Spring naar bijdragen
  • 0

Kaarten Samenvoegen

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

We gaan binnenkort cachen op de grens nederland-duitsland, nu dacht ik een kaart te maken met een stuk van nederland en duitsland samen. Is natuurlijk fijn als je in het grensgebied niet steeds van kaart hoeft te wisselen. Ik kies in mapsource eerst de kaart van nederland en selecteer deze, vervolgens doe ik hetzelfde met het stuk van duitsland. Als ik er nu een bestand van laat maken en deze bekijk op de garmin klopt de topografie van nederland en duitsland niet meer. Bijv rotterdam en amsterdam zijn omgekeerd etc. Heb het al verschillende keren geprobeerd, wat doe ik fout ?

bewerkt door petra_leo

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik selecteer bij City Navigator altijd alles wat ik hebben wil in 1 keer. Dan komt het wel goed.

De andere kaarten die ik heb (onroute fietskaart en topo BeNeLux) selecteer ik altijd in hun geheel.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Dat is wel vreemd, ik gebruik Topo Benelux en Topo Duitsland bij de grens in Zuid-Limburg en dat gaat prima samen.

Ik heb Topo Benelux er helemaal opstaan en alleen het grens gebied van Duitsland geselecteerd, inderdaad zoals je al aangeeft in Mapsource eerst de kaartdelen van Topo Benelux geselecteerd, vervolgens de kaartdelen van Topo Duitsland en die dan tegelijk verzonden naar het sd kaartje in mijn gps. Alles werkt vervolgens prima samen. (Volgens mij maakt het trouwens niet uit wat je eerst selecteert in Mapsource)

Overigens heb ik dan ook nog City Navigator eropstaan, maar die staat eigenlijk altijd uit tijdens het cachen.

bewerkt door Japiejoo
  • 0
Geplaatst

zou het uitmaken dat het 2 verschillende soorten kaarten zijn, nl: de wandelkaart van nederland en topo duitsland, kan ik dan beter benelux topo met duitsland doen ?

Heb ook citynavigator er momenteel niet opstaan.

• 0
Geplaatst

Ik kan me niet voorstellen dat het iets uitmaakt, maar ik heb geen ervaring met andere kaarten.

Wat ik wel bij de 'oude' topo NL heb gehad is dat de tegels vierkant zijn, waardoor deze gedeeltelijk over de Duitse heen lagen en er op stukken dus geen details te zien waren (daar waar het deel van de Nederlandse tegel in Duitsland lag) totdat je topo NL uitzette op je gps. Maar dit zou dan echt alleen lokaal langs de grens moeten zijn en geen problemen moeten geven bij Amsterdam bijvoorbeeld, zoals je aangeeft.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

ik ga het vanavond nog maar eens proberen.

Oke nieuwe poging, en hij doet het prima, het probleem zit het in het helemaal uitzoomen van de kaart in de garmin, dan lijkt het alsof er niets van klopt. Nu gewoon erop gezet en afgelopen week geprobeerd tijdens weekje vakantie in ned en duitsland en dan gaat het allemaal prima.

bewerkt door petra_leo
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...