Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Halle medecachers.

In mijn woonomgeving Walcheren, Zeeland, bevinden zich heel veel mooie, maar helaas gearchiveerde caches.

De Owners bestaan vaak niet meer, of reageren niet op mijn vraag of ik hun cache kan adopteren. Is dit ergens georganiseerd? Komen gearchiveerde caches bijvoorbeeld automatisch na een bepaalde periode in aanmerking voor adoptie? Indien dit niet het geval is en de caches geargiveerd blijven staan, is het dan toch mogelijke om een nieuwe cache in dezelfde omgeving te starten?

Een hoop vragen die ik niet beantwoord krijg. Misschien iemand anders?

Geplaatst

Voor zover ik weet is het niet mogelijk gearchiveerde caches te adopteren. Zeker als de oorspronkelijke owner niet reageert cq meewerkt.

Als een cache gearchiveerd wordt, komt de cachelokatie vrij voor nieuwe caches. Dus het staat je vrij om je creatief helemaal uit te leven. Veel succes ermee.

Geplaatst

Ik weet niet of gearchiveerde caches na een bepaalde periode vrijkomt (ik denk van niet).

Maar als een cache gearchiveerd is kan je daar wel een nieuwe cache plaatsen.

Stel je wilt de Multie: Rondje Bos nieuw leven inblazen, dan kan je ervoor kiezen om zelf een cache te maken (als je wilt met dezelfde inhoud) en dan noem je die cache: Rondje Bos 2.0 :D

Geplaatst

Enkele voorbeelden:

Polderlandschap coord.info/GC25XWE en coord.info/GC2M2HN

Spiraal coord.info/GC2794M en coord.info/GC2M2D4

Doolhof coord.info/GC2794M en coord.info/GC2M2D6

Scurius vulgaris coord.info/GC25XW6 en coord.info/GC2M2HY

Erithacus rubecula coord.info/GC25FDA en coord.info/GC2M2HY

Polderpioniers coord.info/GC1BNT7 en coord.info/GC2M18F

Piet's pad coord.info/GC27Y6D en coord.info/GC2M185

Daar bij .......... Swifterbant coord.info/GC28HKQ en coord.info/GC2M2HK

Gemeente wapens coord.info/GC1BNVM en coord.info/GC2M2HG

Er zijn tal van redenen waarom caches in het archief gaan. Zelf hou ik meer van de "opnieuw verbeterde versies" in plaats van klakkeloos overnemen wat iemand anders al bedacht heeft. Bovendien, als ik de route al eens gelopen heb, zal ik dat een volgende keer niet doen. Ik word graag verrast met iets moois. Kun je de oude, mooie caches niet als basis gebruiken voor een nieuw idee? Beter goed gejat dan slecht verzonnen...

Geplaatst

ja die laatste vind ik echt een slecht voorbeeld. Alles precies identiek van de maker namaken. Ze hebben er een tijd gelegen, en als ze weg gaan, kom op wees creatief maak iets moois nieuws. Als het echt een wereld cache is, en jammergenoeg zijn die er niet zo veel kan je nadenken om in de geest ervan iets te maken. Maar om hem precies 1 op 1 identiek na te maken en op dezelfde plek....... zou zo zonde van je creatieve geest zijn.

En een cache leggen is geen verplichting om het spelletje te spelen.. :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Geplaatst

Ik kan mij best indenken dat iemand op een gegeven moment de cache laat voor wat die is door verhuizing, ziekte, andere rampen, andere hobby enz.

Dat de oorspronkelijke eigenaren niet reageren wijst daar wel op.

Ik heb diverse traditional caches bezocht op plekjes in de natuur waarvan ik zeg 'Gohhhh" zo mooi.

En dan is het jammer als zo'n plek 'ongebruikt' blijft tgv. archivering.

Zo mag iedereen van mijn gearchiveerde cache 'Hold your Horses' versie 2 maken. Alleen; die plek staat nu onder 1 meter drinkwater en is verboden te betreden.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties......

Ik begrijp dat we alle vrijheid hebben om een nieuwe cache te starten. Ook al bevindt deze zich in de nabijheid van gearchiveerde caches.

We gaan puzzelen om iets leuks te starten deze winter.

Geronimootje

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...