Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Op mijn cachepagina wil ik een achtergrondkleur(geen afbeelding)gebruiken. Ik heb al geprobeerd de volgende html-code er in te zetten: <body style="color: rgb(0, 0, 0); background-color: rgb(0, 153, 0);"

alink="#000099" link="#000099" vlink="#990099">. Deze wordt echter weggehaald wanneer ik de pagina opsla. Hoe krijg ik het voor elkaar?

Geplaatst

Of het nu slim is om een plaatje van een andere site te gebruiken weet ik niet. Maar de oplossing is inderdaad om een klein plaatje te gebruiken dat alleen de door jou gewenste kleur heeft. Op een andere manier zul je het niet zo snel voor elkaar krijgen.

Geplaatst

Of het nu slim is om een plaatje van een andere site te gebruiken weet ik niet. Maar de oplossing is inderdaad om een klein plaatje te gebruiken dat alleen de door jou gewenste kleur heeft. Op een andere manier zul je het niet zo snel voor elkaar krijgen.

P.S. je hoeft zelfs geen "andere" site te gebruiken. Ik gebruik een zeer betrouwbare en gratis site: geocaching.com. Ik heb al jaren geleden een ongepubliceerde cache aangemaakt, en bewaar daar foto's in, en verwijs door naar de daar aangemaakte URL's.

Ook handig als je een afbeelding in de cache description wilt gebruiken, zonder dat de linken zelf op de pagina komen, zie bv eens naar de bron van deze cache.

Geplaatst

Dit bedoelik niet. Ik wil achter de tekst een andere kleur hebben. En niet achter de hele pagina. Foutje van mij, sorry :cry:

Geplaatst

In paint of ander programma van windows zelf een plaatje aanmaken in de kleur die je wilt hebben.

En in dat plaatje een tekstvak met je tekst maken.

En dan de tekst transparant maken.

Wellicht dat het zo lukt

Zandboy

Geplaatst (bewerkt)

Je kan met tabellen gaan werken. daar van kan je de achtergrond kleur wel van vervangen.

De html code <body> Mag je NIET gebuiken.

Met de volgende Code kan het wel. Waar je alleen de kleur en de tekst hoe te wijzigen.

<table width="99%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

<tr>

<td bgcolor="#339933">

.. zet hier de cache pagina neer ...

</td>

</tr>

</table>

bewerkt door jefmen
Geplaatst

Mijn cache Lumen Traiectum in Utrecht heeft een zwarte achtergrond met witte tekst.

Dat bereik ik met:

<div style="background:#000000; color:white; width: 100%; padding-left: 5px; padding-right: 5px;">
tekst
</div>

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...