kluts Geplaatst 25 april 2004 Auteur Geplaatst 25 april 2004 Wie heeft er nog iets van de importeur gehoord ? Enkele weken geleden vroegen ze me om een omschrijving van de omstandigheden waaronder de problemen zich voor deden en die heb ik dus ook uitgebreid gegeven. Ik heb er niks meer van terug gehoord... Op een mail om de status op te vragen hebben ze (nog?) niet gereageerd. Vrijdag avond dus weer problemen gehad met de miswijzing . Het ging een hele tijd goed en opeens zat ie er weer een paar km naast. Geen bomen te zien en een hele hoop ontvangst en geen WAAS ontvangen. Opgegeven en de volgende ochtend weer geprobeerd, toen werkte hij weer normaal. Verder is hij dit weekend nog 2x vastgelopen tijdens het selecteren van een waypoint en gaf hij op een gegeven moment aan dat hij een boel satellieten ontving maar verder 'no pos' zei . Gelukkig hadden we een leen Garmin bij ons die het wel goed deed .... Oja, het WAAS uitschakel menutje werkt ook al niet.... Conclusie is nog steeds: SporTrak Basic =
Henk de Jong Geplaatst 26 april 2004 Geplaatst 26 april 2004 Ik heb inmiddels uitgebreid kontakt met Magellan Customer Support in Frankrijk en ze zijn zeer meewerkend. Ik heb het hele probleem van de springende positie uitgelegd, waarbij ik ook heb verwezen naar deze thread en die in andere newsgroups om aan te tonen dat het geen individueel probleem is, maar zij kunnen het helaas tot nu toe niet reproduceren. Dat kan ik me ook wel voorstellen want 99% van de tijd werkt de GPS gewoon zoals ze moet doen. Customer Support wil nu dat ik via de Nederlandse importeur Holland Nautic mijn GPS naar Frankrijk toestuur voor onderzoek. In de tussentijd krijg ik dan een leen-exemplaar. Wordt vervolgd...
kluts Geplaatst 27 april 2004 Auteur Geplaatst 27 april 2004 Dat is in elk geval goed nieuws. Nu maar hopen dat het snel iets oplevert. Reproduceren is mij ook nog nooit gelukt. Ik heb hem wel eens een paar dagen aan laten staan om maar hij doet alleen zo raar als we aan het cachen zijn
kluts Geplaatst 4 juni 2004 Auteur Geplaatst 4 juni 2004 Heeft iemand al iets van de importeur/fabrikant gehoord over dit probleem ? Een maand geleden verwachtte de importeur iets op 'redelijke' termijn te kunnen vertellen...
Henk de Jong Geplaatst 4 juni 2004 Geplaatst 4 juni 2004 Eind April heb ik mijn SporTrak Basic afgegeven bij de Nederlandse importeur Holland Nautic in Apeldoorn. Van hen heb ik een leen exemplaar gekregen en vervolgens is mijn GPS receiver samen met nog een SporTrak Basic naar Frankrijk verstuurd voor onderzoek. Begin juni heb ik bij Magellan in Frankrijk gevraagd naar de status en kreeg de mededeling dat ze er mee bezig zijn. Afwachten dus... Als ik meer weet dan meld ik dat hier!
Henk de Jong Geplaatst 8 juni 2004 Geplaatst 8 juni 2004 Beste Kiske, > Ik zie dat er velen zijn die dit probleem ondervinden. Yep, het is zeer waarschijnlijk niet exemplarisch, maar zit in alle SporTrak Basic's. > Ik heb een Etrex Vista en vond soms een afwijking van een paar honderd meter al veel. De SporTrak is mede door het gebruik van Waas correcties meestal behoorlijk nauwkeurig. Een afwijking van een paar honderd meter heb ik nog nooit waargenomen. Behalve dan, dat soms (heel soms) de plaatsbepaling alle kanten opvliegt. En dat wordt nu onderzocht. > Wat een ellende zeg. Ja, leuk is het niet. > Misschien dat je het probleem van "niet serieus genomen worden" eens aan de kaak stellen. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het probleem zeker wel door de fabrikant serieus wordt genomen. Of dit tot een bevredigende oplossing leidt moeten we nog afwachten. > Misschien dat die betreffende dealer dan meer waar voor zijn geld biedt. En met waar bedoel ik in dit geval "service". Over de service van de importeur Holland Nautic heb ik geen enkel klagen. Ik kreeg zonder problemen een SporTrak Pro te leen. Ook leuk om eens met een mapping-device te spelen. >Heel veel succes samen. Dank je wel!
thex Geplaatst 8 juni 2004 Geplaatst 8 juni 2004 Kan een firmware probleem zijn. Maar ..... een GPS probeert te interpoleren. Hij is dus steeds bezig op basis van laatste snelheid en richting en nieuwste gegevens van de sateliten zijn volgende positie te bepalen. Dit kun je zien als je een tunnel in rent. De GPS gaat dan nog een tijdje door. Zo ook als door misiterpretatie de positie echt uit het lood is. Ook mijn Etrex Vista heeft dit wel eens (sateliten nagenoeg op 1 rij), maar niet zo dramatisch als aangegeven. Wat zou kunnen helpen is: uitzetten en weer aanzetten. Waarom: omdat de GPS opnieuw zijn start moet vinden,. en dus niets meer interpoleert op vorige data. Ook mijn Geko heeft af en toe van die buien dat de cache 40 meter links ligt, en wat je ook doet, steeds 40 meter links blijft liggen. Ineens is het probleem over. Bedenk ook dat een GPS kan besluiten even de positie niet te updaten door slecht ontvangst. Ondanks opgegeven epe. Zou leuk zijn als dit in het display wordt aangegeven. Mijn Etrex Vista heb ik een enkele keer ook 50 meter heen en weer zien springen, maar toen stond ik stil tussen hoge gebouwen in.
kluts Geplaatst 8 juni 2004 Auteur Geplaatst 8 juni 2004 Het gaat ook niet om een beetje afwijking. Het gaat om het probleem dat hij verteld dat we in Amsterdam zitten terwijl we toch heel zeker het bord Antwerpen voorbij zagen komen. Uit en aanzetten helpt niet. Reset helpt niet altijd. Batterijen eruit helpt niet. Wachten helpt niet altijd. 40 meter ernaast zitten doet hij ook soms en is niet erg omdat hij daar altijd wel weer van terug komt. Het is echter wel erg als hij ons 200km weg interpoleerd terwijl het een paar tellen ervoor nog wel klopte, vooral als het niet meer goed te krijgen is...
Kruimeldief Geplaatst 8 juni 2004 Geplaatst 8 juni 2004 Het gaat ook niet om een beetje afwijking. Het gaat om het probleem dat hij verteld dat we in Amsterdam zitten terwijl we toch heel zeker het bord Antwerpen voorbij zagen komen. Hmmm, je zou zeggen dat het een probleem is met het initialiseren. Een nieuwe GPS, zo uit de winkel doet er soms wel een half uur tot en uur over om uit te zoeken waar hij is. Dat is normaal gesproken maar eenmalig. Het kan ook toeslaan bij GPSen die niet vaak gebruikt worden of te lang geen batterijen in hun buikje hebben. GRTZ Kruimeldief My wife and I are either going to buy a dog or have a child. We can't decide to ruin our carpet or ruin our lives.
Hansvg Geplaatst 16 juni 2004 Geplaatst 16 juni 2004 Ik heb een Sportrak Color. Het eerste exemplaar had last van sponaan resetten. Omgeruild bij importeur (prima service) en dit exemplaar heeft nergens last van. Werkt prima, zeer goede ontvangst. Ik zit op V4.03 firmware. Het eerste exemplaar had ik naar V5 geupgrade teneinde te proberen er stabiliteit in te krijgen. Maakte niets uit en mijn "getijden" waren verdwenen. Herkent iemand dit? Het punt van rare plaatsbepaling etc. ken ik absoluut niet bij dit type.
kluts Geplaatst 22 juli 2004 Auteur Geplaatst 22 juli 2004 Als het goed is is de fabrikant nu al sinds april bezig met het oplossen van de problemen met de SporTrak. De importeur had beloofd iets te melden als het probleem opgelost was. Wij hebben nog niets gehoord, iemand anders wel ?
Gast Aju Paraplu Geplaatst 28 juli 2004 Geplaatst 28 juli 2004 Ik had jullie graag op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen betreffende oplossingen voor de problemen met de SporTrak Basic. Maar omdat ik in een ander draadje bij Geochaching.nl niet mocht melden dat ik in het bezit was van de zogenoemde Kabouterbond CD's ben ik zonder waarschuwing door een moderator die zich "Bytheway" laat noemen van dit forum verwijderd. Op mij komt het nogal hypocriet over. Dit is dan ook mijn laatste posting. Als mijn bijdragen niet worden gewaardeerd dan hou ik het hier voor gezien en regelen jullie verder zelf maar een oplossing met de importeur of fabrikant. Aju Paraplu! Henk de Jong Ben benieuwd of deze posting ook wordt verwijderd...
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 28 juli 2004 Geplaatst 28 juli 2004 Henk, ik vind dit heel jammer. Ik ben zelf een ongelooflijke mopperkont op z'n tijd en wars van allerlei regelgeving, maar in deze kan ik me wel scharen achter de moderatoren. Ik vind dat we met elkaar niet openlijk reclame moeten maken voor illegale software. De beheerders van het forum zouden daar wel eens door in de problemen kunnen komen. Dus is het toch een kleine moeite om de dingen wat minder bij naam te noemen. Wij verwijzen regelmatig omfloerst naar de kleine mannetjes en hebben daar wel eens over gemaild met de moderator en dan passen we onze tekst gewoon een klein beetje aan. Het zou jammer zijn als je daardoor niet meer hier zou komen. Stuur hem gewoon een mailtje, beloof beterschap en de blokkade gaat er heus wel af.
Twinlife Geplaatst 28 juli 2004 Geplaatst 28 juli 2004 Ben benieuwd of deze posting ook wordt verwijderd... Zet je dit er nu neer omdat je het graag wil,of is dit gebeurt in een opwelling van Stuur gewoon even een PB of mailtje leg het uit en de blokkade gaat eraf.(ik val in herhaling) Gr Twinlife
Icosahedron Geplaatst 10 oktober 2004 Geplaatst 10 oktober 2004 Om even op het originele onderwerp terug te komen: Ik heb ook wel eens het probleem gehad dat er ineens een grote afwijking was. Bij mij heeft altijd een volledig memory clear geholpen maar echt handig is dat niet omdat al je waypoints en routes ook weg zijn. Ik lijk heb het probleem alleen bij geocachen, niet als de GPS tijden aan staat zonder dat ik een active "Go To" heb of dat ik de verschillende schremen en menu's gebruik. Ook lijkt het alsof het probleem niet vrij snel na een memory clear op te treden, maar dat enige tijd (enige dagen/week volcontinue gebruik?) nodig is. Dit allemaal doet mij denken dat het toch echt een software fout is waarbij iets van memory corruptie optreed. Ik heb Magellan support contact gehad en zij gaven aan dat ik GPS maar moest terugbrengen voor garantie. Dus binnenkort gaat hij terug (even uitgeleend aan een nieuwe potentiele geocacher); eens kijken wat ze er mee doen. NB: Misschien wordt het wel eens tijd zelf nieuwe firmware te ontwikkelen . Zie TuxGPS.
Aanbevolen berichten