Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hai,

Even in mijn Dakota 20 gekeken hoe ik dat doe.. Als ik de multi heb gedownlaod met waypoints vind ik de waypoints onder waypoint manager. Bijvoorbeeld:

cache: GC254GY.. Bij mijn waypoints zie ik dan staan:

TA254GY, TB254GY etc.. De letters A en B verwijzen naar waipoint 1 en 2. In sommige mult's heeft de CO niet gekozen voor letters maar cijfers en ziet het er dan iets anders uit. Via de kaart op zoek gaan naar het volgende waypoint vind ik niet handig omdat het dan niet zeker is dat je de goede volgorde van waypoints hebt..

Dus:

- ga naar waypoint manager

- zoek goede waypoint

- bekijk kaart

- "Ga"

-.. en voila... je kunt weer verder..

Ik vind dat het prima werkt, maar bij veel tekst gebruik ik een uitdraai ernaast... Hoop dat het helder is..

Tanja

bewerkt door daredevil40
Geplaatst

Wij nemen voor een wat langere multi altijd een uitdraai mee. Leest toch wat gemakkelijker dan de iPhone of de GPS. Bovendien is het toch vaak zo, dat volgende waypoints uitgerekend moeten worden. Dan zul je toch altijd het volgende waypoint voor je multi even handmatig in moeten geven in de GPS.

Overigens wordt onze Oregon 550 of de Dakota altijd gevoed via GSAK, Door dan de childpunten mee te nemen als POI of gewoon childpoints wordt het ook zonder papier uiterst gemakkelijk om een multi te lopen met de GPS.

GSAK is en blijft de basis van alles. Jammer, dat sommigen zo snel opgeven. Het gebruik van GSAK vergt enige oefening en ook wat tijd. Maar als je die tijd er in investeert, haal je het gemak er later dubbel en dwars uit. Top programma!

Overigens maakt het toch niets uit, hoe je een multi loopt. Het gaat toch niet persé om de techniek die gebruikt wordt. Het gaat om de lekkere wandeling en de kick van het zoeken onderweg. En of je je pad nou vervolgt met een apparaatje of met een stukje papier. Lood om oud ijzer. Als je maar plezier beleeft aan de zaak! Toch?

Ik ben het met Gerrit Tabak eens dat je de moed met GSAK niet gelijk moet opgeven. Zo ingewikkeld is het echt niet. Tegenwoordig is alles ook al naar het Nederlands vertaald. Misschien is het boek GSAK Holkamp ook wel een goede leidraad om mee te beginnen (wat ik erover vernomen heb, heb hem zelf niet).

Geocachen kun je heel simpel doen en laten, maar als je eisen wat hoger komen te liggen (wat ik wel opmaak uit diverse draadjes), ontkom je er niet aan om daar ook iets geavanceerdere tools bij te gaan gebruiken.

De eerste keer dat ik GSAK bekeek dacht ik ook: wat voegt dit toe? Maar nu gaat er vrijwel geen dag zonder GSAK voorbij.

Geplaatst

Het boek GSAK Holkamp is een uitstekend boek, waar heel veel in terug gevonden kan worden. Wel is het zo, dat velen GSAK nu zullen gebruiken (zeker de nieuwkomers) met de nederlandse vertaling, terwijl het boek naar de oorspronkelijke engelse tekst verwijst. Dat kan (hoeft natuurlijk niet) voor sommigen misschien een handicap zijn.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...