Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Binnenkort ga ik op vakantie naar Canada, en wil daar ook graag gaan cachen. Ik beschik over een Etrex Venture Cx, ik heb deze 2e hands gekocht en de vorige eigenaar vertelde dat er een kaart voor Europa in zat. Nu is mijn vraag; als ik wil cachen in Canada, is het dan noodzakelijk om hiervoor een speciale kaart aan te schaffen? (Ik ga er vanuit dat mijn gps in Canada ook wel naar satelieten kan zoeken, en mij zodoende wel coordinaten kan aangeven. Of denk ik nu te makkelijk?) Graag hoor ik jullie tips!! Gr. Spiekerjozef.

Geplaatst

Hoi,

Welkom op dit forum.

Met elke GPS kun je zien waar je bent en waar je heen moet om een cache te vinden.

(In een rechte lijn).

Ik ken je GPS niet, maar je moet er prima mee kunnen cachen!

Maar als je ook nog eens over (routable) kaarten van het betreffende gebied beschikt, kun je vervelende verrassingen voorkomen: rivier voor je neus, oid.

Maar als je in Canada gewoon eens een paar caches wilt proberen: geen probleem, veel succes!

Antarctica

Geplaatst

Ik heb op onze GPS tijdens de vakantie kaarten gezet die ik had gedownload van OpenStreetMap. Erg handig omdat er ook wandelpaden op die kaarten staan. We hebben deze in het noorden van Finland en het midden van Zweden zeer intensief gebruikt. Nu gebruiken mijn dochter en haar vriend de GPS tijdens hun vakantie in Noorwegen. En ook nu staan de wandelpaden van de Hardanger Vidda allemaal in de GPS, erg handig vinden wij.

Wij hebben ook tijdens een wandeling kunnen zien dat er een wandelpad om het meertje heen liep, zo konden we na het vinden van de cache nog een leuke terugweg wandelen ipv dezelfde weg weer terug.

Ook van Canada moeten er wel kaarten op OSM te vinden zijn. Deze kaarten zijn gratis te downloaden.

Geplaatst

Wat Perda zegt klopt vaak wel, maar Openstreetmaps zijn niet voor elk gebied even gedetailleerd. Je kunt zelf eens rondneuzen op http://www.openstreetmap.org/ of ze voldoen voor het gebied waar je naar toe gaat. Om vervolgens kaarten voor je Garmin te krijgen kun je gebruik maken van: http://garmin.openstreetmap.nl/

Als je dit maar niet vind kun je natuurlijk alsnog overwegen om kaarten te kopen, maar meestal zijn de gratis kaarten meer als voldoende!

Geplaatst

Misschien wel even van te voren bedenken wat je er allemaal op wilt zetten aan kaarten en caches, want Canada is groot en de Etrex Venture heeft maar een beperkt geheugen en (dacht ik) geen mogelijkheid om een geheugenkaartje bij te zetten.

Geplaatst (bewerkt)

Google is your friend?

Mapsource heeft een limiet van 4 gb en/of 2025 maptiles.

Kaarten niet rechtstreeks naar de gpsr wegschrijven, want dat duurt eeuwig.

Ik schrijf de kaarten weg met de ingebouwde sd kaart lezer van mijn netbook.

Met OSM heb je dat Garmin geneuzel over unlockcodes ook niet

Gewoon ff proberen met een 8 gb kaartje, kost nu € 7,- en een 4 gb kaartje is maar een eurootje goedkoper.

Werkt perfekt in mijn 60Cx, is een toestel uit dezelfde range als de Etrex Venture Cx,

bewerkt door JandeBeHanger
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...