Spring naar bijdragen

Palm Geocaching software?


superboppe

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar handige software voor een Palm ten behoeve van Geocaching. Vereist zijn functies als cache ratings, coordinaten, maar vooral beschrijvingen downloaden van internet, zodat ik altijd alles op zak heb. Daarnaast wil ik coordinaten naar mijn GPS sturen, evenals coordinaten die ik tijdens het zoeken invul in de beschrijving. Is zoiets er?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas, bijna alles is er, maar niet voor de palm. Je zult een PPC met windows mobile 2002 of 2003 moeten aanschaffen.

Het laatste wat je vraagt ken ik niet. Volgens mij is er geen enkel stukje software buiten dat voor een PC en laptop om, dat aan het volgende kan voldoen.

 

Daarnaast wil ik coordinaten naar mijn GPS sturen, evenals coordinaten die ik tijdens het zoeken invul in de beschrijving.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :yes:Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter iets verliezen dan het nooit hebben gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is waarschijnlijk meer geocaching-software voor de Palm als voor de PPC, te meer omdat Palm al er lang bestaat, en erg geliefd is bij (hobby) ontwikkelaars.

Hmmm, wil hier geen welles nietes beginnen natuurlijk, maar zoek maar eens bij de grote softwareboeren over de wereld naar GPS software voor de palm of voor een ppc :D

Dan weet je meteen waar er meer van zijn.

Het maakt niet uit hoelang de palm er al is. Het gaat erom of een softwareontwikkelaar er een markt in ziet.

De PPC's met hun klote OS heeft nu eenmaal meer gebruikers dan de Palm.

 

Kijk op www.handango.com of pocketgear.com.

Zoek op of in de diverse fora voor ppc en palm.

 

 

Je zult zien dat Palm veruit in de minderheid is met dit soort software. Zoek maar eens naar Palmsoftware dat aan de eisen van de draadjesstarter, Superboppe, kan voldoen.

Ik heb hier 10tallen soorten GPSsoftware liggen voor een ppc. Probeer dat maar eens voor de Palm.

 

Voor alle duidelijkheid, ik zit hier niet een de een af te breken en de ander te promoten. Het gaat over geocachingsoftware voor de Palm. En dat is er (bijna) niet.

 

Volgens mij is er voor de Symbian al meer geocachingsoftware ;)

 

Ik denk dat je ver komt met de Garmin iQue 3600 gebaseerd op Palm OS 5. En dan nog zijn er voor de PPC meer stukjes software te vinden specifiek voor geocachers.

 

Garmin_iQUE.gif

 

Maar, ook dit was niet de bedoeling van Superboppe.....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :yes: Een statisticus waadde door een rivier van gemiddeld één meter diep. Hij verdronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief, wat betreft commerciele software heb je misschien gelijk, maar als je kijkt naar software die door "hobbieisten" geproduceerd wordt zie je mee PalmOS software. De Palm-userbase was (en is) groter dan die van de PPC, en er zijn meer hobby-prorammeurs actief.

Cachemate is bijvoorlbeeld al enige tijd verkrijgbaar, maar er is nog geen programmatuur voor de PPC die alles kan wat Cachemate kan. Pas sinds kort zijn GPXSonar en GPXview met enige vergelijkbare functionaliteit op de "markt"

Ik heb het overigens wel over software speciefiek gericht op geocaching, niet over GPS software in het algemeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels gebruik ik de combinatie CacheMate ($7), GSAK (Geocaching Swiss Army Knive; gratis), OziExplorer (de prijs waard) en GarTrax (gratis), en GeoToad (gratis).

 

1) download .LOC file (http://www.geocaching.nl/maps/GetLocfile.php)

--> .LOC file omzetten middels EasyGPS of GSAK naar .GPX

--> GarTrax haalt cache beschrijvingen op en voegt die toe aan .GPX file

--> .GXP file naar CacheMate (Palm)

 

2) Of een klein groepje caches inclusief beschrijving inlezen met GeoToad, en met CMconvert naar CacheMate converteren.

 

3) Of met GarTrax een HTML pagina brouwen en die met Plucker op de Palm bekijken.

 

Ik heb de voorkeur voor optie 1, want dat is wat vollediger, en ik kan nauwkeuriger aangeven welke caches wel en niet geladen moeten worden.

 

Nadeel van GarTrax is echter dat momenteel mijn toegang tot geocaching.com het niet meer doet, vermoedelijk omdat dit programma teveel verbindingen tegelijk met de server wilde maken. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Geocaching.com antwoordt niet als ik ze verzoek mijn IP te deblokkeren. Kortom, ik kan niet meer cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je ook bereid bent voor software te betalen zou je ook kunnen overwegen om Premium Member te worden op GC.com. Als je dit bent kun je PocketQueries maken en krijg je GPX-files met alle informatie in je mailbox, en tegenwoordig kun je,net als nu met .loc files, per cache een gpx file downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er veel Premium Members? Ik vind eerlijk gezecht zestig gulden per jaar aan de hoge kant voor het kunnen downloaden van een lijst, zo eens per maand. Voor een euro per maand zou ik niet twijfelen.

Of het je waard is is een persoonlijke beslissing. Maar de pocketqueries zijn niet de enige voordelen van een Premium Membership. Je hebt geen limit op de watchlist, binnenkort krijg je indien gewenst direct een mailtje als er een nieuwe cache verschijnt, en het belangrijkste punt, je steunt de organisatie die geocaching toegankelijk maakt.

 

Op het GC.com forum vond ik deze toepasselijke post:

 

Top of the line Maggy GPS to find caches? Check.

Toyota Land Cruiser for getting to caches? Check.

181 finds and 10 hides over the last 2 years? Check.

3 pages of photos from those caches hosted? Check.

Spending $30 a year to keep the website running that facilitates all that?

 

Send a check!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er lijken zeker voordelen aan te zitten, maar als alle 800 actieve geocachers in Nederland (statistiek op gc.nl) $3 betalen, kan je daar jaarlijks voor 24000 euro leuke dingen mee doen. Alleen vanuit Nederland! Oftewel, wereldwijd (13413 accounts levert potentieel 400000 euro) een paar leuke servers en full-time personeel, beetje winst, en leuk salaris voor de manager!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat linkjes met Palm GPS/Geocaching software info:

http://www.gpsinformation.org/dale/Palm/pi...otgps.htm#palmV

http://members.shaw.ca/pdops/palm.html

 

Superboppe... potentiel kan het idd veel geld opleveren, maar voor die 30 dollar kom je tegenwoordig niet eens meer binnen bij een concert van een redelijk bekende artiest, en een avondje stappen kost ook al snel meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...