Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb een probleempje.... Nadat ik de nieuwste beta software had geinstalleerd kwam ik onderweg tot de ontdekking, dat mijn Oregon 550T geen chirp meer ontvangt. Ik stond samen met een andere cacher bij een chirp. Hij ontving onmiddellijk een signaal en ik helemaal niets, ondanks dat alle instellingen goed waren. OK terug dus naar een eerdere versie, want ik wilde uiteindelijk gewoon naar de reguliere 4.20 versie.

Ik had nog een backup op mijn computer met versie 3.71. Deze heb ik teruggezet en dat werkte prima. Vervolgens wilde ik via de webupdater updaten naar 4.20. De software herkende ook, dat 4.20 erop moest en de update werd binnengehaald en op mijn Oregon geplaatst (niet zelf gedaan maar dus via de webupdater). Vervolgens opnieuw opgestart en daar begint het probleem. Hij zegt: nieuwe update controleren, hetgeen altijd gebeurt en blijft hangen op 0%. Gaat niet verder.... Er gebeurt dus helemaal niets.

Nu kan ik die update er via de verkenner van windows 7 wel weer gewoon afhalen en dan draait 3.71 weer goed, maar ik wil wel graag updaten naar 4.20, want anders werkt de chirp niet....

Heeft iemand dit probleem ook wel eens ondervonden en zo ja, wat heeft hij toen gedaan om de zaak toch te kunnen updaten????

bewerkt door Gerrit Tabak
Geplaatst

Iedereen is lekker cachen en gelijk heeft iedereen.... Met dit weer moet je buiten wezen en niet achter een computer zitten.... Maar ik zit er wél (ben gisteren al lekker op pad geweest) en heb mijn prob leem opgelost. Ik ben nog een versie verder teruggegaan. Ik had 3.71 erop staan en ben terug gegaan naar 3.61. Dan ben je weliswaar al je instellingen weer even kwijt, maar dat is een kwestie van 5 minuten. Dan staat alles weer goed. Vervolgens kon ik vanaf 3.61 wél goed upgraden naar 4.20.

Kortom, ik heb gewoon even pech gehad door naar een betaversie terug te gaan (3.71) die nukken had.... En nu maar eens op een chirpie af en kijken of alles weer werkt.....

Geplaatst

Iedereen is lekker cachen en gelijk heeft iedereen....

Hoi Gerrit,

Ik denk dat de meeste op de GME in Naarden zitten.

Zullen daar ook best wel aan het cachen zijn, maar ook vooral babbelen...

Groeten

Dutchie

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...