Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste mensen, wie kan mij helpen met de aanschaf van een goed gps apparaat.

Ik zelf dacht aan de Garmin 62st, maar ik lees hierover toch wel slechte ervaringen.

Ik en mijn vrouw, willen een goede start maken, we zijn nog leken en hopen hier met jullie die veel meer ervaring hebben ons willen helpen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Geplaatst

Als je lang genoeg zoekt en leest vind je over elke gps wel slechte verhalen denk ik. Kunst is om daar doorheen te lezen, alhoewel dat niet altijd makkelijk is.

Zelf heb ik nog niet zo lang geleden een Oregon 450 gekocht. ook hier een boel negatieve reacties, vooral over de kwetsbaarheid van het scherm. volgens mij valt dat wel mee...

Vervelend bij negatieve reacties is dat je die net leest, iedereen die een gps naar volle tevredenheid gebruikt meld dat meestal niet...

Succes met je zoektocht.

Geplaatst

Ikzelf heb een Dakota 20 die voor mij perfect doet waarvoor hij gekocht is.

Prima om paperless mee te cachen en toch niet té duur in aankoop; kortom een tevreden klant. ;-)

Een vriend van me heeft een Oregon 450 en is daar ook erg tevreden mee en er zitten maar kleine echte verschillen tussen de Dakota en de Oregon...

Is er iets aan wat de GPS speciaal moet voldoen of zijn er bepaalde wensen?

Geplaatst

Ik zelf dacht aan de Garmin 62st, maar ik lees hierover toch wel slechte ervaringen.

Ik ben ook aan het rond kijken voor een nieuwe GPS, we hebben nu een Etrex Vista HCX. En ik wil graag paperless kunnen cachen en dat kan niet op die etrex [verder bevalt hij ons al prima voor de afgelopen 4 jaar]

Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar de Garmin 62S [topo heb ik al, dat is volgens mij alleen de "t"], ook ik zag veel negatieve reactie's maar het viel mij op dat dat voornamelijk van mensen zijn die een GPSMap60 of zoiets gehad hebben. Het is natuurlijk altijd zo, dat als je een ander apparaat [met geupgrade software] koopt sommige dingen anders werken en dat levert soms in het begin wel wat problemen op. Volgens mij is de 62S of ST een prima apparaat [kan volgens mij ook niet anders] Ik heb hem twee weken geleden bij zo'n buitensport winkel in de handen gehad en de bediening was makkelijk en het zag er allemaal goed solide uit.

Zoals al eerder gezegd is, negatieve reacties heb je altijd...

Geplaatst (bewerkt)

Ik gebruik nu ruim 2 jaar mijn Oregon 300, al weer een wat oudere type.

Ik ben er heel tevreden mee, touch screen werkt perfect, paperless cachen m.b.v. GSAK gaat ook feilloos.

Ik heb als maps OSM (Open source maps), vrije kaarten die ik ergens download en zo zonder enkele bewerkingen op de Garmin zet, altijd de laatste kaarten van Europa in een keer, zelfs routable.

Daar waar mijn Tomtom met Beneluxkaarten (van de zaak) mij in de steek laat, ga ik verder met de Garmin! :thumbup:

Ach, natuurlijk heeft deze ook wat nadelen, maar daar is heel goed mee te leven: het loopt heel af en toe eens vast, maar dan is het batterij er uit en er in en loopt ie weer! Verder kan ik niets verzinnen.

Op mijn scherm heb ik een folie geplakt voor de beschadigingen en eventueel vuil. Deze is eenvoudig te verwijderen en te vervangen.

Het grote voordeel t.o.v. de 62 is wel het touch screen, dus geen toetsen die na loop van tijd kunnen haperen of symbolen op de toetsen die door veel gebruik vervagen (wat ik wel eens lees..)

bewerkt door Saab9-x
Geplaatst

Op mijn scherm heb ik een folie geplakt voor de beschadigingen en eventueel vuil. Deze is eenvoudig te verwijderen en te vervangen.

Het grote voordeel t.o.v. de 62 is wel het touch screen, dus geen toetsen die na loop van tijd kunnen haperen of symbolen op de toetsen die door veel gebruik vervagen (wat ik wel eens lees..)

Waar ik bang voor ben is de ongelukjes onderweg. Mijn huidige GPS [hangt meestal om mijn nek tijdens het lopen, maar niet altijd...] is zeker al 3x op de grond gestuiterd en meerdere malen tijdens bukken tegen bomen/stenen aangekomen. Het lijkt me dat zo'n touchscreen dat niet leuk zal vinden, of valt het wel mee...

Geplaatst

denk dat geen enkel scherm het leuk vind om op de keien te belanden.

gewoon een goed tasje zodat je je gps aan een lus van je broek of iets dergelijks kan vastmaken

Geplaatst

Waar ik bang voor ben is de ongelukjes onderweg. Mijn huidige GPS [hangt meestal om mijn nek tijdens het lopen, maar niet altijd...] is zeker al 3x op de grond gestuiterd en meerdere malen tijdens bukken tegen bomen/stenen aangekomen. Het lijkt me dat zo'n touchscreen dat niet leuk zal vinden, of valt het wel mee...

Ik heb 'm ook al een paar keer laten vallen, de behuizing is best robuust, tot op heden geen probelem mee gehad (behalve een krasje op de behuizing).

Wat ik wel vaak gebruik is de karabiner die bij het apparaat wordt geleverd om 'm aan de broek te hangen. Of ik hang 'm wel eens aan een keycord om mijn nek.

Het scherm is ook best robuust, ook met de folie. Dit scherm is volgens mij een stuk groter dan de 62 en dus ook goed als navigatie te gebruiken in de auto.

Geplaatst

Welke Garmin is een puur een kwestie van voorkeur. Ik ben na het gebruik van een GPSMAP 60CSx (maar 1.000 waypoint) overgestapt op een GPSMAP 62s (2.500 Normals met hint en beschrijving)(het enige verschil met de 62st is de mindere Topo kaart, je kan dus beter een goede Topo kaar op je 62s zetten). Maar je kan met een 62s geen Wherigo's doen, daarvoor ga ik binnenkort B) Pigo op mijn iPhone 4 testen.

Geplaatst

Welke Garmin is een puur een kwestie van voorkeur. Ik ben na het gebruik van een GPSMAP 60CSx (maar 1.000 waypoint) overgestapt op een GPSMAP 62s (2.500 Normals met hint en beschrijving)(het enige verschil met de 62st is de mindere Topo kaart, je kan dus beter een goede Topo kaar op je 62s zetten). Maar je kan met een 62s geen Wherigo's doen, daarvoor ga ik binnenkort B) Pigo op mijn iPhone 4 testen.

Dank je wel, voor de informatie.

Op welke Garmin kun je dat dan wel ?

Geplaatst

ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een oregon 550. Ik ben er zeer tevreden mee. Paperless cachen gaat prima als het om traditionals gaat, maar voor een multi maak ik meestal nog een beperkte uitdraai. Hiervoor had ik een legend HCx. Met de oregon kun je overiges wel wherigo's doen. Ook ik gebruik een folie om het touchscreen schoon en krasvrij te houden. Met handschoenen aan is het touchscreen wat lastig te bedienen, maar een balpen werkt ook prima in zo'n geval.

Ik ben blij dat ik nooit de behoefte heb gevoeld om een Tom Tom te kopen want hij werkt voor mij perfect als navigatie in de auto met city-navigator europe kaart.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...