Spring naar bijdragen

Problemen Basecamp Map62?


vliegtuigteam

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Enthousiast heb ik voor mijn vakantie via gc.com netjes een aantal caches van mijn vakantiebestemming gedownload, en in basecamp een aantal waypoints geupload naar mijn map62. Helaas bleek een deel van deze gegevens niet zichtbaar op mijn map62, terwijl ik via windows-verkenner in de map garmin/gpx keurig een rijtje gc...gpx files zag staan. In basecamp waren de caches wel zichtbaar!! Na het toevoegen van een volgend waypoint zag hij wel de waypoint weer, maar de caches nog steeds niet. Een aantal caches nu handmatig ingevoerd om toch verder te kunnen.

Terug van weggeweest via basecamp de caches verwijderd, in basecamp zie ik geen enkele cache meerr staan, in de verkenner staat er ook niets meer op dse map62, echter nu laat het gps apparaat ineens toch een lijst van 15 caches zien, die ik dus niet meer verwijderd krijg.

Weet iemand wat er aan de hand is, kan ik toch beter niet meer gegevens verwijderen via basecamp?

Het is lastig dat er nu caches opstaan die ik niet meer verwidjerd krijg, maar het stoort me vooral dat het overhalen van gegevens zo onbetrouwbaar is, soms wel en soms niet zichtbaar. Hebben andere gebruikers van de map62 hier ook last van?

 

Groet, Vliegtuigteam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben momenteel bezig om caches over te zetten naar mijn GPSMAP62 voor Wenen, volgende week.

Had gisteren hetzelfde probleem.

Alle caches "send to gps".

Na volgens mij het overzetten van wayponts vanuit BaseCamp kreeg ik een melding op het scherm dat er geen "caches" in staan, wel de wayponts.

In verkenner op de GPSMAP62/GARMIN/GPX staan de gpx-files nog wél, raar, dacht ik.

Toen alle GPX-files gekopieëerd naar een spaciaal aangemaakte map op de harde schijf van de laptop.

Daarna elke wederom dubbelklicken en automatisch openen in EasyGPS, en opnieuw verzenden.

Nu staan ze er allemaal in en ook op de kaart zichtbaar, geldt ook voor de eventueeel later ingevoerde waypoints.

Wat er precies aan de hand was wet ik nog steeds niet.

Tot op dit moment het probleem niet weer gehad, blijft vreemd.

 

Misschien heb je hier iets aan.

 

Groet, Jeff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, eh, ja,....

Waypoints verwijderen van de GPSMAP62 doe ik gewoon via het menu van het apparaat zelf.

Betreffende waypoint selecteren, dan menu en selecteer "wis".

Caches zijn eigenwijzer,die verwijder ik gewoon via verkenner, en selecteer de gpx-files, en weg ermee.

 

Groet, Jeff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basecamp werkt met GPX versie 1.00 en Geocaching.com met 1.0.1

Misschien gaat het goed als je de GPX versie in geocaching.com terugzet naar 1.00 en de caches daarna opnieuw in Basecamp inlaadt en vervolgens in je GPS

 

Hallo allemaal,

 

Enthousiast heb ik voor mijn vakantie via gc.com netjes een aantal caches van mijn vakantiebestemming gedownload, en in basecamp een aantal waypoints geupload naar mijn map62. Helaas bleek een deel van deze gegevens niet zichtbaar op mijn map62, terwijl ik via windows-verkenner in de map garmin/gpx keurig een rijtje gc...gpx files zag staan. In basecamp waren de caches wel zichtbaar!! Na het toevoegen van een volgend waypoint zag hij wel de waypoint weer, maar de caches nog steeds niet. Een aantal caches nu handmatig ingevoerd om toch verder te kunnen.

Terug van weggeweest via basecamp de caches verwijderd, in basecamp zie ik geen enkele cache meerr staan, in de verkenner staat er ook niets meer op dse map62, echter nu laat het gps apparaat ineens toch een lijst van 15 caches zien, die ik dus niet meer verwijderd krijg.

Weet iemand wat er aan de hand is, kan ik toch beter niet meer gegevens verwijderen via basecamp?

Het is lastig dat er nu caches opstaan die ik niet meer verwidjerd krijg, maar het stoort me vooral dat het overhalen van gegevens zo onbetrouwbaar is, soms wel en soms niet zichtbaar. Hebben andere gebruikers van de map62 hier ook last van?

 

Groet, Vliegtuigteam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeff, dat had ik inderdaad ook gedaan, alle caches opnieuw overgezet, via basecamp. Toen zag ik ze wel, en ik heb ze ook gebruikt. Maar na het verwijderen van alle zichtbare caches in de verkenner blijft er nu nog een restant caches over die ik niet verwijderd krijg. Nergens zichtbaar, alleen op de Garmin. Vreemd hoor!

 

Wat ik nog wel vermoed, bij basecamp: Eerst deed ik zoals bij alle windows software rechtsklik, copy en dan bij alle gegevens van de Garmin paste. Het lijkt erop dat er dan iets misgaat. Als ik gewoon een waypoint of cache via het menu verzend naar de GPS lijkt eht wel goed te gaan en blijft alles zichtbaar.

 

Ben benieuwd naar meer tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...