keze Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 Het valt me wel eens op dat m'n Etrex Vista hcx traag is bij in- of uitzoomen of panning over de kaart. Ik heb er een merk "loos" 2GB micro-sd in zitten en daarop staan gedeelten (ruim BENELUX) van CN2011, motorkaart, fietskaart en topo. Bij elkaar ca. 1,3GB Is de sd-kaart te traag of is de snelheid van de sd-kaart hierbij geen punt? Als een snelle kaart wel van belang is, welke snelheid moet ik dan hebben en evt. fabrikaat? gr. Kees
CCWAM Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 Ik heb hetzelfde probleem met OSM kaarten. Normaal heb ik topoNL in mijn Vista HCx zitten op een 1GB kaartje en dat werkt prima. Maar op vakantie gebruik ik vaak een OSM kaart van het gebied waar ik heen ga en die zijn vaak traag. Die OSM kaart zet ik dan wel op een extra 4GB kaartje dat ik heb. Ik heb altijd gedacht dat het ligt aan de grootte van de kaart (meer MB's -> trager), maar ben dus wel benieuwd of het kaartje ook een rol kan spelen.
post@co Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 (bewerkt) voorheen gebruikte ik alleen topoNL, maar tegenwoordig staat de kaart van de hele benelux [en dus een nieuwere versie van de topo kaart] op mijn SD kaartje. En nu laadt de kaart wel langzamer in, dus de opbouw van de kaart gaat langzamer. Ik dacht dat het misschien aan de hoeveelheid detail kon liggen en dus aan meer data per kaart oppervlak? 12 mei 2011 bewerkt door post@co
Wad-Seekers Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 Toen ik een topo voor de trex vista kocht werd al verteld dat de gps eigenlijk niet snel genoeg is voor dergelijk detail. Het gaat wel maar niet snel.
Duifjes Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 Het zou ook nog aan de snelheid van de SD kaart kunnen liggen.
post@co Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 (bewerkt) Toen ik een topo voor de trex vista kocht werd al verteld dat de gps eigenlijk niet snel genoeg is voor dergelijk detail. Het gaat wel maar niet snel. dat zou dan dus met een andere GPS opgelost kunnen worden....is een dakota 20 dan sneller met laden? 12 mei 2011 bewerkt door post@co
handleiding Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 Meer detail is meer rekencapaciteit Zelfde als een oude computer met windowns 95 op windows 7 willen laten draaien (de rekencapaciteit is acherhaald voor het nieuwere besturingssysteem) Probeer het detail eens te verlagen dan wordt ie als het goed is sneller. En meerdere kaarten over elkaar bouwt ie over elkaar op als laagjes dat doet de snelheid ook geen goed. Beter is meerdere SD kaartjes met verschillende kaarten (b.v. NL wandel en NL fiets apart) Ik heb de Onroute getest met hoogste detail en dan wordt ie traag, dan de lagere detail werkt sneller.
Bolle1961 Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 je kan gerust meerdere kaarten op 1 sd kaartje zetten. je moet ze alleen niet allemal te gelijk selecteren
handleiding Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 Ik dank dat dat het probleem is, of te gedetailleerd SPreek uit ervaring met de Etrex Legend Hcx
Bolle1961 Geplaatst 12 mei 2011 Geplaatst 12 mei 2011 voor een aantal kaarten zijn er ook light versies, speciaal voor de niet zo snelle / krachtige gps'en ik heb er geen link van bij de hand maar zoek / vraag het eens op http://forum.gps.nl
keze Geplaatst 13 mei 2011 Auteur Geplaatst 13 mei 2011 je kan gerust meerdere kaarten op 1 sd kaartje zetten. je moet ze alleen niet allemal te gelijk selecteren Klopt, en dat doe ik dus ook. Ik neem aan dat de uitgeschakelde maps alleen maar wat ruimte kosten op de sd-kaart en dat de processor er geen last van heeft.
Aanbevolen berichten