Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren naar een goede GPS ontvanger.

Wil er graag GPS wandelingen en geocaching mee kunnen doen.

Ik heb gelezen dat bij de 62 serie de mogelijkheid bestaat dat de tekst op de toetsen naar verloop van tijd er af slijt.

Dan zou wellicht een touchscreen handig zijn....

Ik kom dan uit op een Oregon 450 GPS....

Zit nu te kijken tussen een 62s en een 450 GPS.

Wellicht zijn er nog andere of betere GPS ontvangers...?

Zijn er gebruikers die mij hierin kunnen adviseren?

Ik zie hier ook op het forum dat de nieuwste Montana uit is.... vanaf 499 euro!

Dat is me net iets te prijzig!

Graag hoor ik van jullie!

Geplaatst (bewerkt)

GPSmap 62s vs Oregon 450

Wat zijn de voordelen en of nadelen t.o.v. beide Garmin toestellen.

Welk toestel kan je beter kopen?

Is de touchscreen sterk genoeg, lees her en der dat er wat schermen zijn gesneuveld.

Kan je het scherm blokkeren tijdens navigatie zodat je je scherm kan schoonmaken i.v.m. vinger vlekken.

bewerkt door Didge4u
Geplaatst

Ik zou zeker ook naar de eTrex serie kijken, zowel de Legend HCx, Vista HCx als de nieuwe eTrex 10, 20 en 30

Lekker compact, goede ontvanger en de nieuwe serie is ook geschikt voor paperless cachen

Geplaatst

en ook even het forum afstruinen. Daar zijn vele draadjes te vinden over jou vraag en informatie over diverse andere gps toestellen. Ga ook eens langs bij een winkel, voel hoe ze aanvoelen. Verder is het erg persoonlijk allemaal. Succes!

Geplaatst

Ik zou zeker ook naar de eTrex serie kijken, zowel de Legend HCx, Vista HCx als de nieuwe eTrex 10, 20 en 30

Lekker compact, goede ontvanger en de nieuwe serie is ook geschikt voor paperless cachen

Zijn dit modellen waar voldoende mogelijkheden op zitten voor o.a. het cachen en GPS wandelingen?

en ook even het forum afstruinen. Daar zijn vele draadjes te vinden over jou vraag en informatie over diverse andere gps toestellen. Ga ook eens langs bij een winkel, voel hoe ze aanvoelen. Verder is het erg persoonlijk allemaal. Succes!

Er zijn zoveel modellen dat ik als leek geen goed keus kan maken.....

Ik wil wel meteen in één keer een goede GPS ontvanger kopen, zodat ik er ook voor langere tijd mee uit de voeten kan.

Geplaatst

Dat zijn toestellen die absoluut geschikt zijn voor cachen en gps-wandelingen. Ik heb nu de vista hcx, maar hierna wil ik een etrex 30 gaan aanschaffen, als m'n vista echt op is. Maar voorlopig doe ik het met dus nog met de etrex vista hcx. Kan me voorstellen dat je een wat groter scherm wilt dan hier op zit en er paperless mee wilt kunnen cachen. Dan wordt de etrex 30 een erg interessante voor z'n prijs.

Maar het is erg persoonlijk: hoe groot scherm wil je, hoe graag wil je touchscreen, wat is je budget, welke features wil je er minimaal op hebben zitten? In principe heb je namelijk aan een etrex h of etrex 10 genoeg om te geocachen en gps-wandelingen te doen, incl projecties, kruispeiling, verschillende coordinatenstelsels, kaartdata en notaties

Geplaatst

Dat zijn toestellen die absoluut geschikt zijn voor cachen en gps-wandelingen. Ik heb nu de vista hcx, maar hierna wil ik een etrex 30 gaan aanschaffen, als m'n vista echt op is. Maar voorlopig doe ik het met dus nog met de etrex vista hcx. Kan me voorstellen dat je een wat groter scherm wilt dan hier op zit en er paperless mee wilt kunnen cachen. Dan wordt de etrex 30 een erg interessante voor z'n prijs.

Maar het is erg persoonlijk: hoe groot scherm wil je, hoe graag wil je touchscreen, wat is je budget, welke features wil je er minimaal op hebben zitten? In principe heb je namelijk aan een etrex h of etrex 10 genoeg om te geocachen en gps-wandelingen te doen, incl projecties, kruispeiling, verschillende coordinatenstelsels, kaartdata en notaties

Er hoeft niet perse een touchscreen op te zitten, maar dit leek me wel handig als je via Citynavigator wilt navigeren.

Makkelijker tekst invoeren.... dacht ik zo?

M'n budget ligt zo rond de 300 euro.

Welke features heb je zoal nodig op een GPS ontvanger zodat je er nog lang plezier van zult hebben.

En niet direct na aanschaf al blijkt dat je een of andere optie mist....

Geplaatst (bewerkt)

Nog een voordeel van de nieuwe eTrex serie ( 10, 20 en 30 ) is dat ze al geschikt zijn voor Gallileo, het Europese satnav systeem wat over een paar jaar operationeel wordt.

@Fotogravinnetje, ik wist geeneens dat de eTrex H nog leverbaar was

@Didge4u, Citynavigator is een auto navigatie pakket. om te geocachen niet echt hanndig. Om te Geocachen heb je dan meer aan bv de Openfietsmap http://sites.google.com/site/openfietsmap

en nog een edit :

de nieuwe eTrex heeft ook profielen, je kan dus voor verschillende aktiviteiten verschillende profielen instellen bv :

geocachen -> geen kaart

fietsen -> fietskaart

wandelen -> wandelkaart

met een gps zonder profielen moet je steeds zelf de kaarten in of uitschakelen

bewerkt door Bolle1961
Geplaatst

Nog een voordeel van de nieuwe eTrex serie ( 10, 20 en 30 ) is dat ze al geschikt zijn voor Gallileo, het Europese satnav systeem wat over een paar jaar operationeel wordt.

@Fotogravinnetje, ik wist geeneens dat de eTrex H nog leverbaar was

@Didge4u, Citynavigator is een auto navigatie pakket. om te geocachen niet echt hanndig. Om te Geocachen heb je dan meer aan bv de Openfietsmap http://sites.google.com/site/openfietsmap

en nog een edit :

de nieuwe eTrex heeft ook profielen, je kan dus voor verschillende aktiviteiten verschillende profielen instellen bv :

geocachen -> geen kaart

fietsen -> fietskaart

wandelen -> wandelkaart

met een gps zonder profielen moet je steeds zelf de kaarten in of uitschakelen

Ik gebruik Citynavigator niet voor het geocachen, maar voor in de auto of als ik lopend op zoek ben in een plaats.

Voor het geocachen zou ik Topo Benelux willen gaan gebruiken.

Wellicht niet echt nodig.... maar je ziet bijvoorbeeld in het bos goed waar wandelpaden naar toe lopen.

Is de eTrex 30 net zo gevoelig als de 62s?

Is alleen de eTrex voorbereid op Galileo, of zijn er nog andere types die ook geschikt zijn.

Wilde eigenlijk voor de vakantie graag een GPS meenemen, maar als ik dit zo hoor, moet ik nog maar even geduld hebben en op de eTrex wachten.

Geplaatst

In de auto zou ik persoonlijk de goedkoopste Garmin / Tomtom of Navigon nemen

Volgens mij zijn alleen de nieuwe eTrexen geschikt voor Gallileo, ik heb er tenminste nog niks over gehoord dat andere modellen dat ook zijn

Geplaatst

In de auto zou ik persoonlijk de goedkoopste Garmin / Tomtom of Navigon nemen

Volgens mij zijn alleen de nieuwe eTrexen geschikt voor Gallileo, ik heb er tenminste nog niks over gehoord dat andere modellen dat ook zijn

Heb bij de specificaties gekeken, maar kan er niets over vinden dat bijvoorbeeld de eTrex 30 ondersteuning bied voor Galileo?

Geplaatst

Over compatibiliteit met Galileo zou ik me voorlopig niet te druk maken:

The first two Galileo satellites will start up in the third quarter of 2011, with the project expected to be finally completed in 2017/2018 -- 10 years later than originally planned.

Bron: http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,721761,00.html

Het duurt dus nog minimaal 6 jaar voor het operationeel is; en dan is nog maar helemaal de vraag of de etrexen dat werkend krijgen, en of Garmin nog updates uitbrengt voor de GPS'en

Geplaatst

Als je kijkt hoelang een gps meegaat kan het wel zeker iets zijn om rekening mee te houden.

Voorbeeld, ik heb hier nog een Garmin GPS12 en GPS12XL liggen, werken alle 2 nog ( alleen van de XL moet ik de backup batterij vervangen ), zijn meer dan 10 jaar oud ................

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...