De Zuidjes Geplaatst 31 januari 2012 Geplaatst 31 januari 2012 All, Wij hebben iemand ook met het geocaching virus besmet. Veelal gebruik ik de colorado en gsak om caches over te zetten die ik nog moet bezoeken. Nu heb ik de volgende vraag. Deze "iemand" (geen geen team naam) bezit een garmin Etrex Legend HCx. Is het mogelijk om via gsak een stuk of 200 caches tegelijk over te zetten naar de etrex, zoals ik dat met de colorado doe? Om er 200 met de hand te doen is wel heel veel werk. Bedankt alvast voor je reactie.
thex Geplaatst 31 januari 2012 Geplaatst 31 januari 2012 Iedere Garmin wordt vanuit GSAK ondesteund, via het USB protocol dan wel het Garmin seriele protocl. Je kunt gewoon een aantal; selekten, filter hierop aanzetten, en dan uploaden of de juiste macro draaien.
De Zuidjes Geplaatst 31 januari 2012 Auteur Geplaatst 31 januari 2012 Gevonden via een website. Macro Garmin CSV POI Export v2 is benodigd samen met poi loader. Het enige nadeel is dat je ze moet opzoeken via de extra poi lijst i.p.v. geocaches. Maar het juiste logo wordt er wel bijgezet.
Fotogravinnetje Geplaatst 31 januari 2012 Geplaatst 31 januari 2012 Of gewoon via USB (via het menu GPS) en als naam %smart%type1%con1 gebruiken. Dan krijg je een verkorte naam, met 1 letter aanduiding van het type cache en met 1 letter aanduiding van het formaat van de cache. Zo deed ik dat op de etrex vista hcx en dat beviel me prima. En dan in de beschrijving %hint voor de gedecodeerde hint (wel beperkt aantal tekens). Wil je ook de gccode zien, dan kun je in de naam %code toevoegen, maar je hebt maar 14 tekens, dus dan wordt de smart-name wel erg kort. Voordeel is dat je op deze manier wel gebruik kunt maken van de geocaching-ondersteuning in het toestel (als gevonden markeren en aantekening in de agenda van het vinden)
terp1234 Geplaatst 10 maart 2012 Geplaatst 10 maart 2012 Van een collega, die het geocachen aan de wilgen heeft gehangen, heb ik spontaan een eTrex Legend HCx gekregen. Leuk voor de kinderen erbij naast de oregon en dakota die we al gebruiken. Ik heb er een SD-kaartje in gedaan met openstreetmaps, dat werkt prima verder. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om er caches op te laden. Dat werkt blijkbaar wat anders dan bij de oregon. Ik heb het rechtstreeks vanaf een cachepagina geprobeerd; USB-kabel gekoppeld en ik zie de SD-kaart als schijf. Als ik Send to my GPS gebruik, wordt dit niet specifiek als een etrex herkend, maar gewoon als een drive-letter. Het gpx bestand komt ook wel in het mapje \garmin\gpx te staan, maar op de etrex zelf komt die niet in de lijst met geocaches of waypoints te staan. Ik probeer het ook met GSAK 8.1.1.14 met menu GPS en Send waypoints..., daarin de etrex HCx geselecteerd, maar dan komt die met een foutmelding terug: SetupDiEnumDeviceInterfaces. Het lijkt alsof de etrex niet helemaal goed herkend wordt? Ik heb de USB-drivers van Garmin op de laptop geinstalleerd. Als de etrex met USB gekoppeld is, moet ik dan 2 drives zien; eentje van de etrex zelf en eentje van de SD-kaart (zoals de oregon), of klopt het dat ik alleen de SD-kaart zie?
Fotogravinnetje Geplaatst 10 maart 2012 Geplaatst 10 maart 2012 (bewerkt) De etrex legend hcx kan geen caches van de sd-kaart aflezen. Je zult caches er via de cummunicator plugin of via gsak in moeten zetten. In gsak uiteraard wel eerst de instellingen aanpassen zodat hij weet dat het naar een legend hcx gaat! Daarvoor moet je de gps niet te koppelen als usb-kaart, maar alleen via usb met de computer verbinden, mits je uiteraard de juiste drivers geinstalleerd hebt, maar dat had je al, zei je. Dat is dus idd anders dan met de oregon 10 maart 2012 bewerkt door Fotogravinnetje
terp1234 Geplaatst 11 maart 2012 Geplaatst 11 maart 2012 Daar zat hem dus de fout in; ik had de etrex in Massa opslag mode staan. Je hoeft dus alleen maar de kabel erin te steken en uploaden maar. Het is nu gelukt vanuit GSAK. Bedankt!
jee_r Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Welke voordelen heb je om de caches met GSAK te installeren? Krijg je dan ook de juiste caches te zien OF staat dan alles bij Waypoints? Bedankt
Fotogravinnetje Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Geocaches komen als geocaches in je etrex te staan, mits je natuurlijk het juiste icoontje gebruikt. Een groot voordeel vind ik dat je kunt kiezen om niet alleen gc-code, maar ook (deel van) de naam van de caches en eventueel zelfs een aanduiding voor type en formaat als naam te laten zien. Ook kun je de hint gedecodeerd in de notitie laten zetten (al is die maar beperkt, dus lange hints mis je een deel van)
jee_r Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 Dus je hebt meer informatie. Te werk gaan: GSAK installeren, dan de caches van geocahing.com downloaden??? OF hoe? Bedankt
terp1234 Geplaatst 21 april 2012 Geplaatst 21 april 2012 GSAK kun je downloaden bij gsak.net. Het is geen eigendom van geocaching. Met GSAK kun je je eigen database van caches bijhouden en daar van alles en nog wat mee doen. Erg krachtig. Het handige van exporteren naar GPS via GSAK is ook dat je eerst diverse filters kunt toepassen voor je het verstuurd. Achteraf kun je ook makkelijk je caches loggen en statistieken op je profiel pagina zetten. Probeer het maar eens uit.
jee_r Geplaatst 22 april 2012 Geplaatst 22 april 2012 Gisteren eens geïnstalleerd, op de GPS een heel groot aantal caches geplaatst. MAAR Ik heb gps: garmin etrex 20. Ik krijg dan niet alle informatie op de GPS te zien. Eigenlijk wil ik alle hints, waypoints, foto's enz... alle informatie doorsturen bij het downloaden naar de GPS via de website van geocaching.com? Als ik premium membership zou hebben... kan dit dan wel ook mijn GPS toestel? Bedankt
terp1234 Geplaatst 22 april 2012 Geplaatst 22 april 2012 Oh, je bent geen premium. Als je dat wel hebt, dan kun je de pocket queries namelijk maken, of de Get geocaches... functie onder menu Geocaching.com access. Dan laad je rechtstreeks alle data in GSAK waardoor je een complete database met alle info opbouwt. Die exporteer je dan weer naar je garmin (beschrijving, hints, child waypoints, eerdere logs). Behalve dan de foto's, ook daar zijn wel mogelijkheden voor, maar iets omslachtiger.
Aanbevolen berichten