Team RASC Geplaatst 14 december 2012 Geplaatst 14 december 2012 Dag allemaal, ook wij hebben ons aan de verslaving van het cachen gewaagd. Momenteel gebruiken we de telefoon en hebben we twee geleende gps-en. Het betreft hier de Garmin eTrex Legend. Niet het jongste model, maar zo wel een betaalbare start van een hobby. haha.... Komende dagen ga ik even bij de uitlener op zoek naar de datakabel. Nu moeten we alles handmatig invoeren (elk coordinaat ;(, niet handig dus). Weet iemand of de benodigde software nog ergens te downloaden is? En heb ik updates van firmware nodig? Of hoe kan ik dit achterhalen? Alvast dank voor uw reacties en tips. Met groet, Roy Team RASC
Team Tabak Geplaatst 14 december 2012 Geplaatst 14 december 2012 Ga naar de site van Garmin. Of ga meteen naar: http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp De webupdater downloaden en installeren. Dan je GPSr aan de computer hangen. Als het goed is herkent webupdater je GPSr en het programma kijkt dan of er updates zijn voor die GPSr. Als dat zo is, worden de updates binnengehaald en geinstalleerd. Dan ben je weer helemaal uptodate. Het is trouwens nooit onverstandig om vóór een eventuele update even een backup te maken van de bestanden, die thans op de GPSr staan. Gewoon alles even overbrengen naar een directory (bijv. "Legend" op je harde schijf). Mocht er iets mis gaan tijdens de update dan kun je die bestanden altijd weer terugzetten. Een andere optie is om het programma Basecamp van de site van Garmin te downloaden. (sowieso handig om te doen). Dit programma ziet ook zelf of de aangesloten GPSr een update nodig heeft. En natuurlijk kun je met Basecamp nog heel veel meer doen. Niet alles tegelijk willen. Gewoon alle opties eens op je gemak gaan bekijken. Er gaat dan een wereld aan mogelijkheden voor je open. Veel succes,
Linkalovers Geplaatst 14 december 2012 Geplaatst 14 december 2012 (bewerkt) Voor de oude "Garmin eTrex Legend" met 8Mb memory ( zonder SD kaart ) is er ook een oudere, maar goed te gebruiken, topo kaart van Nederland beschikbaar. Doordat deze GPS maar 8Mb heeft, kan je alleen maar kaarten laden, die sub-kaarten hebben van maximaal 8Mb. Met deze oudere kaart kan je ( ooit ook zelf gedaan ) 1 provincie laden. PM maar als je nog meer info wilt hebben. Veel plezier met deze leuke hobby ! 14 december 2012 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten