Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het zal in Nederland mogelijk moeilijk te realiseren zijn. Maar hier is een idee over een aparte (tradi) geocache. Je kunt desgewenst op een zeer afgelegen plek in 'Rambo style' overnachten. Voor geocacheurs die méér willen dan alleen even loggen en een avontuurlijk basecamp hebben voor andere caches op loopafstand

een voorbeeld

In de wintermaanden verstoppen we een ton met spulletjes om een igloo/sneeuwhut te bouwen op de Champ du Feu (Vogezen) bij een reeds bestaande tradi. Zo kunnen geocacheurs in de winter onder een dik pak sneeuw caches zoeken - spannend - en ter plaatse overnachten.

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt, maar nog beter is om hier eens te komen geocachen in de Elzas.

alsacegeocaching.JPG

bewerkt door RandoLoup
Geplaatst (bewerkt)

Er valt wel een weekend geocaching in de Elzas te regelen als er voldoende animo is. Met verblijf in een gîte. Er liggen caches genoeg en het voordeel is dat je hier ook met Duits een heel eind komt. De meeste mensen van Alsace Geocaching spreken Frans en Duits, enkelen ook Engels. Roept u maar ... ik heb geen commerciële bedoelingen!

bluelogo.PNG

bewerkt door RandoLoup
Geplaatst (bewerkt)

In Denemarken bestaat zoiets al, Shelter-caches-DK

Er is een boekje te bestellen met al die kampeerplekken, het heeft de naam Overnatning i det fri.

Er i ook een pagina, url.

Klik op de bewuste pagina overnatning open, vink Primitive overnating en Fire teltningsomrader aan.

Ik ben afgelopen vakantie op de fiets vanaf Flensburg over 5 eilanden naar Rodby gereden en heb op dit soort campings overnacht.

Gewoon geweldig, je ben blij als er eigenlijk al water is, om over de rest maar niet te spreken.

Helaas maar een cache gevonden, want het valt er tegen om de fiets met bepakking te parkeren.

Enne, over de Vogezen...........

Het regent er altijd, tenminste in die 25 vakanties dat ik er was.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
Het regent er altijd, tenminste in die 25 vakanties dat ik er was

Dan heb je je vakanties aan de verkeerde kant van de Vogezen doorgebracht. In de buurt van Remiremont, Epinal of Val d'Ajol? In Lorraine dus. Daar regent het inderdaad vaak. Aan de kant van de Elzas heb je veel minder regen. Colmar bijvoorbeeld behoort tot de plaatsen met de minste neerslag van Frankrijk!

Ik zal je troosten na 25 jaar verregende vakanties:

de groenste wouden van de Vogezen

Geplaatst
Ik zal je troosten na 25 jaar verregende vakanties:

de groenste wouden van de Vogezen

Het plaatsje heet Ventron.

Ik heb dit jaar Denemarken ontdekt, pfff als fietser zwetend langs de de kant van de weg staan, dan gewoon naar binnen uitgenodigd worden voor een koel glaasje bier en een goed gesprek.

Geweldig!

Geplaatst

Bedankt, maar nog beter is om hier eens te komen geocachen in de Elzas.

Hebben we gedaan dit jaar, we zijn net terug van 3 weken kamperen in de Elzas. Prachtig gewandeld in de Munster vallei en de omliggende bergen, wat ons betreft als vakantie bestemming een aanrader!

Geplaatst (bewerkt)

@ martijn&martine: Gezien je avatar van M & M's is het jammer dat je niet ben geweest, want die maak ik.

Op ons privé weblog gaat het vaak over de Elzas en dan in het bijzonder over geocaching. Veel nuttige informatie voor geocacheurs. Je kunt je vrijblijvend registreren en dan heb je geocache ideeën die je in Nederland zou kunnen doen.

de RandoLoup weblog

bewerkt door RandoLoup
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...