Spring naar bijdragen

Gsak Database


AppieEnJoke

Aanbevolen berichten

Hallo mede cachers,ik had een vraagje kan ik verschilende database samenvoegen ik heb een map correct cords

die wil in in mijn database samenvoegen met de gewone map kan dat. Ik heb het al eens geprobeert toen gaf die al de cache

als gevonden aan.En ik heb ook in de telling een probleem hij geeft aan 2499 found;s en het zijn er maar 2495

 

groeten van Joke uit Delft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

- Via move/copy moet je volgens mij databases kunnen copieren. Je kunt dan aangeven wat GSAK met een bestaande cache moet doen...overschrijven, samenvoegen, evt nog laten 'flaggen'

- Voor de hoeveelheid founds, je kunt een extra kolom 'found count' aanzetten, als je hierop sorteert zie je waar er meer geteld worden, waarschijnlijk staat er op een aantal plaatsen een dubbele log. Dit kun je dan weer corrigeren via Geocaching.com (de dubbele log verwijderen).

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

- Via move/copy moet je volgens mij databases kunnen copieren. Je kunt dan aangeven wat GSAK met een bestaande cache moet doen...overschrijven, samenvoegen, evt nog laten 'flaggen'

- Voor de hoeveelheid founds, je kunt een extra kolom 'found count' aanzetten, als je hierop sorteert zie je waar er meer geteld worden, waarschijnlijk staat er op een aantal plaatsen een dubbele log. Dit kun je dan weer corrigeren via Geocaching.com (de dubbele log verwijderen).

 

Jan

 

Hoi bedankt voor je reactie,maar ik heb het geprobeert alles staat in het Engels copy,move

Ik heb move gebruikt ,en nu heb ik 2 data base die niet kloppen (LOL)

In de map corect cords heeft de gewone datbase gedaan staat het aantal op gevonden op 2530

De database die ook teveel had blijft na logs weg halen ook tehoog staan ,en enkelen waar een 2 achter staat is er maar 1 log tevinden

Nu kan het wel dat ik met loggen via Gsak ,iets wat je ook even moet door krijgen dubbel gelogt heb maar toen wel verwijderd

is er geen optie dat ik alle fond"ser uit kan gooien en dan via geocaching.com mijn find's opnieuw erin zet

 

Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site van GSAK.net heb ik een macro gevonden die heet CompareDBs.gsk. Hiermee kun je twee databases vergelijken en bijvoorbeeld een vinkje zetten bij de caches die in beide databases voorkomen. Deze gebruik ik bijvoorbeeld altijd om te kijken welke Mysteries in de omgeving ook in mijn database met opgeloste mysteries staan.

Heel handig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, je zou al de caches die je gevonden hebt eruit kunnen kieperen en vervolgens een query laten aanmaken met al je gevonden caches, die kun je 1 keer per week laten runnen. Er vanuit gaande dat je premium member bij Geocaching.com bent tenminste....

 

Voor wat betreft de foute database, je zou altijd een backup kunnen restoren. Normaal maakt GSAK regelmatig een backup, als je dat niet hebt uitgezet...

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, je zou al de caches die je gevonden hebt eruit kunnen kieperen en vervolgens een query laten aanmaken met al je gevonden caches, die kun je 1 keer per week laten runnen. Er vanuit gaande dat je premium member bij Geocaching.com bent tenminste....

 

Voor wat betreft de foute database, je zou altijd een backup kunnen restoren. Normaal maakt GSAK regelmatig een backup, als je dat niet hebt uitgezet...

 

Jan

 

Hoi Jan,ja ik heb een backup ook zelf gemaakt op stickie gezet voor ik dit ging doen dus dat is oke komt wel goed

Maar hoe gooi ik de gevonden cache eruit ,ik selecteer de gevonden ja wat dan ? delette al waypoints ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...