quinten39 Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Hallo ik heb de gps62s als ik van geo site cache in mijn gps laat, dan kan ik niet de coördinaat zien want dan geeft hij aan ( Ga ) en dan enter maar ik wil de coördinaat controleren maak ik zelf een coördinaat aan dan kan ik het wel zien ik heb al onder Find en geo gekeken maar kan niets vinden bij mij oude gps 60csx hoef je maar op find te druken en je kan de coördinaat zien.
MacDD Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Hallo ik heb de gps62s als ik van geo site cache in mijn gps laat, dan kan ik niet de coördinaat zien want dan geeft hij aan ( Ga ) en dan enter maar ik wil de coördinaat controleren maak ik zelf een coördinaat aan dan kan ik het wel zien ik heb al onder Find en geo gekeken maar kan niets vinden bij mij oude gps 60csx hoef je maar op find te druken en je kan de coördinaat zien. Sorry. Punten, komma's en leesbaar maken ajb. Ik snap dat je iets niet kan zien, maar het is zo vermoeiend om te lezen dat ik halverwege afhaak.
Casteel Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Volgens mij snap ik het: Topicstarter wil de coördinaten van een opgeslagen waypoint zien op zijn GPSmap62s.
silkwood Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Ik vraag me af waarom je coördinaten wilt zien, het gaat er om waar je heen moet en dat laat het pijltje je toch zien. Dit in combinatie met de afstand is voor mij voldoende. Je kunt twee soorten coördinaten bekijken, waar je bent en waar je heen wilt. De coördinaten waar je bent kun je in een dataveld zetten (bij kaart, kompas of tripteller). De coördinaten waar je heen gaat kan je bij een geocache zien, via menu - bekijk geocache - toon beschrijving. Bij een waypoint kan je dit zien via hoofdmenu - waypointbeheer. Via deze weg kan je ook een projectie uitvoeren vanaf een waypoint. Dit laatste vind ik omslachtig en als iemand een snellere manier weet houd ik mee aanbevolen.
Casteel Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Ik vraag me af waarom je coördinaten wilt zien, ik wil de coördinaat controleren
silkwood Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Hij schrijft ook dat hij een nieuw coördinaat aanmaakt om de andere te controleren, dus schrijft hij mogelijk iets anders dan hij bedoeld. Vandaar dat ik er expliciet naar vraag en verwacht ik van de vraagsteller antwoord.
Casteel Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 maak ik zelf een coördinaat aan dan kan ik het wel zien Neen, Silkwood. Hij schrijft dat als hij zelf een coördinaat aanmaakt, hij de coördinaten wél kan zien. Bij een cache gedownload van gc.com lukt hem dat niet. Punten, komma's... misschien hadden we even op een vertaling moeten wachten.
silkwood Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Ik denk dat je gelijk hebt hoe hij het bedoeld. Gelukkig staat in mijn eerste bericht daar ook nog het antwoord op
Casteel Geplaatst 18 oktober 2011 Geplaatst 18 oktober 2011 Daar heb je helemaal gelijk in! Goed bezig!
quinten39 Geplaatst 19 oktober 2011 Auteur Geplaatst 19 oktober 2011 (bewerkt) sorry voor de verwarring, maar ik bedoel als ik van geocaching site cache,s in mijn gps laad , dan wil ik de coördinaat kunnen zien, controleren, en veranderen, maak ik zelf een wp aan dan kan ik wel de coördinaat zien en veranderen. 19 oktober 2011 bewerkt door quinten39
Triskelle Geplaatst 19 oktober 2011 Geplaatst 19 oktober 2011 sorry voor de verwarring, maar ik bedoel als ik van geocaching site cache,s in mijn gps laad , dan wil ik de coördinaat kunnen zien, controleren, en veranderen, maak ik zelf een wp aan dan kan ik wel de coördinaat zien en veranderen. Nog niet helemaal duidelijk: welk coördinaat wil je kunnen zien, controleren en veranderen? En bovenal waarom wil je een gedownload coördinaat controleren? Het coördinaat van de cache zoals dat bovenaan de pagina staat (en zichtbaar is in de GPSr in de cache-beschrijving) kun je voor zover ik weet niet veranderen met alleen een GPSr. De coördinaten van de eventuele additional waypoints (parkeercoördinaat en dergelijke) zijn - mits je ervoor hebt gekozen om die te downloaden - op de normale wijze te controleren en te wijzigen als waarop eigen gemaakte waypoints gecontroleerd en gewijzigd kunnen worden. Maar ergens heb ik het onbestendige gevoel dat dat niet is wat je wilt weten ...
Waldio Geplaatst 19 oktober 2011 Geplaatst 19 oktober 2011 Ik heb zo'n gevoel dat je wilt weten hoe je op een Garmin GPSMAP 62 een coördinaat kan bekijken en eventueel wijzigen. Dit kun je lezen in de handleiding op bladzijde 5 onder het kopje 'Navigeren met waypoints en routes' en dan 'Waypoints'.
quinten39 Geplaatst 19 oktober 2011 Auteur Geplaatst 19 oktober 2011 dit bedoel ik , De coördinaten van de eventuele additional waypoints (parkeercoördinaat en dergelijke) zijn - mits je ervoor hebt gekozen om die te downloaden - op de normale wijze te controleren en te wijzigen als waarop eigen gemaakte waypoints gecontroleerd en gewijzigd kunnen worden. en dit wil bij mij niet lukken om de wp te controleren en te wijzigen als ik die mee download
MacDD Geplaatst 20 oktober 2011 Geplaatst 20 oktober 2011 Gebruik toch eens hoofdletters en punten in je zinnen. Je maakt je vragen echt onbegrijpelijk. Je wilt iets van anderen, dan mag je zelf ook wel wat moeite doen om een en ander duidelijk neer te zetten. Zover mijn stukje pedagogiek. Ik denk dat ik het snap en het is ok iets waar ik bij mijn Dakota tegenaan liep. Je zet via gc.com de gpx file van een cache op je GPS. En deze gpx-files kun je in je GPS niet meer aanpassen. Je zet nl. niet echt een coordinaat over, maar een heleboel informatie, dus ook de beschrijving van de cache en meer van dat spul. Hoe je hem kunt bekijken staat al eerder aangegeven, veranderen zal niet mogelijk zijn.
quinten39 Geplaatst 20 oktober 2011 Auteur Geplaatst 20 oktober 2011 Sorry voor het ongemak maar ik begrijp het nu bedankt allemaal voor de moeite
Aanbevolen berichten