MacDD Geplaatst 20 september 2012 Geplaatst 20 september 2012 Hallo Ik loop tegen een probleem op. gegevens ; Punt A en Punt B. Vanuit Punt A laat ik mbv GCTools de projectie uitrekenen naar Punt B. Ik krijg dan graden en afstand tot 3 cijfers achter de komma. Ter kontrole voer ik Punt A en de berekende projectie in in GCTools. Ik krijg dan een afwijking van 17 meter. Dat is natuurlijk veel te veel Hoe komt dit en hoe ondervang ik dit?
Marco de Klerk Geplaatst 20 september 2012 Geplaatst 20 september 2012 Hoeveel liggen A en B uit elkaar?
MacDD Geplaatst 20 september 2012 Auteur Geplaatst 20 september 2012 Hoeveel liggen A en B uit elkaar? 198 meter ongeveer.
Marco de Klerk Geplaatst 20 september 2012 Geplaatst 20 september 2012 Hoeveel liggen A en B uit elkaar? 198 meter ongeveer. Da's niet veel. Dan is de afwijking wel erg groot. Weet je zeker dat je niet een typefoutje maakt?
MacDD Geplaatst 20 september 2012 Auteur Geplaatst 20 september 2012 (bewerkt) Da's niet veel. Dan is de afwijking wel erg groot. Weet je zeker dat je niet een typefoutje maakt? Ik werk met behulp van copy paste. Dus geen fout. En dit is de afwijking (berekend met GCTools 15.802 meter, 125.923° TN Het gaat nog vreemder. Als ik een ander coordinaat gebruik als start, dan kom ik wel goed uit met mijn afstand/richting. De afstand is dan wel meer dan 600 meter. 20 september 2012 bewerkt door MacDD
MacDD Geplaatst 20 september 2012 Auteur Geplaatst 20 september 2012 Opgelost. Reboot computer, fout is weg.
Triskelle Geplaatst 21 september 2012 Geplaatst 21 september 2012 Nu we het toch over GCTool hebben ... dat handige programmaatje wordt volgens mij al zo'n drie jaar niet meer bijgewerkt. Best jammer, vooral omdat ik tot nu toe niet echt iets vergelijkbaars - maar met iets meer mogelijkheden op het gebied van navigatie - heb weten te ontdekken. Let wel: het gaat hier om een programmaatje dat gewoon op een alledaags Windows-computertje draait!
MacDD Geplaatst 21 september 2012 Auteur Geplaatst 21 september 2012 Nu we het toch over GCTool hebben ... dat handige programmaatje wordt volgens mij al zo'n drie jaar niet meer bijgewerkt. Best jammer, vooral omdat ik tot nu toe niet echt iets vergelijkbaars - maar met iets meer mogelijkheden op het gebied van navigatie - heb weten te ontdekken. Let wel: het gaat hier om een programmaatje dat gewoon op een alledaags Windows-computertje draait! Alledaags? Ik denk dat ik het nog kan laten draaien op een computer uit begin 2000. Echt een perfect programma.
Marco de Klerk Geplaatst 21 september 2012 Geplaatst 21 september 2012 ik vind het ook een erg fijn programma en dan met name het lijnen en projectie-gedeelte.
Aanbevolen berichten