Spring naar bijdragen

Birdseye


Peer-Gynt

Aanbevolen berichten

Hallo collega-caches,

 

heeft toevallig iemand reeds ervaring met Birdseye?

Satelietbeelden als layer onder b.v. je TOPO-kaart.

Zo'n abonnement (voor een jaar?) kost €25,-.

Is het de moeite waard?, het ziet er, zoals het hier en daar aangeboden wordt wel gelikt uit.

Mijn GPSMAP62 is er geschikt voor.

 

B.v.d. voor de reacties.

 

Met vriendelijke groet, Peer-Gynt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ziet er interresant uit. Overigens was (en is) er een russisch iniatief om foto's (lees satelliet beelden) gecalibreerd op de GPS te krijgen. Er is ook software voor. Werkt ook voor de 60cs(x). De software zet de bitmaps om in lijnmaps (wat de 60cs(x) nodig heeft).

E.e.a. hangt wel af van hoe up to date de beelden zijn, want echt goedkoop kan ik het niet vinden ondank 25 euro. Was mijn GPS er geschikt voor, had ik ermee geexperimenteerd.

 

Wat ik mis op de site is duidelijke info over hoe up to date, de 62 serie zsie ik niet in de specs staan

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag Strooptocht Rheezerveld gedaan en daarvoor een demo-versie BirdsEye gedownload via Basecamp.

Het is maar een klein stukje wat je dan als satelietbeeld op je gps ziet met daaroverheen je wandelkaart met de paden en alles erop en eraan.

Het beeld is niet zo duidelijk als in Google-earth maar het is dan ook maar een demo.

Eigenlijk ziet het er inderdaad wel gelikt uit, en het is even wennen aan de kaart, zo vanuit de lucht.

Voor €25 denk ik dat ik de gok voor een jaartje wel ga wagen.

Nog een nachtje over slapen.

 

Bedankt voor de reactie, Peer-Gynt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik heb de gok gewaagd en 25 euries gespendeerd

de oppervlakte die je binnenkan halen per keer is 230Mb en is niet zo'n heel groot gebied

heb nu 4 gebiedjes binnen en heb zo ongeveer de oppervlakte van den helder tot aan alkmaar binnen op het hoogste detail

ziet er leuk uit tot op 20 meter daarna behoorlijk vervaagd.

Geeft aan wanner je in een voortuin staat is wel handig

Tot nu toe wel waard voor een jaartje

kan ik mooi de benelux/duitsland en de UK binnenhalen (de data mag je na dat jaar gewoon gebruiken)

Ga wel een 32Gb kaartje voor de Oregon 450 kopen anders heb ik geen mogelijkheid om alles mee te nemen :D

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...