Spring naar bijdragen

Opschonen database caches


fraggle-team

Aanbevolen berichten

Een enkel keer komen we bij caches de volgende melding tegen:

 

Cache Issues:

 

This cache is temporarily unavailable. Read the logs below to read the status for this cache.

 

Hoe zit dat eigenlijk met caches die er niet meer zijn of niet meer vervangen worden. Blijven deze in de database staan of worden deze naar verloop van tijd vervangen?

Bijvoorbeeld een cache die voor het laatst is gevonden op 8 augustus 2002.

Het lijkt ons zeer onwaarschijnlijk dat deze cache nog terug geplaatst wordt.

 

Boober en Nikki

Fraggle Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Caches die er even niet zijn, omdat bijvoorbeeld het logboek vervangen wordt, kunnen op 'temporarily unavailable' worden gezet door de cache-eigenaar. Dit is de boodschap die jij gevonden hebt. Ze staan dan nog wel in de 'Nearest Caches' overzichten, maar dan doorgestreept.

 

Als een cache permanent verdwenen is, kan deze door de cache-eigenaar gearchiveerd worden. De cache blijft dan nog wel in de database staan, maar is niet meer zichtbaar op de diverse overzichten. Als jij die cache al eens eerder gevonden had, staat hij nog wel in jouw overzicht van gevonden caches. Hij is dan met rood doorgestreept. Op de cachepagina staat dan ook een boodschap dat de cache gearchiveerd is (voorbeeld).

 

Soms word een cache in de steek gelaten door z'n eigenaar. Hij staat dan erg lang (meer dan maanden) 'unavailable', of word een paar keer als 'niet gevonden' gemeld zonder dat de eigenaar reageert. In zo'n geval kan elke cacher een 'archiveer-verzoek' indienen. Dit gaat op dezelfde manier als een Log of Note plaatsen. Eén van de admins kijkt dan of de cache inderdaad gearchiveerd moet worden. In bovengenoemd voorbeeld heeft admin erik88l-r de cache gearchiveerd.

 

Bijvoorbeeld een cache die voor het laatst is gevonden op 8 augustus 2002.

Het lijkt ons zeer onwaarschijnlijk dat deze cache nog terug geplaatst wordt.

 

In dit geval kan je eerst een note bij de cache plaatsen met de vraag of het ooit nog goed komt met de cache. Word er niet op gereageerd, kan je een archive-verzoek plaatsen.

 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt.

 

tot cache,

team Wij Drie :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveer een maand geleden heb ik een overzicht gemaakt met caches die in mijn ogen gearchiveerd konden worden. Deze lijst, met 41 (!!) caches, heb ik vervolgens naar de Nederlandse approver Hawkeyes toegestuurd. Dit met zijn goedkeuring, uiteraard.

 

Ikzelf vind het ook een belangrijke zaak dat 1) de database geen caches bevat die te lang unavailable staan, en 2) de status van de caches goed is. Vaak genoeg kom ik caches tegen die een verkeerde status hebben. Bijvoorbeeld hitchhikers die als traditional te boek staan.

Is jammer als je een lange weg aflegt en er dan pas achterkomt.

 

Status kan eenvoudig worden aangepast door de approvers, een mailtje is voldoende. Dus als je eigen cache verkeerd staat is dit altijd te redden.

 

Actie ondernemen is natuurlijk goed. Maar lees eerst wel aandachtig de tekst en laatste notes door. Soms staat hier ook belangrijke informatie in. Zoals bijvoorbeeld weggehaald tijdens de winter, langdurig stopgezet in verband met het broedseizoen etc.

 

Indien dit allemaal niet van toepassing is, stuur dan rustig een mailtje naar de eigenaar, of volgens de methode die WijDrie aangeeft. Ik heb slechts eenmaal een zeer negatieve reactie gehad :D

 

Succes! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de pagina met de kaarten worden alleen de actieve caches weergegeven. Als een cache net gedeactiveerd is is het mogelijk dat hij er nog ten onrechte op staat.

Ook kun je een kaart selecteren waarop alle inactieve caches staan. In Nederland zijn dat er ongeveer honderd. Dat is dus grofweg 10% van het totale bestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveer een maand geleden heb ik een overzicht gemaakt met caches die in mijn ogen gearchiveerd konden worden. Deze lijst, met 41 (!!) caches, heb ik vervolgens naar de Nederlandse approver Hawkeyes toegestuurd. Dit met zijn goedkeuring, uiteraard.

 

Ikzelf vind het ook een belangrijke zaak dat 1) de database geen caches bevat die te lang unavailable staan, en 2) de status van de caches goed is.

 

Is daar een regel voor dan? Zou mooi zijn dat een ander mijn cache gaat laten archiveren omdat ik het nu 4 maanden temporarily unavailable is. Zou mooi zijn dat een derde maar zo een verzoek tot archivering kan doen.

Je zal maar een hekel aan elkaar hebben.

 

Mijn cache komt binnenkort weer totaal vernieuwd en dus als maagd uit zijn temporarily unavailable status.

 

Ook al is het din vanwege omstandigheden langer dan een jaar temporarily unavailable, gaat een ander niets aan.

Je kunt het niet per ongeluk tegenkomen omdat Reintje de Voss zulke caches van de kaart haat.

 

Binnenkort krijgt Reintje van mij het verzoek mijn "de Schans" weer op de kaart te zetten.

Wat ik wel vreemd vind is dat er inmiddels een cache bij gekomen is op de kaart met precies dezelde cachenaam. Dat moet niet kunnen vind ik.

Let wel, mogen is iets ander, het moet gewoon niet kuinnen :yes: Hetzelfde principe als emailadressen.

 

Ondanks dat mijn cache bij Groundspeak bekend staat als temporarily unavailable, melden ze nog steeds dat de cache en dus ook zijn naam, gewoon van mij is en nog bestaat.

Je hebt ook seizoensgebondencaches. Die zijn de hele winter of juist de hele zomer temporarily unavailable.

Afblijven is mijn advies.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: When a stupid man is doing something he is ashamed of, he always declares that it is his duty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel vreemd vind is dat er inmiddels een cache bij gekomen is op de kaart met precies dezelde cachenaam. Dat moet niet kunnen vind ik.

Let wel, mogen is iets ander, het moet gewoon niet kuinnen :ph34r:  Hetzelfde principe als emailadressen.

Aangemoedigd door dit soort zaken heb ik even in onze database gekeken. Zoeken op "schans" levert 3 hits op:

  • Zaanse Schans
     
  • de Schans
     
  • "De Schans"

Hierdoor is maar weer bewezen dat computers rare wezens zijn. Voor ons stervelingen hebben de laatste twee dezelfde naam, echter niet voor computers. Volgens hen heten de laatste twee heeeeel anders.

 

Blijf ik tot slot met de vraagt zitten wat de relatie is tussen kruimel en de Douwtrappers.... Drente?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangemoedigd door dit soort zaken heb ik even in onze database gekeken. Zoeken op "schans" levert 3 hits op:

  • Zaanse Schans
     
     
     
     
  • de Schans
     
     
     
     
  • "De Schans"

Hierdoor is maar weer bewezen dat computers rare wezens zijn. Voor ons stervelingen hebben de laatste twee dezelfde naam, echter niet voor computers. Volgens hen heten de laatste twee heeeeel anders.

 

Die Zaanse had ik ook al gezien maar vind dat geen probleem. Dat Zaanse doet het hem nu net :(

Die andere verschilt in ons ogen niet maar dat moet het al in hoofdletters en aanhalingstekens zitten.

Als ik hem weer online zet deze week dan komt er een verwijzing in van "nije" Drents voor nieuw ;) Als hij er weer is dan vraag ik je wel om weer op de kaart te mogen.

 

Blijf ik tot slot met de vraagt zitten wat de relatie is tussen kruimel en de Douwtrappers.... Drente?

 

De relatie tussen Kruimeldief en Dauwtrappers is niet alleen Drenthe maar ook de team op zich.

Kruimeldief, KralenFee en Sjeddoo the Golden Retriever, zijn de leden van Team Dauwtrappers.

 

Mijn emailadres is dan ook kruimeldief@dauwtrappers.drentsweb.nl

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Als er een recht op een rookvrije werkplek is, is er dan ook een recht op een werkvrije rookplek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...