Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste medecachers,

Met mijn Oregon 450 wil ik graag projecteren vanuit een rechte lijn.

Een 'gewone' projectie lukt me goed maar deze is me nog moeilijk.

Vanuit Routeplanner geef ik WP1 naar WP2 in en trek daar een rechte lijn uit. Van die getrokken lijn, moet ik dan de graden te weten komen.

Maar hoe doe ik dit?? Want weet ik de graden van die getrokken lijn, dan kan ik dus de 'meters doortrekken' en een nieuw WP bepalen.

Kan iemand mij helpen?!? Bedankt alvast voor je reactie.

Hopelijk heb ik dit topic hier goed geplaatst en is het een beetje duidelijk :)

M.v.g.

Tel-Sell

Geplaatst

Als ik het goed begrijp wil je de richting van wp1 naar wp2 bepalen en vervolgens een projectie maken in die richting. Je kunt de richting van wp1 naar wp2 bepalen door te zoeken vanaf wp1. Dat doe je als volgt: kies 'Waarheen'. Dan zie je onderin een figuur met twee cirkels om een punt. Dat betekent: zoeken vanaf een punt. Kies dat en dan 'Een waypoint' en vervolgens selecteer je wp1. Vervolgens kies je 'waypoints' en nu zie je bij elke wp de afstand en de richting vanaf wp1. Die richting kun je dan gebruiken voor je projectie.

De standaardinstelling van de Oregon is dat de richting in kompaskoersen wordt weergegeven. Bij de instellingen (stel in->koers->scherm) kun je dat instellen op numerieke graden.

• Top! 1
Geplaatst

Als ik het goed begrijp wil je de richting van wp1 naar wp2 bepalen en vervolgens een projectie maken in die richting. Je kunt de richting van wp1 naar wp2 bepalen door te zoeken vanaf wp1. Dat doe je als volgt: kies 'Waarheen'. Dan zie je onderin een figuur met twee cirkels om een punt. Dat betekent: zoeken vanaf een punt. Kies dat en dan 'Een waypoint' en vervolgens selecteer je wp1. Vervolgens kies je 'waypoints' en nu zie je bij elke wp de afstand en de richting vanaf wp1. Die richting kun je dan gebruiken voor je projectie.

De standaardinstelling van de Oregon is dat de richting in kompaskoersen wordt weergegeven. Bij de instellingen (stel in->koers->scherm) kun je dat instellen op numerieke graden.

Yes, gelukt! Topzoekertje, kei bedankt voor de goede uitleg :) erg blij mee. Nu kan ik het in het veld gebruiken ;) als ik ooit nog vragen heb dan weet ik je te vinden!

Geplaatst

Het is Tell Sell gelukt :thumbup: , ik heb zo'n flauw idee waar hij deze techniek voor nodig had. Proficiat Tell Sell, ik heb de indruk dat je de eerste bent geweest die het wp gevonden heeft.

Geplaatst

Het is Tell Sell gelukt :thumbup: , ik heb zo'n flauw idee waar hij deze techniek voor nodig had. Proficiat Tell Sell, ik heb de indruk dat je de eerste bent geweest die het wp gevonden heeft.

Hoi, de vanbeersjes het is me inderdaad gelukt :yes: En ook ik dacht dat ik de eerste was die het wp heeft gevonden.(met wat hulp van topzoekertje :thumbup:

Ik heb weer genoten van jullie nieuwe ..... :beerchug:

Geplaatst

Hoi, de vanbeersjes het is me inderdaad gelukt :yes: En ook ik dacht dat ik de eerste was die het wp heeft gevonden.(met wat hulp van topzoekertje :thumbup:

Ik heb weer genoten van jullie nieuwe ..... :beerchug:

We konden wp1 niet vinden gisteren....maar deze hebben we toch echt gevonden, zelfs zonder dit draadje. :rolleyes:

Geplaatst

Ik heb weer genoten van jullie nieuwe .....

We konden wp1 niet vinden gisteren....maar deze hebben we toch echt gevonden, zelfs zonder dit draadje.

Dit is pas interessant als je de richting van WP5 naar WP10 moet bepalen en je staat op WP 13.

Maar als je op WP13 staat en je moet dan de richting van WP13 naar WP5 bepalen dan staat die koers al in Waarheen, hoef je niks voor te doen :smartass:

Maar ere wie ere toekomt, toptip van topzoekertje :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...