Spring naar bijdragen

Satelliet Foto's Google Maps


De Oliva's

Aanbevolen berichten

Als ik op de kaart van Nederland caches zoek, en dan vervolgens op satelliet view (soms handig als je al een vaag idee wilt hebben van waar een cache ligt en wat je ter plaatse kan aantreffen) dan valt me op dat de satelliet foto's zwaar verouderd zijn. Bijvoorbeeld hier aan de grens van Sittard staat de "nieuwe" weg B56 keurig op de kaart, maar op de foto houdt deze bij de grens op. De weg ligt er al jaren.

 

Hoe oud zijn de foto's eigenlijk, en weet iemand waar recente (liefst real-time) satelliet opnames te vinden zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In Google Earth staat de datum wanneer de foto's genomen zijn (per deel wat je muis aan wijst).

 

En een programma/site met realtime of up to date foto's is er niet. Dit heeft te maken met privacy maar ook het feit dat de gehele wereld fotograferen niet "even" is gedaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De datum waarop de foto is genomen staat onderaan het venster. Verwacht niet dat ze snel bijgewerkt zullen gaan worden, het is nog steeds handwerk om satellietfoto's in Earth te plakken, het is kostbaar en de prioriteit van Google ligt nu bij wereldwijde dekking.

 

Als je de wegen wilt zien kan je beter de wegen-layer aanzetten, deze is meestal wel actueel (hoewel ik hier ook een paar uitzonderingen op weet).

 

Tja, actuelere foto's... soms zijn de Bird's Eye foto's van Bing Maps iets actueler, soms niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...