Spring naar bijdragen

Hints Laden In 60Csx Met Gsak


Jeroenvdberg

Aanbevolen berichten

Hallo Geocachers,

 

Ik heb gezocht op het forum, maar ik vond geen duidelijke informatie over dit specifieke geval. Ik probeer geocaches in mijn Garmin GPSMAP 60csx te laden m.b.v. GSAK (versie 8.1). Dat lukt op zich prima, maar de hint blijft leeg. In het scherm "Send waypoints" heb ik bij "waypoint description" het volgende opgegeven: %con1 %hint. Het container type verschijnt netjes in de Garmin, maar de hint blijft leeg. Als ik alleen %hint opgeef, of bijvoorbeeld %hint=3, dan blijft het veld in de notes leeg.

 

Bij zoeken naar een oplossing op Internet wordt soms gesuggereerd dat %hint gewoon zou moeten werken op een 60csx, maar op andere sites wordt gezegd dat het alleen werkt met een macro die een POI aanmaakt. Wie heeft gelijk? En zijn er verder nog eisen? Moet ik geauthenticeerd zijn met mijn Geocaching.com-account om de hint te kunnen opvragen, of kan GSAK dat sowieso opvragen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Jeroenvdberg aka Appels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Haal de spatie eens weg tussen %con1 en %hint en probeer het dan nog eens

En gebruik een cache waar zeker weten een hint bij zit om het uit te proberen. Die hint staat ook in GSAK

 

Bedankt voor je reactie. Ook zonder de spatie wordt de hint niet meegenomen. Ik heb het ook geprobeerd met alleen %hint (dus zonder spaties). En uiteraard heb ik erop gelet dat de cache waarmee ik het probeerde, een hint heeft.

Ik heb het idee dat de hint helemaal niet in GSAK terechtkomt, en dus ook niet in de Garmin. Zou het kunnen dat de hint niet meegenomen wordt als je caches in GSAK laadt m.b.v. een LOC-bestand? M.a.w.: wordt de hint alleen meegenomen in het GPX-formaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haal de spatie eens weg tussen %con1 en %hint en probeer het dan nog eens

En gebruik een cache waar zeker weten een hint bij zit om het uit te proberen. Die hint staat ook in GSAK

 

Bedankt voor je reactie. Ook zonder de spatie wordt de hint niet meegenomen. Ik heb het ook geprobeerd met alleen %hint (dus zonder spaties). En uiteraard heb ik erop gelet dat de cache waarmee ik het probeerde, een hint heeft.

Ik heb het idee dat de hint helemaal niet in GSAK terechtkomt, en dus ook niet in de Garmin. Zou het kunnen dat de hint niet meegenomen wordt als je caches in GSAK laadt m.b.v. een LOC-bestand? M.a.w.: wordt de hint alleen meegenomen in het GPX-formaat?

Inderdaad, in een LOC bestand staan geen hints.

bewerkt door Tyros
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet inderdaad gewoon een GPX-bestand genereren met een pocket query! Dat heb ik zojuist succesvol gedaan. Dan gaat de rest me ook lukken. Ik ben al een tijdje premium member, voornamelijk om Geocaching.com financieel te steunen. De bijkomende voordelen had nog onvoldoende bekeken.

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

 

Happy caching,

 

Jeroenvdberg / Appels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samenvatting van dit onderwerp:

- In LOC-bestanden staat de hint niet, in GPX-bestanden wel;

- GPX-bestanden kun je genereren voor meerdere caches met een pocket query (premium membership vereist);

- Open het GPX-bestand in GSAK en laad de caches in je Garmin met %hint als variabele.

 

Zoals zo vaak is het simpel als je het eenmaal weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je eens in het net kijken. Er zijn goede power point presentaties hoe je zo optimaal mogelijk gebruik kunt maken van de Pocket queries. Deze site heeft mij toen goed geholpen. http://www.markwell.us/pq.htm

En deze macro bewijst ook goede diensten. http://gsak.net/board/index.php?showtopic=2777&st=0entry169280

Het beste is om de caches op te vragen in een vast gebied gesorteerd op de plaatsings datum.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samenvatting van dit onderwerp:

- In LOC-bestanden staat de hint niet, in GPX-bestanden wel;

- GPX-bestanden kun je genereren voor meerdere caches met een pocket query (premium membership vereist);

- Open het GPX-bestand in GSAK en laad de caches in je Garmin met %hint als variabele.

 

Zoals zo vaak is het simpel als je het eenmaal weet.

 

Hier vind je extra info voor gebruik van gsak met je 60C(S)X: My link

(inderdaad alleen bij gebruik van gpx-bestanden :))

 

Edit: typefout verbeterd.

bewerkt door Bob'ke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...