Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zoals in het filmpje op waypoint.nl wordt verteld in de review van de 62 serie, zou de kaart opbouw sneller moeten gaan met de moderne kaarten dan bij de 60 serie.

Nu komt dat bij mij niet helemaal uit de verf denk ik.

Als ik topo benelux aan heb, en ik ga met de cursor over het beeld, bijvoorbeeld van Amsterdam richting Roosendaal, dan is mijn scherm op een gegeven moment helemaal leeg en duurt t behoorlijk lang eer er weer een kaart in beeld komt.

Dit zou toch niet moeten wezen.

Is het een instelling of heeft iemand een ander idee??

Ik hoor het graag.

Geplaatst

Nee,haalt helemaal niets uit, had ik al geprobeerd.

Wat wel lijkt te helpen is de basiskaart aanzetten,zodat niet alles vanuit topo getekend hoeft te worden.

Althans zo begreep ik het gelezen verhaal.

Geplaatst

Topo Benelux (de laatste) is op mijn 60csx traag als str...nd. Zal wel aan belgie liggen :lol1: Ik kan er amper mee turn-by-turn navigeren. Moet de setting op bijna low zetten. Zelfs wandelend houd de 60csx vaak in bij input en is irritant.

Blijkbaar is de processor in de 62 ook niet sterk genoeg. Iemand in het veld met een 62 met snellere ervaring ?

Zou in mapsource opdelen in kleinere kaarten helpen ?

Geplaatst

Ben net nieuw in de wondere wereld van Geocachen, en heb sinds kort dus een GPSmap 62 en ook TOPO Benelux. Zo ver ik het kan beoordelen is de kaart opbouw vlot en snel genoeg, zelf die en keer in de auto. Wel heb ik soms het probleem dat als we lopen we soms (het blauwe pijltje dan)van het schermpje afloopt, en je dan steeds moet scrollen om het weer in beeld te krijgen. Maar misschien moet ik dat in een apart draadje vragen (en eerst nog verder graven in de archieven)

Laat nu de experts maar komen..

Mvgr

Angulon

Geplaatst

Hoi Angulon,

Staat er dan ook nog een witte pijl in het scherm? Dan heb je zelf eerst over het scherm gelopen (met de pijtjes toetsen), de witte pijl blijft fixed in het scherm staan, en de blauwe pijl (de eigen locatie) kan dan van het scherm lopen. Gewoon even op Quit drukken en je bent weer terug (bij alleen de blauwe pijl). Als dat niet de oplossing is... toch even verder zoeken.

Groet, GEO BEAR.

Geplaatst (bewerkt)

He GEO BEAR,

Bedankt voor de tip! Was me al opgevallen dat als de witte pijl in beeld staat het probleem ontstond, wist niet hoe ik deze wegkreeg..de handleiding is wel erg summier. Heb van het weekend hem nog even in de auto aan gehad, en de kaart opbouw is prima, kan de originele vragensteller niet helpen helaas..

Groet,

Angulon

Hoi Angulon,

Staat er dan ook nog een witte pijl in het scherm? Dan heb je zelf eerst over het scherm gelopen (met de pijtjes toetsen), de witte pijl blijft fixed in het scherm staan, en de blauwe pijl (de eigen locatie) kan dan van het scherm lopen. Gewoon even op Quit drukken en je bent weer terug (bij alleen de blauwe pijl). Als dat niet de oplossing is... toch even verder zoeken.

Groet, GEO BEAR.

bewerkt door Angulon
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...