. Ik neem aan dat er in jouw omgeving wel wat caches liggen. Die behoren normaal gesproken toch ook toestemming te hebben om er te liggen.
Birdie.NL Geplaatst 16 december 2012 Geplaatst 16 december 2012 Bedenk dat de cacheplek cq cacheroute toch vooral ook iets toevoegt aan de cache-ervaring. Iets over de historie van de wijk, achtergronden van de straatnamen. Als het voor en door kinderen is, langs een of meer speelplekken en toch graag een small tot regular cache met wat goodies. Dat vergt soms wat meer inventie dan de vaak gebruikte nano of micro-sized cache. Maar vaak zijn er toch wat verborgen plekjes (binnentuinen, park) of aan (t)huis waar dat mogelijk. Zoals Flaker al zei, kijk en cache eerst wat rond in andere steden om inspiratie op te doen. Vraag gerust de cache-eigenaren van bv. Snaparti, SK8RSAMINAMSTERDAM of DopaMysterie hoe zij aan toestemming zijn gekomen. Succes
sjaspair Geplaatst 17 december 2012 Auteur Geplaatst 17 december 2012 Dank voor de reacties! Heb inmiddels contact met CO van Snaparti, en die heeft contacten bij de gemeente. Dus via die weg gaat er hopelijk in deze buurt een mooie cache bijkomen, eerst nog even wat broeden op originaliteit, nogmaals dank!
Aanbevolen berichten