Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hee cachevrienden,

In geocaching-maps kom ik twee mij onbekende icoontjes voor cache-typen tegen: A.P.E. en GPS Adventure.

Vooralsnog vind ik daar nergens voorbeelden van en vind ik er geen uitleg over. Wie kan me meer vertellen?

Thx & Grtz Nachtwacht

Geplaatst

http://wiki.geocaching.nl/index.php/Project_A.P.E._Cache

In 2001 werden er in samenwerking met 20th Century Fox, 12 caches geplaatst. Dit om de film te promoten. Elke cache had een eigen fictief verhaal waar wetenschappers een "Alternative Primate Evolution", onthulden. Deze caches werden gemaakt van "speciaal gemarkeerde", munitiekisten. Elke cache bezat ook een voorwerp van de film. Vandaag de dag zijn er nog maar een paar van deze caches.

GPS Adventures

zie http://www.geocaching.com/about/cache_types.aspx. Is één van de commerciële uitingen van Groundspeak - volgens mij vooral in de US te vinden. Ooit een item op dit forum gezien waarin iemand poogde er één in NL te organiseren. Vooral bedoeld om de GPS technologie uit te leggen.

Geplaatst

Ha ha ha na 8 jaar als geocacher door het leven gaan kom je nu pas die twee tegen?

Naast welke filmkoker onder een steen heb jij geleefd de afgelopen jaren :)

Na de grote Faal van groundspeak om de Ena-laatste ape cache vlak in de buurt van hun hoof locatie op te doeken ligt de laatste ape cache in de jungle van Brazilië

Terwijl de bobo’s van groundspeak van het reclame geld het stof van de vliegtuigstoelen aan verslijten zijn om maar zoveel mogelijk de wereld rond te reizen (vriendjes te maken om veel pluralia weg te geven aan de hunkerende/smachtende fans) is de leerschool icoon exclusief voorbehouden voor de Amerikanen zelf, wij van het oude land en zeker ook de rest van de wereld bestaat gewoon weg of is de achtertuin van de US of A.

Barny

• Top! 2
Geplaatst

Eindelijk ben ik het een keer eens met Barny, dat in de ogen van groundspeak wij de achtertuin van de USA zijn....

Geplaatst

@Barney, gelukkig verstop ik me niet vaak en vertoef in de wijde wereld. APE is duidelijk genoeg a galaxy far far away.

@ andere forumleden: En nu nog wat meer info over dat GSP-adventure gevraagd. De link brengt me nog te weinig helderheid.

Dit ivm voorbereiding lustrumeditie Limbo Holiday Event op Oudjaarsdag.

Grtz, Nachtwacht

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ahaaaaa!!!! Mission accomplished, Nu heb ik alles duidelijk (special thx2Barney). Kan ik die ook loggen? [;)]

Dat wordt dus een Limbo Holiday Event zonder APE en GPS-adventure..... (maar er blijven voldoende opties over. We gaan voor 10 soorten op 1 Oudjaarsdag...wordt vervolgd).

Jammer dat die GPS-expo dus alleen in Amerika en canada verblijven. Was er wel benieuwd naar geweest.

Wat mij betreft kan deze topic de archiefkast in.

Grtz en cache ze!, N[8]W[8]

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...