Heirbaut Hunters Geplaatst 24 maart 2004 Geplaatst 24 maart 2004 Mooi, laten we met z'n allen Team Holland gaan beginnen. Hebben we meteen alle NL caches voor elkaar. Lekker voor de statistieken..... De reacties worden wel erg negatief… Denk dat een ieder wel 5 á 6 caches per dag zou kunnen loopen, maar dan, were missing the point. Caches zijn meestal verstopt op bijzondere plekken in de natuur, wie hier aan voorbij gaat, weet niet wat ie mist… Heel vaak hoor ik maandag morgen op mijn werk, wanneer ik net een nieuwe achtergrond op mijn computer heb ingesteld, Goh.. hoe kom je aan die mooie achtergrond, dan lach ik een beetje trots, ..Gisteren zelf gemaakt… Tijdens het cachen… Negatief? Ik vind de houding van sommige cachers wat negatief! In een team lopen? Ik ga uiteraard ook wel eens cachen met vrienden; noem het een team, best. Maar ik loop voor mezelf en doe het voor mezelf. Dus ik schrijf m'n eigen naam in het boekkie. En niet de naam van het team. Hebben we niet eens. Dus als we met z'n vieren gaan, dan gaan er vier logjes in het boekkie. Waarom zou ik in hemelsnaam als een team willen loggen. Dat snap ik ECHT niet. Of het moet voor de statistieken zijn; komen we lekker hoog in de ranking.... Dat gaat dus echt nergens over Vandaar, team NL, zijn we van dat gezeur ook af. Teams? Bah.... Als er één lid van het team de Vierdaagse loopt (speciale event cache ) , krijgt het hele team dan een medaille? Dacht het niet. Nee, geocaching is geen team"sport", maar een individuele "sport".
Banjer Geplaatst 24 maart 2004 Geplaatst 24 maart 2004 Negatief? Ik vind de houding van sommige cachers wat negatief! In een team lopen? Ik ga uiteraard ook wel eens cachen met vrienden; noem het een team, best. Maar ik loop voor mezelf en doe het voor mezelf. Dus ik schrijf m'n eigen naam in het boekkie. En niet de naam van het team. Hebben we niet eens. Dus als we met z'n vieren gaan, dan gaan er vier logjes in het boekkie.Waarom zou ik in hemelsnaam als een team willen loggen. Dat snap ik ECHT niet. Of het moet voor de statistieken zijn; komen we lekker hoog in de ranking.... Dat gaat dus echt nergens over Vandaar, team NL, zijn we van dat gezeur ook af. Teams? Bah.... Als er één lid van het team de Vierdaagse loopt (speciale event cache ) , krijgt het hele team dan een medaille? Dacht het niet. Nee, geocaching is geen team"sport", maar een individuele "sport". Geocaching is in mijn ogen helemaal geen sport. Alleen als je voor de statestieken jaagt is het een sport, zelf zie ik het als een hobby, die ik graag samen uitvoer, in een "team" dus. Vandaar dat "wij" ook loggen als een team. Laat iedereen lekker loggen zoals hij zelf wil, en als je zelf niet om de stats geeft, maak er dan ook geen probleem van dat als 1 persoon van een team een cache logt de anderen ook de "medaille" krijgen. Het leuke van caches zit in het vinden van de cache, en als een team-lid daar niet bij was is dat de "medaille" die hij niet ontvangt. Voor ons team vind ik persoonlijk loggen overbodig. Wij lopen meestal met twee personen, ieder voor zich loggen zou dus twee keer zoveel papier, bandbreedte en diskruimte betekenen, voor ons een verkwisting van resources.
Lex en Leo-team Geplaatst 24 maart 2004 Geplaatst 24 maart 2004 Andersom, jullie hebben samen 170 caches gevonden? Ik zou zelf niet eens bij jullie team willen worden opgenomen. Jullie hadden er al 170 gedaan. Waarom voor die nieuwe meelopers geen naam voor zichzelf? Als mijn zoon en schoondochter meegaan, dan blijft het Team Dauwtrappers. Zij lopen mee maar tellen niet mee. Als ze ook nummertjes achter de naam willen hebben dan maar een naam verzinnen en zelf loggen. Zij zijn 2x meegeweest en als ze voor zichzelf beginnen met een eigen GPS dan beginnen ze maar mooi met die 2 en anders maar met 0. Terwijl wij toch een ontzettend leuk, gezellig en sportief team zijn Dat zal iedereen beamen, die ons ooit in het veld is tegengekomen Als de overige teamleden zelf een GPS zouden hebben, dan zouden ze natuurlijk onder een andere naam loggen, als ze cachen ook maar enigszins interessant zouden vinden zouden ze ook onder een andere naam loggen. Maar ze gaan alleen mee om het lekker een stukkie lopen en aangezien ik (en Leo) lopen met een doel erg leuk vinden lopen we met zijn allen als team. Ik vind het weldegelijk een sport en zelfs bij uitstek een teamsport. Soms moeten er best lichamelijke inspanningen of moeilijke puzzels worden opgelost en dan vind ik het wel sport. Sport hoeft natuurlijk niet perse een wedstrijd te zijn, en wij jagen zeker geen statistieken na. En bij uitstek een teamsport omdat het je een tocht met zijn allen volbrengt, met zijn allen nadenkt over oplossingen, discussieert, ruzie maakt en weer vrede sluit en uiteindelijk samen de juiste weg weer kiest. En ach zo hebben we allemaal onze eigen insteek. Alexander
mgr Geplaatst 24 maart 2004 Geplaatst 24 maart 2004 In ons team is het zo dat in elk geval een en dezelfde 'captain' (of hoe je dat beest ook maar een naampje geeft) bij elke gelogde cache aanwezig is geweest. Wie verder van het team (of welke eventuele gasthunters) aanwezig waren, doet voor ons verder niet ter zake. Hoe meer zielen hoe meer vreugd geldt wel heel duidelijk. Het komt in ons team niet voor dat er leden zijn die zonder die 'captain' caches gaan doen en dat er op die manier een nieuwe log ontstaat. Niet dat dat een regel is, maar op de een of andere manier werkt dat gewoon zo op natuurlijke wijze. En het komt al helemaal niet voor dat er meerdere hunts tegelijkertijd plaatsvinden door verschillende delen van het team. Het scheelt wel dat wij maar een héél klein team zijn . . . Gr.M.
Heirbaut Hunters Geplaatst 24 maart 2004 Geplaatst 24 maart 2004 Nou ja, in ieder geval zijn er regels bij het plaatsen van een cache en niet voor het zoeken, vinden en loggen (op die enkele uitzondering in Den Haag en Eindhoven na). Dus ieder wat hij/zij wil. Ik krijg alleen zo'n enorme jeuk over die, in mijn ogen, achterlijk discussie over statistieken. Dat gaat neeeeeergens meer over. Je kan zo vals spelen als de hond van mijn schoonmoeder; er is geen scheidsrechter, niks. Vandaar, het gaat nergens over. Maar als iemand persé voor de stats gaat, prima. Het is niet alleen mijn hobby, ook die van jullie
Gast Pagliacci Geplaatst 25 maart 2004 Geplaatst 25 maart 2004 Als er één lid van het team de Vierdaagse loopt (speciale event cache ) , krijgt het hele team dan een medaille? Dacht het niet. Nee, geocaching is geen team"sport", maar een individuele "sport". Meerdere caches zijn door mij alleen gelopen, maar ik moet toegeven dat ik het meestal gezelliger vindt wanneer er anderen mee zijn, loop meestal met z'n tweeën. Er zijn zelfs caches wat we met z'n vijven hebben gelopen, moet toegeven, meestal zijn dit de wat langere wandelingen (multicaches), niet iedere cache is vindt ik geschikt om met z'n vijven tegelijkertijd te lopen. Dit is me erg goed bevallen...
kluts Geplaatst 25 maart 2004 Geplaatst 25 maart 2004 Nee, geocaching is geen team"sport", maar een individuele "sport". Ik/Wij zijn het dus niet met je eens. Cachen is niet persé een individuele sport, voor ons is het wel een team sport. En al bestaat ons team maar uit 2 personen, het is wel iets dat wij samen doen!
Kruimeldief Geplaatst 25 maart 2004 Geplaatst 25 maart 2004 Terwijl wij toch een ontzettend leuk, gezellig en sportief team zijn Dat zal iedereen beamen, die ons ooit in het veld is tegengekomen Alexander Ach joh, niemand heeft toch het tegendeel beweerd? Ik niet in elk geval. Iedereen moet het ook zelf weten. Het is niet belangrijk. Voor mezelf wil ik niet meerdere caches op mijn naam hebben die ik niet eens gelopen heb. En ook ik vind dat cachen met tenminste je 2en leuker is dan alleen. Maar ook dat is weer persoonlijk. En het is voor mij echt wel een sport, maar geen wedstrijdsport. De slogan is niet voor niets: Geocaching, the sport where you are the search engine GRTZ Kruimeldief Echte vrienden staan achter je, daarom zie je ze niet.
Aanbevolen berichten