bert en yvonne Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 maandag zijn wij met het mooie weer lekker gaan motorrijden.de etrex hadden we niet mee omdat we zondag al heerlijk gecacht hadden. we hadden 1 cach in de 2610 gezet omdat die vlak langs de route liep,en we die ong wisten te liggen, verder alleen lekker touren. bij Eembrugge gingen we van de snelweg af om op de carpoule plaats de route op te starten en even de benen te strekken. maar ja als je dan een "cacheverslaving"hebt, ga je natuurlijk even op de bekende plekjes kijken. ( net zoals we dat ook doen bij picnick bankjes enz. we zullen er altijd even onder/tussen/naast kijken) en idd bij Eembrugge zien we een kokertje, zoals de meeste in een grijs tape gewikkelt,en met een magneet tegen een paal geplaatst. alleen zat er geen deksel op en dus een kletsnat logrolletje en water,het water hebben we er zo goed mogelijk uit laten lopen en er een kartonnetje met onze gegevens bij in gedaan. thuis gekomen bleek dat de cach in het archief zat,( ik had er niet op gelet maar het was al een jaar) ik heb hem toch gelogt maar nou wordt het door de eigenaar niet geaccepteert. hij beweert min of meer dat wij zomaar wat loggen. omdat iemand een vaag verhaal in het log heeft gezet over de politie,heeft hij hem maar in het archief gedaan. maar als hij in het arcief gaat is het dan toch ook de bedoeling dat de cach weg gehaald wordt? of zijn wij nou zo dom? hij lag er gewoon, en gewoon verstopt zoals de meeste. maar heeft de eigenaar gelijk?? mag je een cach niet loggen als hij in het archief zit ,maar wel gewoon op zijn plek ligt? (en waarom zitten er bij de meeste caches een briefje met de aanhef "als u deze cach per ongeluk vind"?? want de eigenaar gelooft niet dat wij hem dus idd gevonden hebben zonder gps.
Fotogravinnetje Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Die cache had inderdaad fysiek verwijderd moeten worden. (Volgende keer dat je er langs komt en hij zit er nog: opruimen maar.) Een gearchiveerde cache toch nog online loggen is volgens mij toch wel not done. Dat je een cache niet zou kunnen vinden zonder gps is gewoon grote onzin. Zeker carpoolcaches kunnen maar op zo weinig plaatsen verstopt worden. Dus als je het mij vraagt: niet online loggen heeft de cache eigenaar gelijk in. Maar hij zit zelf ook fout: cache in het archief betekent dat je alles moet opruimen, en dat heeft hij niet gedaan
thex Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 (bewerkt) Ik zou haast willen zeggen, wie is die domme meneer of mevrouw. Want ik carotte heel wat caches bij elkaar, daar heb ik geen gps voor nodig. Blijkbaar iemand die de diepgang van zijn hobby nog niet scherp heeft. En dat merk je ook aan het opruimen. Cito organiseren bij zijn voordeur ? Helaas is het id not done te loggen als de cache er niet meer is (internet en fysiek). Maar ook dient hij opgeruimd te worden. De aantijding: laat dat maar gewoon over je heen gaan. Was vast zo'n erg interresante carpoolcache of een opraper op ad hoc locatie vol in zicht van de zuipende jeugd als ultieme plek. Die worden gelegd door mensen met veel smaak en hoog IQ. 2 juli 2011 bewerkt door thex
Wad-Seekers Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Volgens mij is hier de hoofdregel van toepassing. Als je fysiek hebt gelogd dan mag je ook online loggen. Simpel als dat. De CO moet zijn cache gewoon opruimen. Hij moet niet op topicstarter mopperen, dat mag hij op zichzelf doen omdat hij niet heeft opgeruimd. Er werd eerder over gesproken. Quote uit een ander draadje: Ik zou er wel voor willen pleiten dat ALLE cache coordinaten van gearchiveerde caches ergens bekend worden gemaakt. Met daarachter de mededeling gelockt of niet. En dan de gearchiveerde cache niet locken zolang niet bekend is dat ook werkelijk de cachekist is verwijderd. Als de laatste zoeker na archivering de kist opruimt mag ie nog een keertje loggen en kan de cache gelockt worden! Want lang niet alle gearchiveerde caches (inclusief waypoints) zijn ook daadwerkelijk uit het terrein verwijderd. Dat is helaas inherent aan de laksheid van sommige cachedoosleggers die met de noorderzon vertrekken of gewoon niet netjes zijn opgevoed (ziekte of erger daargelaten)! En ik kijk echt niet op ene half jaar ofzo, maar sommige caches liggen al jaren in de natuur weg te teren. Want zodra een cache niet meer actief is wordt het zwerfafval wat niet meer in de natuur thuishoort. [knip] En voor mijn part een wedstrijd element erin wie de meeste gearchiveerde caches opruimt! Ik heb er al twee
Snapernixvan Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Een cache die er officieel niet meer is kun je ook niet loggen. Dat de eigenaar te beroerd geweest is om zijn cache weg te halen doet daarbij niet ter zake. Hetzelfde geldt in feite voor caches, die er al liggen, maar nog niet gepubliceerd zijn. In jouw geval zou ik bij thuiskomst een mail gemaakt hebben aan de cacheowner met het verzoek zijn zooi op te ruimen..... Ik zou me er niet te druk om maken, de schouders ophalen en de zaak met een glimlach afdoen.
barny Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 ik heb de reaktie van Fire5 ook op twitter gelezen, jij heb je punt gemaakt, mocht je vinden daat je in je gelijk sta, heeft hier reageren geen zin, de reveiuwers lezen hier wel maar reageren hier niet. schrijf ze aan, vermeld het GC nummer en vraag of ze jou log willen vastzetten - locken, dan kan Fire 5 hem niet meer vewijderen (hoezo zijn cache?) en heb jij jou found. mocht je door de Nederlandse revieuwersin het ongelijk gesteld worden is er nog een andere hobby van vele cachers, gewoon die nederlande revieuwers onderwijl een lange neus trekkend passeren en gelijk je beklach doen in Amirika, daar zijn ze veel schappelijker om klagers (terecht of onterecht) hun gelijk te geven Barny
bert en yvonne Geplaatst 2 juli 2011 Auteur Geplaatst 2 juli 2011 bedankt voor jullie antwoorden. zal er dus om denken dat als we er weer 1 vinden die in het archief zit dat we die niet loggen, maar de eigenaar een mail sturen. alleen zelf opruimen gaat dan moeilijk ( of hij moet in de buurt zijn) want we zien thuis pas dat hij in het archief zou zitten.
Team Gelaen Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Mijn mening is: loggen in het logboekje is loggen op internet. Archief of niet. Jan
bert en yvonne Geplaatst 2 juli 2011 Auteur Geplaatst 2 juli 2011 Mijn mening is: loggen in het logboekje is loggen op internet. Archief of niet. Jan ja maar als de eigenaar hem weghaald heb je er weinig aan
bert en yvonne Geplaatst 2 juli 2011 Auteur Geplaatst 2 juli 2011 Welke 'cache' was dat eigenlijk? EECC: Eembrugges Eerste Carpool Cache Juist, dat zou hij moeten doen de cach idd haha maar niet het log
Snapernixvan Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 ik heb de reaktie van Fire5 ook op twitter gelezen, jij heb je punt gemaakt, mocht je vinden daat je in je gelijk sta, heeft hier reageren geen zin, de reveiuwers lezen hier wel maar reageren hier niet. schrijf ze aan, vermeld het GC nummer en vraag of ze jou log willen vastzetten - locken, dan kan Fire 5 hem niet meer vewijderen (hoezo zijn cache?) en heb jij jou found. mocht je door de Nederlandse revieuwersin het ongelijk gesteld worden is er nog een andere hobby van vele cachers, gewoon die nederlande revieuwers onderwijl een lange neus trekkend passeren en gelijk je beklach doen in Amirika, daar zijn ze veel schappelijker om klagers (terecht of onterecht) hun gelijk te geven Barny Zou ik zover willen gaan om een puntje van een ordinaire carpoolcache op mijn naam te krijgen....? Als ik betrapt zou worden op een dergelijke cachersdeformatie, dan ga ik snel een andere hobby zoeken.....
bert en yvonne Geplaatst 2 juli 2011 Auteur Geplaatst 2 juli 2011 ik heb de reaktie van Fire5 ook op twitter gelezen, jij heb je punt gemaakt, mocht je vinden daat je in je gelijk sta, heeft hier reageren geen zin, de reveiuwers lezen hier wel maar reageren hier niet. schrijf ze aan, vermeld het GC nummer en vraag of ze jou log willen vastzetten - locken, dan kan Fire 5 hem niet meer vewijderen (hoezo zijn cache?) en heb jij jou found. mocht je door de Nederlandse revieuwersin het ongelijk gesteld worden is er nog een andere hobby van vele cachers, gewoon die nederlande revieuwers onderwijl een lange neus trekkend passeren en gelijk je beklach doen in Amirika, daar zijn ze veel schappelijker om klagers (terecht of onterecht) hun gelijk te geven Barny Zou ik zover willen gaan om een puntje van een ordinaire carpoolcache op mijn naam te krijgen....? Als ik betrapt zou worden op een dergelijke cachersdeformatie, dan ga ik snel een andere hobby zoeken..... dat gaat ons dus idd ook te ver,daarvoor vinden we deze hobby veel te leuk. en gaan we liever de mooiere caches zoeken
Aanbevolen berichten