Spring naar bijdragen

Caches Van Google Maps Naar Poi


huismetdehaan

Aanbevolen berichten

Om caches in een bepaalde omgeving te zoeken gebruik ik op geocaching.com vaak de zoekfunctie via Google Maps. Ik wil de caches vervolgens als POI op mijn 60CSx laden. Dit betekent elke cache op de kaart aanklikken en de cache gegevens kopieren en in een Excel bestand plakken. Daarna het Excel (CSV) bestand met POILoader op de Garmin zetten. Is hier een eenvoudige manier voor? Kan ik bijvoorbeeld meerdere caches tegelijk selecteren op de kaart en de gegevens in één keer naar Excel overbrengen?

Ben ik dan gedwongen om premium member te worden of kan dit met GSAK? Of zijn er andere programma's waarmee dit kan, bijvoorbeeld EasyGPS. Wie helpt mij op weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben zelf wel premium, weet dus niet of het volgende werkt.

Zal het uitzoeken met mijn zoon zijn account

 

Een middelpunt kiezen aan de hand van een cache, dit coordinaat in Seek a cache scherm invoeren

Daarn een straal invoeren (let op mijlen)

De caches selecteren en daarna exporteren als GPX/LOC file

 

Als je deze inmporteert in GSAK kan je er een poi bestand van maken ;)

 

 

Succes

bewerkt door handleiding
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Handleiding: Bedankt, dit werkt inderdaad ook als je geen premium member bent. Ik heb nu ook ontdekt hoe ik in de lijst met zoekresultaten meerdere caches kan selecteren en in een keer als LOC file kan downloaden. Ik zie in de LOC file de coordinaten, het GC nummer en de naam van de cache maar niet de omschrijving. Hoe ik die ook mee kan downloaden blijft dus nog even een puzzel. Wie helpt met het oplossen? Of zit ik nu echt aan de grens als basis member?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit je hier inderdaad aan de grens.

Alleen GPX-files bevatten ook de omschrijving, een LOC file niet.

En voor zover is er geen methode om een GPX-file te bemachtigen bij GC als je geen premium member bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik kan zien is dit inderdaad alles wat je kunt doen. Nu kun je op een 60CSx toch geen omschrijvingen downloaden.

 

Wat wel kan is via GSAK met behulp van een macro meer informatie op de GPS laden. Hierbij kun je de hints en de Child Waypoints op de GPS plaatsen, hetgeen meestal voldoende is bij het paperless cachen van traditionals. Hierbij ben je niet beperkt tot de 1000 waypoints limit van de 60CSx. Voorwaarde is wel dat de caches in GSAK hebt. Dit kan via de cachepagina van iedere cache (1 voor 1 downloaden) of bij een Premium Member via de Pocket Queries.

 

Ik heb zelf ook de 60CSx, ben Premium Member en GSAK gebruiker. Op deze methode heb ik alle caches van NL op de GPS (en nog wat meer). Dit bevalt me goed en heb op deze manier al veel caches gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...