Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In Google maps kun je een route aanmaken van punt A naar B.

Is deze op te slaan om vervolgens in te laden bij Geocaching.com via Pocket Queries.

Om vervolgens een route aan te maken van: caches along a route?

Geplaatst

Dat is mogelijk als je inlogt met je Google account. Dan kan je de route opslaan in Mijn Kaarten en daarna exporteren als kml-bestand.

Geplaatst

Je kan ook gewoon die route van A naar B maken op geocaching.com, dan hoef je niet te exporteren/importeren.

Ga naar je pocket queries -> Find Caches Along a Route -> Tabblad Create a New Route -> Geef een naam en klik op Create Route -> From en To invullen en klik op Search. Je kan nu zelfs de route aanpassen door de lijn te pakken en te slepen.

Geplaatst

Toch nog even een vraagje over cache along a Route.

Ik zie een lijstje met Active Pocket Queries die ik zelf heb gemaakt. Vervolgens open ik deze en onderaan staat "Submit information"

Wordt een nieuwe pagina geopend met de keuze "Preview the search", als ik deze aanklik krijg ik alle cache's langs de route die ik gesellecteerd heb. Onderaan staat "check all" als ik deze aanklik worden er vinkjes geplaatst op de bewuste pagina. Gelden deze vinkjes alleen voor pagina 1 of voor alle andere pagina's ook. Of moet ik per pagina check all aanklikken? Hoe krijg je dit nu goed weggezet.

Klopt het dat ik de route vervolgens in Basecamp of mapsource moet openen? of kan dit anders?

Geplaatst

Als je de route klaar hebt en opgeslagen ga je naar pocket queries -> Find Caches Along a Route -> Tabblad Your Created Routes (net boven het kaartje). Nu zie je al je gemaakte routes op een rijtje met erachter een link: Create Pocket Query. Klik hierop bij de gewenste route en het pocket query instellingen scherm opent zich. Hier heb je allerlei instellingen en de eerste is Days to Generate. Stel hier in wanneer je pocket query gemaakt moet worden, de dag en of dat maar 1 keer moet of elke week herhaald moet worden. Als je alles ingesteld hebt klik je op Submit Information helemaal onderaan de pagina.

Nu moet je even geduld hebben. Als de PQ klaar is, op de ingevulde dag(en) dus, krijg je er een mail van en kan je hem downloaden (dus alle caches langs die route die in de PQ passen). Om hem te downloaden ga je naar pocket queries -> Tabblad Pocket Queries Ready For Download -> Klik op de naam van de pocket query (er staat ook een link in de email). Die pocket query kan je vervolgens via diverse programma's in je gps krijgen.

PS De 'check all' geldt inderdaad alleen voor de betreffende pagina, dus als je het zo wil doen moet je dat per pagina doen, maar dat is niet heel handig dus. Let trouwens ook op het aantal caches in je PQ. Er passen maar maximaal 1000 caches in een PQ, bij lange routes kan het zijn dat er meer caches langs de route liggen, dan neemt hij er toch maar 1000, dus vallen er wat weg. Dan zou je bijvoorbeeld de route moeten opsplitsen over 2 PQs.

Geplaatst

Japiejoo, bedankt voor je heldere uitleg. Ook anderen zullen hier hun voordeel mee kunnen doen.

Aanvulling:

Zoals japiejoo al schreef: Om hem te downloaden ga je naar pocket queries -> Tabblad Pocket Queries Ready For Download -> Klik op de naam van de pocket query (er staat ook een link in de email). Bij mij opent zich een menu om te kiezen voor -> opslaan als -> komt in de folder van downloads terecht met bijbehorende naam -> kies voor opslaan.

Ga vervolgens naar start en klik met rechter muisknop om windows verkenner te openen. Ga naar folder van downloads, hier zie je het gedownloade zip bestand staan. Dubbelklik hierop en je ziet het GPX bestand staan. Sleep dit of deze bestanden terug naar de folder "downloads" Als je deze folder nu aanklikt dan zie het GPX bestand staan.

Werk je met Basecamp of Mapsource dan kun je via de tabblad bestand de file importeren.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd, misschien zijn er nog andere opties?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...