Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik loop tegen een probleem op.

gegevens ; Punt A en Punt B.

Vanuit Punt A laat ik mbv GCTools de projectie uitrekenen naar Punt B. Ik krijg dan graden en afstand tot 3 cijfers achter de komma.

Ter kontrole voer ik Punt A en de berekende projectie in in GCTools.

Ik krijg dan een afwijking van 17 meter. Dat is natuurlijk veel te veel

Hoe komt dit en hoe ondervang ik dit?

Geplaatst (bewerkt)

Da's niet veel. Dan is de afwijking wel erg groot.

Weet je zeker dat je niet een typefoutje maakt?

Ik werk met behulp van copy paste. Dus geen fout.

En dit is de afwijking (berekend met GCTools

15.802 meter, 125.923° TN

Het gaat nog vreemder.

Als ik een ander coordinaat gebruik als start, dan kom ik wel goed uit met mijn afstand/richting. De afstand is dan wel meer dan 600 meter.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Nu we het toch over GCTool hebben ... dat handige programmaatje wordt volgens mij al zo'n drie jaar niet meer bijgewerkt. Best jammer, vooral omdat ik tot nu toe niet echt iets vergelijkbaars - maar met iets meer mogelijkheden op het gebied van navigatie - heb weten te ontdekken.

Let wel: het gaat hier om een programmaatje dat gewoon op een alledaags Windows-computertje draait!

Geplaatst

Nu we het toch over GCTool hebben ... dat handige programmaatje wordt volgens mij al zo'n drie jaar niet meer bijgewerkt. Best jammer, vooral omdat ik tot nu toe niet echt iets vergelijkbaars - maar met iets meer mogelijkheden op het gebied van navigatie - heb weten te ontdekken.

Let wel: het gaat hier om een programmaatje dat gewoon op een alledaags Windows-computertje draait!

Alledaags? Ik denk dat ik het nog kan laten draaien op een computer uit begin 2000. Echt een perfect programma.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...