Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 februari 2004 Geplaatst 18 februari 2004 Sinds de digitale camera's verkopen als warme broodjes is Jan en Alleman aan het uitdenken hoe ze er een slaatje uit kunnen slaan. Het meest geslaagd hierin zijn tot nu toe de printerfabrikanten die hun inktversproeiers uitrusten met een plug (interface) om direct vanuit de camera de foto's te printen zonder een computer nodig te hebben. Mijn advies: laat je digitale foto's toch afdrukken via Kruidvat, Hema, Dixon oid. Echt veel goedkoper maar niet direct klaar (maar wel watervast en kleurecht!). Maar nu terug naar het onderwerp want in mijn professorale verstrooidheid ben ik wat afgedwaald van wat ik wilde vertellen. Er bestaat een onderzoekproject geheten World Wide Media eXchange te vinden bij WWMX De clou is: foto's worden verbonden met de geografische plaats en zijn zodoende terug te vinden in een grote database. Met behulp van landkaarten kan je foto's terugvinden en foto's inleveren door met de muis op de landkaart de plek aan te klikken (voor al die deelnemers die geen GPS hebben of een fototoestel die niet de GPS-coördinasen bij de foto vastlegt). Ik denk dat het ook bruikbaar is voor het loggen e.d. van onze punten. Wie kijkt er eens naar? Er is op de site een demo te zien die wat langzaam op gang komt (MS asp=Active Server Pages...) maar wel een redelijke indruk geeft. Opmerkingen ,meningen, indrukken, kritiek, enz. ; het is allemaal hier welkom.
Heirbaut Hunters Geplaatst 18 februari 2004 Geplaatst 18 februari 2004 Sinds de digitale camera's verkopen als warme broodjes is Jan en Alleman aan het uitdenken hoe ze er een slaatje uit kunnen slaan.Het meest geslaagd hierin zijn tot nu toe de printerfabrikanten die hun inktversproeiers uitrusten met een plug (interface) om direct vanuit de camera de foto's te printen zonder een computer nodig te hebben. Mijn advies: laat je digitale foto's toch afdrukken via Kruidvat, Hema, Dixon oid. Echt veel goedkoper maar niet direct klaar (maar wel watervast en kleurecht!). Maar nu terug naar het onderwerp want in mijn professorale verstrooidheid ben ik wat afgedwaald van wat ik wilde vertellen. Volledig off-topic, maar wat kan het schelen. In Duitsland heet een kleureninkjetprinter een farbtintenstrahldrucker. Jaja... En van de rest van het bericht heb ik er (zoals zovaak) geen verstand van.
stada Geplaatst 18 februari 2004 Geplaatst 18 februari 2004 Ik heb de demo bekeken maar de echte applicatie nog niet gedownload. Lijkt erg leuk. Wel wat traag, ondanks mijn 2 Mbps. Voor het grote publiek lijkt het me te traag. Fanatici zullen er wel mee kunnen leven. Het is bruikbaar om de meetpunten en snijpunten vast te leggen maar omdat het mogelijk is om foto's vanaf elk punt te uploaden krijg je een 'vervuiling'. Op een of andere manier moeten 'onze' foto's te onderscheiden zijn om een overzichtelijk geheel te krijgen. Wat je ook hebt is dat je niet duidelijk ziet welke punten nog moeten worden bezocht. Op mijn snijpuntensite-in-aanbouw is dat wel duidelijk. Maar als database voor de foto's is het prima. Ik zal binnenkort eens wat snijpuntfoto's sturen. Kijken hoe dat gaat. Ik vind het al met al een heel leuk initiatief.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 februari 2004 Auteur Geplaatst 19 februari 2004 Even zijdelings maar volgens een aankondiging op de groundspeak info draad is de functionaliteit van hun benchmark site uitgebreid naar de geocaching site. Dit houdt in: niet alleen foto's maar ook logs, caches en Travel Bugs logs kunnen geografische coördinaten mee krijgen.
Aanbevolen berichten