Kristof Geplaatst 10 juni 2012 Geplaatst 10 juni 2012 Kan garmin topokaart benelux (cdrom) niet op mij etrex 20 installeren. Wie kan mij helpen?
Major_Dundee Geplaatst 10 juni 2012 Geplaatst 10 juni 2012 Als je de "topokaarten", vanaf de CD, op je computer hebt geïnstalleerd kun je, als de "GPS" op je "PC" is aangesloten, en je de "topokaarten" in de weergave hebt geselecteerd met de "kaartknop" alles selecteren. Kaartknop is het 5 hoekige symbooltje. Dan klikken op "overdragen". Vervolgens in het venster "verzenden naar apparaat". Onder de optie "wat te verzenden" de optie "kaarten" selecteren. Dan klik je op verzenden. Dan zou het goed moeten komen. Succes.
GEORIBO Geplaatst 10 juni 2012 Geplaatst 10 juni 2012 Vraagje: Ik heb een aantal topokaarten al op mijn PC staan als IMG bestand. Met eTrex Legend is het dan een kwestie van benodigde IMG bestand (GMAPSUPP.IMG)in een folder "garmin" op micro SD kaartje zetten. Micro SD kaartje in de GPS en mij legend herkent de kaart. Werkt dit ook zo op een eTrex30 (of 20)?
Major_Dundee Geplaatst 10 juni 2012 Geplaatst 10 juni 2012 Vraagje: Ik heb een aantal topokaarten al op mijn PC staan als IMG bestand. Met eTrex Legend is het dan een kwestie van benodigde IMG bestand (GMAPSUPP.IMG)in een folder "garmin" op micro SD kaartje zetten. Micro SD kaartje in de GPS en mij legend herkent de kaart. Werkt dit ook zo op een eTrex30 (of 20)? Dat weet ik niet zeker maar normaal gesproken wel.
JandeBeHanger Geplaatst 10 juni 2012 Geplaatst 10 juni 2012 Dat weet ik niet zeker maar normaal gesproken wel. Echter moet er voor de kaart wel een unlock code ingegeven zijn. De huidige politiek van Garmin is dat je voor een kaart slechts de unlock code krijgt voor één gps. Als gebruiker van de OpenFietsMap (OFM) en een 60Cx heb ik dat soort problemen niet. Ik steek gewoon een micro SD kaart in de kaartlezer van m'n netbook en schrijf de kaart met mapsource weg.
Kristof Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Geplaatst 10 juni 2012 Beste major dundee, ik heb gedaan wat je me voorstelde, maar nu krijg ik op mijn gps de melding 'kan kaarten niet ontgrendelen'. Wat doe ik verkeerd ? Alvast bedankt om me verder te helpen. Kristof
MacDD Geplaatst 10 juni 2012 Geplaatst 10 juni 2012 Beste major dundee, ik heb gedaan wat je me voorstelde, maar nu krijg ik op mijn gps de melding 'kan kaarten niet ontgrendelen'. Wat doe ik verkeerd ? Alvast bedankt om me verder te helpen. Kristof Je kaarten zijn beveiligd. Dan ga ik d evraag maar stellen ; waar heb je de kaarten vandaan?
Kristof Geplaatst 10 juni 2012 Auteur Geplaatst 10 juni 2012 Ik heb deze nieuw gekocht bij AS Adventure. Heb ik iets verkeerd gedaan ?
MacDD Geplaatst 11 juni 2012 Geplaatst 11 juni 2012 Ik heb deze nieuw gekocht bij AS Adventure. Heb ik iets verkeerd gedaan ? Oke, dus niet illegaal. Heb je ze unlocked op je computer?
Kristof Geplaatst 11 juni 2012 Auteur Geplaatst 11 juni 2012 weet ik niet meer? hoe doe je dat? Ik ben geen echte computerfreak.
Kristof Geplaatst 11 juni 2012 Auteur Geplaatst 11 juni 2012 mACdd? KAN JE ME EEN WOORDJE MEER UITLEG GEVEN. DIT IS CHINEES VOOR MIJ.
MacDD Geplaatst 11 juni 2012 Geplaatst 11 juni 2012 http://www.gpsfiledepot.com/tutorials/how-to-load-maps-on-my-garmin-gps-unit/#pcbasecamp
JandeBeHanger Geplaatst 11 juni 2012 Geplaatst 11 juni 2012 Als het goed is staat op de doos van Topo BeNeLux een ontgrendel code. Deze ontgrendel code moet ingevoerd worden in Mapsource of Basecamp. Best wel zonde om € 119,- uit te geven voor een kaart, terwijl je niets op de gpsr te zien krijgt.
Kristof Geplaatst 11 juni 2012 Auteur Geplaatst 11 juni 2012 nog steeds melding 'kan kaarten niet ontgrendelen'. zal toch iets verkeerd doen, denk ik. Trouwens wat is het beste Mapsource of Basecamp ? Heb de kaarten op mijn pc toch ontgrendeld.
Aanbevolen berichten