Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik kan je overigens zo de mening van Kruimel geven:

Die heeft ie niet, want ten noorden van Amersfoort liggen geen moeilijke caches  :thumbup:

De mijne is niet zoooooo moeilijk, maar volgens mij heb je die nog niet gedaan.

Ik hoor het wel wanneer je in de buurt bent. :thumbup:

Inderdaad nog niet gedaan. Maar dat komt zeker nog.

Overigens heb ik in België een cache gedaan volgens hetzelfde systeem (kasteel d'Ursel). Daar was ik overigens te lui om naar het derde punt te gaan. Met 2 punten lukte het ook al. Bij jou ook? :thumbup:

Ja hoor, met twee lukt 'ie ook. Ik vermoed dat jij als statisticus ( :blush: ) een goeie kans maakt het juiste punt van de twee te kiezen.

Overigens, het idee is niet van mezelf. Eerlijk gejat van WildeFa uit De Balij

Geplaatst

Omdat ik geen auto heb en alles vanuit de driehoek Delft- Den Haag-Zoetermeer op de fiets moet doen, zijn alle caches voorbij de lijn Amsterdam-Utrecht-Rotterdam onmogelijk voor mij. Tenzij ik in mijn kennissenkring hulp ga vragen aan iemand met een auto.

Zo heb ik ooit een keer om een natuurkundige formule gevraagd, toen ik die zelf niet snel genoeg op internet kon vinden. Bij de huidige 'moeilijke' puzzels vraag ik soms in mijn omgeving of mensen een idee hebben. Het gaat daarbij inderdaad om de fantasie, en soms zit je op een volkomen verkeerd spoor en heb je iemand nodig die de zaak eens op een andere manier bekijkt. Bij Tango kwam Lady Cachette met zo'n fantasievol idee, dat je eerst denkt: nee..... vervolgens: nou...? en tenslotte: ja!

Toen ik 7 maanden geleden met deze hobby begon, zagen de caches van Pyne er voor mij als 'onmogelijk' uit. Maar Sticks and Stones is prima te doen, en in december ben ik eens voorzichtig wat andere gaan proberen. Uiteindelijk heb ik ze allemaal (met veel vallen en opstaan) kunnen oplossen. En ik kijk al weer uit naar een nieuwe!

De moeilijkste cache van Williii vond ik Taalvouten. En dat terwijl ik een 9 (negen) op mijn eindlijst had voor Nederlandse taal! Na 6 pogingen heb ik het (tijdelijk) opgegeven. Maanden later zag ik bij toeval dat Williii de hints had uitgebreid. Daarna kostte het me nog maar 2 keer (door eigen vouten). De FiGiLiLi's zijn echte oppakken-en-wegwezers, hoewel ik twee keer wat langer heb lopen zoeken omdat collega Pyne onjuiste spoilerfoto's had geplaatst :thumbup: .

Voor mij is geocachen net als eten: soms heb je trek in een 5-gangen diner, soms in een snelle hap. En sommige mensen houden ervan om eerst uren uit te puzzelen waar ze willen gaan eten en wat er allemaal op de menukaart staat. Daarom heb je snackbars, eetcafés en Michellin sterren restaurants.

Biertje

Geplaatst

Hallowa zeg???

Dit is geen draadje meer dit is onderhand een stuk kabeltouw geworden waar ze in de Rotterdamse haven een mammoettanker mee vastleggen aan de wal. :thumbup:

Maar nu terzaken:

Wat mij opviel met de pogingen om div moeilijke cache's op te lossen stuite ik op het volgende hoe denkt men op het moment van het verzinnen van een cache en hoe moet ik denken om hem te kraken??

Nu blijkt uit dit stuk kabeltouw dat alle mensen anders reageren op het draadje genaamd "moeilijk of niet makkelijk"

De conclusie is dus als er al zoveel verschillende gedachten zijn over een draadje(lees sommige gaan ineens over op een ander soort draadje ,omdat zij niet goed lezen(of het niet zien)) :blush:

Dan is het al gauw zo dat als je thuis lekker bij de kachel zit en probeerd de cache omschrijving op te lossen en je slaat de verkeerde weg in dan kom je nooit meer op de goede weg terecht. :thumbup:

Het resultaat is dan vragen naar een hint,maar het antwoord is dan geen hint,maar nog meer verwarring aan het thuisfront.

Na vanmiddag een mailtje te hebben gehad viel het meteen weer op nl. de gedachte van degene die mij mailde was dus niet correct???

Het is voor mij niet de bedoeling om in het westland op deze manier meer makkelijke cache's te verkrijgen(zou wel leuk zijn),maar om te melden dat een cache op een andere manier kan worden benaderd dan de opzet van de bedenker is. :P

Dus alles bij elkaar een moeilijke cache is voor iemand die de goede weg inslaat makkelijker dan voor degene die te vroeg een verkeerde afslag neemt. :thumbup:

Nogmaals ik wilde niemand tegen het zere been schoppen,maar alleen bevestigen dat ieder mens een eigen plan van aanpak heeft.

Al met al heb ik wel gezien dat meerdere cachers de uitdaging aan willen gaan om moeilijke cache's te doen,maar weten niet hoe ze in de gedachtegang van de maker moeten komen.

Groetjes keske(die het zeker niet opgeeft om de moeilijke cache's ook te kraken)27

Geplaatst
Al met al heb ik wel gezien dat meerdere cachers de uitdaging aan willen gaan om moeilijke cache's te doen,maar weten niet hoe ze in de gedachtegang van de maker moeten komen.

Dan is het misschien een idee om de krachten de bundelen. Iedereen terug naar af en vanaf hier gezamenlijk de goede weg zien te vinden? Tien geocachers weten over het algemeen meer dan een, je krijgt gezamenlijk tien keer zoveel (goede) ideeën. Dus wie er nog meer niet uitkomt, stuur efkes een mailtje naar Kees :blink:

Moet je elke cache zelf kunnen oplossen?

Welnee, er is bijvoorbeeld in de genoemde driehoek ook een cache waarbij je wel wat over scheikunde moet weten.

Internet gaf geen antwoord, de twee jaar op school zijn bij mij reeds vervlogen, de Binas ligt al bij het oud papier :( .

Geef je dan op?

Nee, ik heb een uitdraai gemaakt en met een buurmeisje meegegeven. Zij heeft dit op school aan haar leraar scheikunde gegeven, en dat deze het niet geheel naar behoren heeft opgelost is natuurlijk mijn eigen fout. Ik had kunnen weten dat het een leraar zou blijven, die denken meestal niet net dat beetje door :( .

Als ik geen buurmeisje gehad zou hebben, had ik er mee naar een olieraffinaderij kunnen gaan, of een universiteit, of een laboratorium, of een ziekenhuis. Daar lopen ook genoeg knappe koppen rond.

Kortom, gebruik je fantasie en maak gebruik van de kennis van anderen als je het zelf niet weet.

Succes!

Geplaatst

8BG,

Dit doet me even denken aan je reactie bij "cachetechnieken een oproep";

"Natuurlijk heb ik nog wel andere methoden, maar die bewaar ik zelf om een verrassing te creeeren bij een volgende cache. "

Proef ik nu een ommezwaai dat je kennis met anderen wilt delen of is dat alleen in het geval dat het zelf nodig hebt ?

Misschien een beetje flauw.

Het zou een goede ontwikkeling zijn als het twee richtingen bij je werkt.

Je bijdrage aan cachetechnieken zal gewaardeerd worden.

Geven en nemen?

(En nauw niet weer gelijk boos worden)

Geplaatst

Het leuke van de puzzel caches vind ik het puzzelen. En het is net als met een kruiswoordraadsel of anders soortige puzzels. Ik vind het niet leuk als iemand in mijn puzzeltje verder gaat. Eerst zelf kijken hoe ver je komt :D

Anders is het als je samen een puzzel probeert op te lossen. Wij hebben samen met IJskimo Winter van Pyne gedaan, waarbij je elkaar aanvult :D

Dus Keske, mocht je van een aantal caches in de nu al bijna beruchte Delftse driehoek een deel hebben, misschien heb ik het andere deel wel, en vullen we elkaar aan :(

dj bel (En nauw niet weer gelijk boos worden)

nauw is niet wijd, maar wel lastig op zijn tijd :blink:

Groetjes van Marja :(die al 2 van de lastige Williii's heeft berekend, nu de laatste nog! en dan het grootste probleem: hoe krijg ik Ruud mee naar Delft?

Geplaatst

Als makers van een van de "moeilijkere" puzzel caches voelden we ons toch wat aangesproken door dit draadje. Het lijkt inderdaad wel of er een strijd was losgebarsten om het steeds moeilijker te maken. Afspraak was dit, in ieder geval bij ons, niet. Wel heeft het als gevolg dat er steeds meer contact gaat ontstaan tussen de cachers in de regio wat toch leuk is.

Maar om deze spiraal te doorbreken hebben we Op Speciaal Verzoek dus maar wat makkelijkere in de Haaglanden driehoek gelegd. En om nu te voorkomen dat we weer van competitie strijd worden beticht maar gestopt voordat we bij 7 waren. (Maar we staan open voor meer verzoeken). Om het nu niet al te makkelijk te maken voor de gevorderde cachers wel voor hen een speciale moeilijkheidsgraad ingebouwd die niet in sterren te vatten is: geduld uitoefenen :( . Succes!!

Groet,

Geplaatst
Als makers van een van de "moeilijkere" puzzel caches voelden we ons toch wat aangesproken door dit draadje. Het lijkt inderdaad wel of er een strijd was losgebarsten om het steeds moeilijker te maken. Afspraak was dit, in ieder geval bij ons, niet. Wel heeft het als gevolg dat er steeds meer contact gaat ontstaan tussen de cachers in de regio wat toch leuk is.

Succes!!

Groet,

Ben erg nieuwschierig om welke cache dit gaat icon14.gif Kan namelijk geen cache van schevy vinden, dus deze moet onder een andere naam geplaatst zijn :blink:

:( Ruud

Geplaatst
Groetjes van Marja :wine:die al 2 van de lastige Williii's heeft berekend, nu de laatste nog! en dan het grootste probleem: hoe krijg ik Ruud mee naar Delft?

Marja, ik ben met een natte vinger te lijmen ..... :D

Ruud, ik heb geen bedoelingen die verder gaan dan het ultieme belang van geocaching !!

Geplaatst
8BG,

Dit doet me even denken aan je reactie bij "cachetechnieken een oproep";

"Natuurlijk heb ik nog wel andere methoden, maar die bewaar ik zelf om een verrassing te creeeren bij een volgende cache. "

Proef ik nu een ommezwaai dat je kennis met anderen wilt delen of is dat alleen in het geval dat het zelf nodig hebt ?

Misschien een beetje flauw.

Het zou een goede ontwikkeling zijn als het twee richtingen bij je werkt.

Je bijdrage aan cachetechnieken zal gewaardeerd worden.

Geven en nemen?

(En nauw niet weer gelijk boos worden)

Beste DJ,

Mij postje was een reactie op een opmerking van Keske27. Hij gaf het probleem aan dat er meer mensen moeite hebben met puzzelen, ik meende een oplossing te zien. En die gaf ik gelijk maar door :) .

Indien je even door mijn historie bladert zul je zien dat ik alle Williii caches al heb opgelost. Van de Tango weet ik inmiddels waar ik zoeken moet, maar had hier het weekend geen tijd meer voor.

Je zult het met me eens zijn dat het voor mensen die nog niet het raadsel hebben opgelost niet leuk zou zijn als ik ze aanwijzingen ga geven. Het is veel leuker om zelf op goede ideeën te komen, dan die van anderen toegespeeld te krijgen.

Het is maar dat je het weet.

Wat betreft de cachetechnieken van je zal ik je nu zeggen hoe ik erover denk. Ik geef je antwoord in een vraag. Heel gemeend.

Natuurlijk kan ik in een draadje op het forum schrijven welke kwinkslag ik bedenk voor een cache. Dan zal ik er meteen bij schrijven waar je aan moet denken, waar de valkuilen zitten, hoe de boel op te lossen is. Anders hoef je niet te beginnen aan een verhaaltje over je cachetechniek. Op een tekst als: "Ik heb het idee om boter, kaas en eieren te verwerken in een cache" zit niemand te wachten. Dan willen ze weten hoe, wat, wanneer en waar.

Denk je nu echt dat het dan nog leuk is als ik vervolgens die cache neerleg? Ten eerste is de verrassing weg, want ik heb het al een maand geleden lopen aankondigen. Bovendien geldt: hoe moeilijk de vraag/puzzel ook is, het is heel makkelijk op te lossen. Namelijk door gewoon thuis achter je pc'tje gaan zitten en het forum te voorschijn te toveren.

Denk je echt dat dat leuk is :D ?

8BG (die zich niet kan herinneren dat ie eerder boos geworden is op het forum :wine: )

Geplaatst
Zou het niet zo kunnen zijn dat die moeilijke rotpuzzels meer aanleiding geven tot ergernis en herrie dan tot plezier?

Ik vind ook dat caches waarbij je een stuk moet lopen ook veel ergenis geven :) . Vooral een stuk met veel bomen.

En die dingen waar je gewoon voor de deur kan parkeren vinnik ook niks :( .

En het meest erger ik me aan van die minutiekistjes (dat woord kan ik niet typen :wine::D )

Geplaatst
Groetjes van Marja :Ddie al 2 van de lastige Williii's heeft berekend, nu de laatste nog! en dan het grootste probleem: hoe krijg ik Ruud mee naar Delft?

Marja, ik ben met een natte vinger te lijmen ..... :)

Ruud, ik heb geen bedoelingen die verder gaan dan het ultieme belang van geocaching !!

Veel plezier

Ruud :wine:

Geplaatst
Marja, ik ben met een natte vinger te lijmen ..... :(

Heb V en Cachandra al klaarliggen, dus wanneer gaan we??? Voor er weer een event van gemaakt wordt :D

Na bijna 29 jaar trouwe dienst (nog 3 daagjes te gaan) vertrouwd ;) Ruud me blindelings eek.gif dus ik mag best wel een dagje zonder hem geocachen :wine:

Groetjes van Marja :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...