Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tegenwoordig hebben steeds meer mensen een pda met TomTom of andere navigatiesoftware op zak.

De een gebruikt de PDA zelfs bij het cachen en de ander weer niet.

Aangezien ik nog al "lui" :D ben bij het rekenen, maak ik allerlei hulpmiddeltjes.

We weten allemaal dat deBruineBeren prachtige software heeft geschreven voor de PDA.

Daarom ben ik zelf ook maar weer eens aan het programmeren geslagen (Ook een hobby van me!) en heb twee hele eenvoudige hulpmiddeltjes gemaakt in Excel. Maar oh zo gemakkelijk bij het cachen!

Uploaden naar de PDA en je telmeester voor onderweg heb je op zak.

Zo heb ik een progje gemaakt genaamd Woordsom en Decriptor.

Met Woordsom.xls kun je de woordwaarden van een woord of zin bepalen. Je weet wel als A=1 enz.

Maar ook ongedraaid; als Z=1 en A=26 of als je A een ander beginwaarde wilt geven (bv A=5) en de lengte van een woord of zin kan bepaald worden.

Allemaal van die lastige tellingen waar je je snel mee vergist.

En Decriptor.xls werkt als de decriptor bij de cache-omschrijving Rot13.

Maar met dit tooltje kun je ook de rotatieplaats opgeven. Dus als je Rot1 of Rot 20 wilt kan dat ook.

Wie interesse heeft stuur maar een mailtje dan stuur ik de progjes wel op.

De progjes zijn niet beveiligd en kunnen naar eigen goeddunken aangepast en verfijnerd worden.

Wie heeft ook van die leuke progjes en wil ze delen met anderen? Meld het hier! :yes:

woordsom.jpgdecriptor.jpg

Woordsom op de PDA en Decriptor op de PDA.

Geplaatst
Aangezien ik nog al "lui"  :D  ben bij het rekenen, maak ik allerlei hulpmiddeltjes.

Ik gebruik voor het decoderen van de hint altijd m'n iMode toestel. Dan heb ik ook geen last van lange hints in de geest van "De cache is een plastic doos en ligt..." :yes:

Geplaatst
Dan heb ik ook geen last van lange hints in de geest van "De cache is een plastic dood en ligt..." :D

Dood? Goed systeem dus ;)

@Huh Schatzoeker?

Kruimeldief heeft wel belang bij die progjes.

kruimeldief@dauwtrappers.drentsweb.nl

Kun je ook zoiets maken voor symbian (7)?

GRTZ

Kruimeldief :yes: Waarom moet je betalen voor rood staan terwijl ze weten dat je geen geld hebt?

Geplaatst
Kruimeldief heeft wel belang bij die progjes.

Kun je ook zoiets maken voor symbian (7)?

Kruimeldief

De progjes komen er vanavond aan!

Niets is onmogelijk alleen het woord onmogelijk is onmogelijk! :P:);):ph34r:

Als ik maar wist wat symbiant (7) is. :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...